Novakid rozwija nauczanie oparte o AI w branży EdTech i przejmuje Lingumi

Novakid, platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci i młodzieży w wieku 4-17 lat, nabyła brytyjską aplikację EFL Lingumi. Transakcja obejmuje m.in. bazę klientów, zespół i zasoby technologiczne w Wielkiej Brytanii. Toby Mather, dyrektor generalny i współzałożyciel Lingumi, dołączy do Novakid w roli lidera nowego oddziału – Novakid Junior. Przejęcie to sygnalizuje kluczowy moment dla europejskiego ekosystemu branży EdTech. Od momentu założenia w 2017 roku Novakid oferuje dzieciom zajęcia z języka angielskiego online, bazując na innowacyjnym programie nauczania z 25-minutowymi blokami edukacyjnymi i przeszkolonymi lektorami. Szybki rozwój platformy doprowadził do pozyskania w ramach rundy finansowania serii B kwoty 35 milionów dolarów od prestiżowych inwestorów, do których należą Owl Ventures i Goodwater Capital. Między innymi dzięki temu firma osiągnęła  zakładane cele w zakresie zysków w 2023 r. Obecnie Novakid ma ponad 70 000 aktywnych użytkowników w ponad 50 krajach. Firma Lingumi, założona w 2016 roku i wspierana przez czołowych europejskich inwestorów, w tym Entrepreneur First i LocalGlobe, oferuje interaktywne lekcje języka angielskiego wspomagane sztuczną inteligencją dla uczniów w wieku 2-6 lat. Lingumi stała się jedną z najpopularniejszych aplikacji do nauki języka angielskiego w Azji. Na tym rynku z aplikacji korzysta ponad 2 miliony użytkowników, a 70% ich klientów kontynuuje korzystanie po 12 miesiącach użytkowania. – Przejęcie Lingumi otwiera nowe drzwi dla uczniów na platformie Novakid – powiedział Max Azarov, dyrektor generalny i współzałożyciel Novakid. – Mogą oni teraz korzystać z ekosystemu nauki, który łączy narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aplikacje do samodzielnej nauki i zajęcia online na żywo z native-speakerami. To środowisko jest wzbogacone o funkcje gier dostosowane do wieku, zapewniające płynną i wciągającą naukę. Udostępniając uczniom częściowo bezpłatny dostęp do wysokiej jakości nauki języka angielskiego już od drugiego roku życia, dajemy możliwość przyswajania tego języka znacznie większej liczbie dzieci na całym świecie – dodał Azarov. Wartość transakcji nie została podana do wiadomości publicznej. W ramach przejęcia wydzielona zostanie działalność Lingumi w Chinach, która pozostanie niezależna, natomiast baza klientów, zespół i zasoby technologiczne w Wielkiej Brytanii zostaną przejęte przez Novakid. Toby Mather, dyrektor generalny i współzałożyciel Lingumi, wraz z ośmioosobowym zespołem dołączy do Novakid w roli lidera nowego oddziału – Novakid Junior. Oferta usług dla obecnych klientów Lingumi będzie kontynuowana, a użytkownicy Novakid już na początku 2025 roku mogą spodziewać się nowego produktu do samodzielnego uczenia się, zbudowanego przy użyciu platformy technologicznej Lingumi. Co ważne, przejęcie zapewni rodzicom powszechnie dostępną alternatywę dla indywidualnych, tradycyjnych korepetycji, których przeciętny koszt miesięczny wynosi ponad 400 zł. Dzięki temu nauka języka angielskiego jako drugiego języka będzie dostępna z każdego miejsca na świecie, bez względu na poziom dochodów. – Samodzielna nauka przy użyciu korepetytora AI będzie stawać się coraz bardziej powszechna. Ta transakcja przyspiesza rozwój naszych produktów do samodzielnego uczenia się, otwierając przed klientami bardziej efektywne czasowo i kosztowo ścieżki edukacji – zauważa Dmitry Malin, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Novakid. Technologia Lingumi wprowadzi do Novakid wiele nowych funkcji, w tym samoobsługową platformę gier edukacyjnych, „inteligentne rozmowy” w języku angielskim oparte na sztucznej inteligencji oraz setki interaktywnych lekcji zgodnych ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Zespół opracuje także nową aplikację typu freemium dla młodszych uczniów. Korepetycje online z udziałem nauczyciela pozostaną podstawą oferty premium Novakid w ramach nauczania mieszanego. – Zawsze skupialiśmy się na pomaganiu młodym uczniom w osiągnięciu znaczącego poziomu języka angielskiego dzięki naszym kursom – powiedział Toby Mather, dyrektor generalny Lingumi. – Nigdy nie mieliśmy w ofercie platformy nauczania na żywo, w ramach której użytkownicy mogliby „ukończyć kurs”. Dzięki tej współpracy oferujemy teraz kompletny program nauczania i różnorodne produkty dla dzieci w każdym wieku, o różnych umiejętnościach i w różnych wersjach cenowych dla rodziców – podsumowuje Mather. Posunięcie to sygnalizuje kluczowy moment dla europejskiego ekosystemu branży EdTech. Po spokojnym okresie fuzji i przejęć w następstwie pandemii, przejęcie Lingumi przez Novakid oznacza ponowne skupienie się na zapewnieniu dostępnej, opartej na wynikach edukacji dla uczniów na całym świecie.

O Novakid
Novakid to wielokrotnie nagradzana internetowa platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci. Celem Novakid jest zapewnienie dzieciom bezpiecznego miejsca do rzeczywistej praktyki języka angielskiego poprzez zabawne, wciągające lekcje online, które dzieci naprawdę uwielbiają (tak, naprawdę!). Novakid oferuje lekcje indywidualne i grupowe sesje ćwiczeń z mówienia po angielsku z certyfikowanymi, doświadczonymi lektorami języka angielskiego. Do tej pory zostało przeprowadzonych ponad 17 milionów lekcji dla ponad 550 000 uczniów. Metoda nauki Novakid opiera się na pełnej immersji językowej połączonej z grami edukacyjnymi i reprezentuje nową generację nauki online. Misją Novakid jest wsparcie dzieci w dążeniu do osiągnięcia lepszej przyszłości zawodowej oraz poszerzania własnych horyzontów. Platforma oferuje bezpłatną lekcję próbną, dzięki której dziecko może łatwo rozpocząć swoją drogę w kierunku biegłej znajomości angielskiego.
Novakid na LinkedIn
O Lingumi
Lingumi to platforma edukacyjna skupiająca się na tworzeniu interaktywnych lekcji języka angielskiego opartych na sztucznej inteligencji dla dzieci w wieku 2-6 lat. Założona została w 2015 r. przez Toby’ego Mathera w ramach programu Entrepreneur First i wspierana przez inwestorów, w tym LocalGlobe i Legal & General. Z aplikacji tej korzysta ponad 2 miliony rodzin na całym świecie, ze szczególnym uwzględnieniem rynków Azji Wschodniej.