W trzecim kwartale 2024 r. T-Mobile Polska:
– Zwiększył liczbę klientów usług mobilnych o 193 tys. i o 90 tys. liczbę klientów usług szerokopasmowych;
– Zwiększył przychody i EBITDA AL odpowiednio o 3,8% i 6,1% (r/r);
– Kontynuował skuteczne pozyskiwanie klientów indywidualnych poprzez dostarczanie im oferty konwergentnej najwyższej jakości, stale ulepszanej i jeszcze atrakcyjniejszej;
– Pozyskiwał nowych klientów biznesowych dzięki ofercie MagentaBiznes oraz usługom w chmurze i cyberbezpieczeństwa;
– Kontynuował rozwój sieci 5G, oferując najlepszą w swojej klasie jakość usług, ale także sprostał wyzwaniu zapewnienia ciągłości działania sieci mobilnej w czasie powodzi w południowej Polsce;
– Kontynuował swoje zaangażowanie w realizację ambitnych celów ESG, między innymi: walkę z wykluczeniem cyfrowym i zachęcanie klientów do recyklingu starych urządzeń mobilnych.
W trzecim kwartale liczba klientów usług mobilnych T-Mobile wzrosła o 193 tysiące (r/r), a szerokopasmowego dostępu do Internetu o 90 tysięcy (r/r), wynosząc na koniec września odpowiednio 12,74 miliona i 324 tysiące. Operator przyciągał klientów, stale oferując najlepsze konwergentne produkty i usługi odpowiadające na rzeczywiste potrzeby polskich gospodarstw domowych, a także stawiając w centrum uwagi jakość sieci i doświadczenie klienta. Również w tym kwartale utrzymał się trend wybierania przez klientów dwóch i więcej usług T-Mobile. Operator jeszcze bardziej zwiększył atrakcyjność oferty rozrywki, wprowadzając opcję multiroom i jednocześnie prezentując nową ofertę konwergentną Magenta Dom, która pozwala teraz klientom doświadczyć najlepszej jakości sieci w całym domu, a także oddaje w ich ręce narzędzia umożliwiające zachowanie bezpieczeństwa w Internecie.
Klienci T-Mobile mogli również w pełni korzystać z unikalnego programu Magenta Moments, w którym otrzymują bonusy za bycie w T-Mobile. We wrześniu wprowadzono m.in. ofertę, w ramach której członkowie Magenta Moments mogli uzyskać rabat 30 gr/l podczas tankowania samochodu na stacjach Circle K. W tym samym okresie rozpoczęto również współpracę z Żabką oraz Travel Credits powered by Expedia. Pod koniec tego okresu liczba członków Magenta Moments przekroczyła 1,3 miliona. W trzecim kwartale operator kontynuował działania w obszarze jakości sieci. Po otrzymaniu tytułu najszybszej sieci mobilnej, oferującej najbardziej niezawodne prędkości od międzynarodowej firmy Ookla, kontynuował intensywny rollout 5G Bardziej, w wyniku którego liczba stacji bazowych działających w paśmie C przekroczyła 3.000. T-Mobile połączył też siły z Karoliną Pilarczyk, znaną zawodniczką driftingową, zapraszając wszystkich chętnych na serię wydarzeń z cyklu 5G ON TOUR. Połączyły one prędkość i emocje, aby pokazać polskim fanom prawdziwą moc 5G. W 5G ON TOUR udział wzięło ponad 123 000 osób. W tym samym czasie T-Mobile sfinalizował działania zmierzające do uruchomienia sprzedaży internetu światłowodowego na łączach HFC Polskiego Światłowodu Otwartego (obok już uruchomionego wcześniej FTTH). W efekcie zasięg światłowodu T-Mobile sięga 8,8 mln gospodarstw domowych, co daje T-Mobile drugie miejsce na polskim rynku pod tym względem. W trzecim kwartale 2024 roku T-Mobile po raz kolejny udowodnił, że jest zawsze tam, gdzie wsparcie jest najbardziej potrzebne – tym razem, podczas kryzysu spowodowanego powodzią na południu Polski. Firma nie tylko zapewniła utrzymanie łączności, ale również we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem przekazała milion złotych na wsparcie poszkodowanych.
Naszym celem jest zapewnienia klientom najlepszych usług, które w pełni odpowiadają na potrzeby całych gospodarstw domowych. Dlatego oprócz koncentracji na obsłudze klienta i najlepszej sieci, która pozwala nam zapewnić im najlepsze doświadczenia, stale ulepszamy nasze produkty w duchu Agile, w oparciu o uwagi klientów. W Magenta Moments nagradzamy ich za to, że są z nami, a wprowadzając jeszcze więcej usług konwergentnych, zwiększając liczbę kanałów telewizyjnych i udostępniając opcję multiroom, pokazujemy, że słuchamy ich głosów. Jednocześnie udowodniliśmy, że mogą liczyć na nas w każdych okolicznościach, robiąc wszystko, aby zagwarantować im dostęp do naszych usług nawet w czasie klęski żywiołowej, jaką była niedawna powódź – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska. Klienci w zamian odwdzięczają nam się lojalnością, wybierając T-Mobile jako wiodącego dostawcę usług dla całej rodziny, dzięki czemu wspólnie możemy się rozwijać i dostarczać im za każdym razem jeszcze lepsze oferty.
