HONOR wyznacza przyszłość AI, przedstawiając pierwszy interfejs oparty na intencjach

Warszawa, 6 marca, 2024 – George Zhao, prezes HONOR Device Co. Ltd., wspólnie z liderami branży elektronicznej, wziął udział w panelu dyskusyjnym na temat sztucznej inteligencji. Oprócz niego na scenie pojawili się John Hoffman, prezes GSMA Ltd., oraz Alex Katouzian, dyrektor generalny MCX, Qualcomm Technologies, Inc. W panelu noszącym nazwę „Stawianie użytkowników na pierwszym miejscu w rozwoju sztucznej inteligencji: kluczowe aspekty tworzenia AI dla inteligentnych urządzeń” liderzy branży dyskutowali na temat znaczenia AI przy jednoczesnym zapewnieniu prywatności.
Wierzymy, że sztuczna inteligencja wpłynie na działanie systemu operacyjnego i zbuduje nasze przyszłe doświadczenia związane ze smartfonami. HONOR będzie rozwijać strategię AI, integrując ją z MagicOS i wszystkimi urządzeniami marki HONOR, zapewniając tym samym rozwiązania opracowane z myślą o ludzkich potrzebach, które zachwycą naszych użytkowników przy każdej interakcji”- stwierdził George Zhao, podkreślając zaangażowanie firmy HONOR w rozwój urządzeń AI. Wizja marki HONOR w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji na urządzeniach przenośnych została przedstawiona w nakładce MagicOS 8.0, która w pełni zintegrowała sztuczną inteligencję, wprowadzając pierwszy w branży interfejs użytkownika oparty na intencjach (IUI). MagicOS 8.0 oferuje również funkcję Magic Portal, która pozwala użytkownikom płynnie przełączać się między aplikacjami i uzyskiwać dostęp do usług za pomocą jednego przeciągnięcia. Obsługuje ona aż 100 najważniejszych aplikacji. HONOR nawiązał również współpracę z firmą Qualcomm, czego efektem jest wykorzystanie otwartego kodu Llama 2 w smartfonie HONOR Magic6 Pro. Dzięki takiemu rozwiązaniu moc sztucznej inteligencji jest dostępna na urządzeniu również w trybie offline.
Otwarty ekosystem
Marka HONOR stworzyła własny, otwarty ekosystem współpracując z globalnymi partnerami takimi jak Qualcomm czy GSMA. „Skupiając się na otwartej współpracy, tworzymy na naszych urządzeniach inteligentne doświadczenia z korzyścią dla naszych konsumentów” – oświadczył Zhao. „Chcemy ułatwić użytkownikom rozwój i wprowadzanie innowacji na naszych platformach” – powiedział Katouzian. „Współpraca i otwartość są świetne dla branży, więc kooperacja Qualcomm z naszymi partnerami jest kluczowa. Wierzę, że tak długo, jak będziemy tworzyli innowacje, współpracując jednocześnie z innymi firmami, nasz potencjał będzie nieograniczony„. John Hoffman dodał, że „sztuczna inteligencja jest gotowa zrewolucjonizować świat i cieszymy się, że firmy takie jak HONOR i Qualcomm wykorzystują technologię AI, aby wprowadzać innowacje w urządzeniach, poprawiając komfort życia„. GSMA, we współpracy z marką HONOR, zaprezentowało również kompendium „6G Terminal Vision”, nakreślające wielką wizję rozwoju terminali 6G w erze sztucznej inteligencji i wyznaczającą kierunek przyszłych postępów w branży.
Strategia AI z myślą o ludzkich potrzebach
Według Zhao, obecna fala przełomów w dziedzinie sztucznej inteligencji jest bezprecedensowa i będzie miała głęboki wpływ na inteligentne urządzenia. Strategicznym celem HONOR jest wprowadzenie AI do systemu MagicOS, prezentując pierwszy w branży interfejs użytkownika oparty na intencjach (IUI). Obejmuje on nowe jądro, nowy interfejs i połączony ekosystem wspierany przez sztuczną inteligencję, który jest dostępny na smartfonach czy komputerach. „Sztuczna inteligencja na poziomie platformy i LLM [1] umożliwiają marce HONOR płynne łączenie urządzeń AI, takich jak komputery czy smartfony, w codziennym życiu użytkowników, tym samym rozumiejąc ich intencje i przewidując ich potrzeby” – powiedział Zhao. Prezes HONOR Device Co., Ltd. dodał też, że im bardziej konsumenci angażują się w korzystanie z urządzenia, tym bardziej staje się ono dostosowane do ich potrzeb i pomocne. Alex Katouzian wypowiedział się na temat przenoszenia AI z chmury na smartfony i komputery. „Dzięki lepszej kwantyzacji czy zmniejszaniu modeli oraz współpracy z naszymi partnerami, takimi jak HONOR i dostawcami systemów operacyjnych, będziemy w stanie wykorzystać możliwości i dane sztucznej inteligencji zapisane w chmurze, aby przenieść je na urządzenia. Potencjał rozwoju AI na smartfonach czy komputerach jest praktycznie nieograniczony„.
Bezpieczeństwo podstawą sztucznej inteligencji
Sztuczna inteligencja nie może istnieć bez bezpieczeństwa” – oświadczył Zhao, podkreślając zasadę PFAST [2] (prywatność, uczciwość i sprawiedliwość, odpowiedzialność, bezpieczeństwo i niezawodność, przejrzystość i możliwość kontrolowania) marki HONOR w rozwoju sztucznej inteligencji. „Wzywamy branżę do współpracy w zakresie zarządzania sztuczną inteligencją w celu zapewnienia większej prywatności i bezpieczeństwa” – zaapelował Zhao. Technologia HONOR MagicGuard i uzyskane certyfikaty prywatności, takie jak ePrivacySeal, są kluczowe w tym zakresie.
Kształtowanie przyszłości dzięki 6G
Standard 6G napędzany szybkim rozwojem sztucznej inteligencji przyniesie nie tylko wiele możliwości, ale również sporo wyzwań. HONOR i GSMA wspólnie zaprezentowały na targach MWC kompendium „6G Terminal Vision”. Dokument ten, opracowany we współpracy z partnerami China Unicom, China Mobile, China Telecom, Du, Telstra i Inmarsat, przedstawia wizję inteligentnego świata z kreowanego myślą o ludzkich potrzebach, a także ukształtowanego przez możliwości 6G i sztucznej inteligencji. W kompendium wyszczególniono dziewięć potencjalnych scenariuszy, pięć kluczowych kierunków badań i cztery możliwości terminali 6G. Prezentując wspomniane kompendium, HONOR i GSMA zrobiły pierwszy krok w kierunku zbadania przyszłości 6G. HONOR zaprasza partnerów branżowych do zjednoczenia sił, zaangażowania się we wspólne badania i dążenia do rozwoju 6G.

[1] Large Language Model – duży model językowy.
[2] Skrót od Privacy, Fairness and Justice, Accountability, Security and Reliability, Transparency and Controllability.

źródło: informacja prasowa Honor