Prawie ćwierć miliona Polaków korzysta już ze smartfonów Infinix. Drugie urodziny marki w Polsce

Smartfony Infinix, wyróżniające się technologią szybkiego i bezpiecznego ładowania, spotkały się nad Wisłą z pozytywnym odbiorem konsumentów – polscy klienci kupili ich już niemal ćwierć miliona. Telefony te odpowiadają na istotne potrzeby Polaków – według przeprowadzonego przez Infinix badania konsumenckiego, dla 88% klientów ważnym aspektem jest możliwość szybkiego ładowania, a dla 63% – obecność ładowania bezprzewodowego.
Rosnąca sprzedaż Infinix w Polsce i na świecie
Drugi kwartał 2024 r. był piątym z rzędu, w którym Infinix odnotował rok do roku wzrost udziału w globalnych dostawach smartfonów na rynek – i to niemały, bo o niemal 20%. Na ponad 20 rynkach całego świata marka pod względem sprzedaży zajmuje jedno z pięciu czołowych miejsc, a na Filipinach i w Pakistanie utrzymuje pierwszą pozycję. W Polsce w tym roku smartfony marki Infinix kupiło już więcej klientów niż przez cały zeszły rok. To jest bardzo udany rok, a także ostatnie 12 miesięcy. Z jednej strony obserwujemy nieustająco rosnącą sprzedaż, z drugiej rosnące zaufanie do marki Infinix, i to nie tylko ze strony użytkowników, ale także pracowników naszych Partnerów Handlowych. To zaufanie budujemy z jednej strony poprzez regularnie testowane smartfonów Infinix przez niezależnych ekspertów (od momentu naszego wejścia na polski rynek w mediach ukazało się ponad 200 recenzji), z drugiej bardzo uważnie monitorujemy awaryjność naszych smartfonów. Skutki naszego podejścia widać także w wynikach przeprowadzonego ostatnio przez nas badania konsumenckiego, według którego aż 30% użytkowników smartfonów znających markę Infinix bierze pod uwagę nasze urządzenia przy podejmowaniu decyzji zakupowychmówi Ryszard T. Lindner, zarządzający sprzedażą Infinix w Polsce, na Węgrzech i krajach bałtyckich. Cieszy nas też fakt, że nasz wzrost jest spowodowany nie tylko poprzez sprzedaż budżetowych urządzeń, ale także poprzez popularność serii NOTE, która wyróżnia się od strony technologicznej na rynku w kategorii telefonów powyżej 1000 złotych. Nasze urządzenia są dostępne w największych sieciach handlowych oraz u operatorów (Orange i Plus). Jeszcze w tym roku planujemy poszerzyć portfolio na polskim rynku o kolejne kategorie produktowe.
Jakie smartfony Infinix najchętniej kupują Polacy?
NOTE 30 Pro zajmuje pozycję numer 1 w kategorii liczby sprzedanych telefonów Infinix w Polsce. Smartfony serii NOTE stanowią aż ⅓ wszystkich sprzedanych na naszym rynku urządzeń, która to seria jest wyposażona w autorską technologię All-Round FastCharge, odpowiedzialną za długowieczność baterii, ładowanie bezprzewodowe, ładowanie obejściowe oraz szybkie przewodowe. Na polskim rynku dostępne są smartfony z różnych półek cenowych: od najdroższych ZERO, poprzez NOTE, HOT aż do SMART. Wyróżniają się atrakcyjną ceną w stosunku do oferowanej specyfikacji, bogatym zestawem akcesoriów (wszystkie smartfony Infinix są sprzedawane razem z ładowarką, słuchawkami i etui) oraz wydajnymi i długo żyjącymi bateriami. Ciekawostką jest również fakt, że czerń ustępuje kolorom, gdzie aż 16% sprzedaży na polskim rynku stanowią urządzenia w kolorze złotym, a 10% w kolorze zielonym. Za ten drugi wynik odpowiadają przede wszystkim NOTE 40 Pro Vintage Green, z obudową pokrytą zieloną skórą ekologiczną i seria HOT 40 w wersji Starfall Green, gdzie zielone elementy obudowy świecącą w ciemności.
Nowe technologie od Infinix zaprezentowane tylko w tym roku
Infinix regularnie wprowadza w swoich urządzeniach innowacje technologiczne. Do ostatnich nowości należy obecna w smartfonach z serii NOTE 40 technologia All-Round FastCharge 2.0, z autorskim chipsetem marki Cheetah X1. Umożliwia nie tylko szybkie ładowanie telefonu nawet do 100 W, ale też chroni baterię, magnetyczne ładowanie bezprzewodowe, ładowanie zwrotne czy obejściowe, inteligentne ładowanie nocą, w temperaturach do -20°C. Wszystko to, mając na uwadze żywotność baterii i komfort użytkowania telefonu.
W tym roku marka zaprezentowała również technologie:
E-Color Shift, pozwalającą na zmianę kolorów obudowy smartfona bez zużywania energii dzięki E Ink Prism™ 3,
Extreme-Temp Battery, pierwszą w branży technologię pozwalającą na ładowanie w skrajnych temperaturach, sięgających nawet minus 40°C stopni Celsjusza,
Sferyczne NFC 720°, umożliwiającą płynne i bezproblemowe działanie technologii NFC z trzech stron urządzenia.
Przy projektowaniu smartfonów Infinix podejmuje również strategiczne współprace z innymi renomowanymi Partnerami, takimi jak producent sprzętu audio JBL (dźwięk w serii NOTE), należące do grupy BMW centrum projektowe Desing Works (edycje Racing Gray serii NOTE), specjalizująca się w produkcji kamer sportowych firmą GoPro (Zero) oraz Samsung Electronics System LSI Business przy implementacji nowego standardu zwiększającego możliwości fotograficzne zasilanego algorytmem głębokiego uczenia wspieranego przez sztuczną inteligencję (AIADLA – AI-Powered Advanced Deep Learning Algorithm). Smartfony Infinix są dostępne w autoryzowanym sklepie (infinixstore.eu) oraz u partnerów handlowych. Część modeli można obecnie kupić w atrakcyjnych* cenach, np. NOTE 40 Pro+ 5G (z 1996 zł nawet do 1596 zł), NOTE 40 (z 1196 zł nawet do 896 zł) i SMART 8 (z 336 zł nawet do 296 zł). A to nie koniec urodzinowych atrakcji.
Infinix odnotowuje globalne wzrosty od lat
Infinix w 2023 roku został liderem wzrostu dostaw wśród globalnych marek smartfonów. Według rankingu IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker 4Q 2023 dostarczył na całym świecie o ponad 13 mln sztuk urządzeń więcej niż w 2022 r., czyli o 64,1%. W 2023 r. Infinix znalazł się w raporcie Kantar i Google Top 50 Chinese Global Brand Builders Report. Ponadto Fast Company umieścił Infinix na szóstym miejscu w rankingu najbardziej innowacyjnych firm na świecie w 2024 r. w sektorze Azji i Pacyfiku, jako jedyną markę smartfonów na tej liście. Sukcesy Infinix przekładają się na pozycję grupy Transsion Holdings, do której należy, której udział w globalnym rynku smartfonów wynosi obecnie ok. 10%. Składają się na nie wzrosty na kluczowych rynkach w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej, ale również na rynkach rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej. W regionach o takich jak Malezja, Indonezja, Algieria i Arabia Saudyjska odnotowany wzrost dostaw rok do roku wyniósł od 50% do aż 469%.
Źródło: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2Q 2024 r. (według tabeli „marka”)

*Najniższe ceny na rynku znalezione na stronach największych sieci handlowych

źródło: informacja prasowa Infinix