Dzięki pozytywnym wynikom operacyjnym: rosnącej liczbie klientów i ARPU, T-Mobile znacząco zwiększył przychody zarówno z usług mobilnych, jak i stacjonarnych. W rezultacie poinformował, że jego całkowite przychody zwiększyły się o 3,8% (r/r) do poziomu 1,85 mld zł, a EBITDA AL wzrosła jeszcze bardziej imponująco, o 6,1% (r/r), osiągając 493 mln zł. Naszym celem na trzeci kwartał była kontynuacja silnego tempa wzrostu widocznego od początku 2024 roku. Koncentrując się na jakości i doświadczeniu klienta, stale osiągamy pozytywne wyniki operacyjne, ale co jest szczególnie widoczne w tym kwartale: z czasem ten trend się kumuluje, co skutkuje imponującym wzrostem kluczowych czynników finansowych – powiedział Juraj Andras, członek Zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych. W poprzednich raportach nazywaliśmy konsekwentny wzrost EBITDA solidnym osiągnięciem. Tym razem przekroczyliśmy ten poziom, osiągając wzrost EBITDA AL o ponad 6% rok do roku. To najlepsze świadectwo silnej pozycji spółki.
T-Mobile stawia na rozwój usług konwergentnych
Trzeci kwartał tego roku to dla T-Mobile kontynuacja strategii rozwoju usług konwergentnych. We wrześniu operator udostępnił nową odsłonę oferty Magenta Dom, w której oprócz internetu światłowodowego, abonamentu komórkowego czy telewizji, klienci mogą dobrać również nowe usługi dla domu – wzmacniacz sygnału (Wi-Fi Extra), usługę zwiększająca bezpieczeństwo sieci domowej (Bezpieczne Wi-Fi) oraz usługę Multiroom, dzięki której można oglądać telewizję na kilku telewizorach. Co więcej, T-Mobile po raz kolejny zwiększył liczbę kanałów w ofercie MagentaTV we wszystkich pakietach. Nowa oferta i kontynuacja obranej strategii z pewnością przyczyniły się do tego, że w trzecim kwartale T-Mobile odnotował wzrost sprzedaży usług światłowodowych aż o 7%, a także znacząco zwiększył liczbę nowych gospodarstw domowych, które dołączyły do magentowej sieci.
Stabilny wzrost w segmencie biznesowym
Do wzrostu w obszarze biznesowym w trzecim kwartale przyczynił się wciąż wysoki popyt na usługi chmurowe oraz bezpieczeństwa w T-Mobile. W tym czasie spółka oddała do dyspozycji klientów dwa nowe, autorskie produkty: Cyber Guard® Lite, który pozwala uniknąć ryzyka cyberataku, w oparciu o najpopularniejsze wektory ataku jak: ransomware, phishing czy malware, jednocześnie minimalizując koszty związane z potrzebą aktualizacji sprzętu, oprogramowania i polityk bezpieczeństwa, a także Cyber Know zapobiegające atakom socjotechnicznym i wspomagające zwiększanie świadomości i poziomu bezpieczeństwa w firmach klientów. W tym czasie T-Mobile aktywnie pozyskiwał nowe kontrakty, w tym z Narodowym Bankiem Polskim, któremu zapewnia rozwiązania głosowe i data wraz z usługami bezpieczeństwa, a także Centrum Obsługi Administracji Rządowej, któremu operator dostarczył ponad 51 tysięcy kart SIM z usługami głosowymi głosowych i transmisji danych. W segmencie usług przeznaczonych dla mniejszych przedsiębiorstw oferty MagentaBIZNES utrzymywały trend wzrostowy z poprzednich kwartałów. Stale rósł udział w sprzedaży najwyższych wariantów taryfowych z nielimitowanym Internetem, które stanowią obecnie 90% sprzedaży. Wyraźnie zwiększyła się także klientów konwegentnych, a więc takich, dla którym T-Mobile dostarcza jednocześnie usługi mobilne i stacjonarne.
Najlepsza jakość sieci
T-Mobile otworzył trzeci kwartał wiadomością o zwycięstwie w rankingu jakości sieci Ookla (Speedtest.net), potwierdzając, że sieć mobilna operatora oferuje najwyższe i najbardziej niezawodne prędkości. Aby zapewnić klientom najlepsze wrażenia, operator kontynuował ambitny rollout 5G rozpoczęty w lutym. Obecnie z 12.455 stacji bazowych dostępnych dla klientów T-Mobile ponad 3.000 obsługuje 5G Bardziej. W efekcie sieć 5G T-Mobile w paśmie C jest dostępna dla ponad 1/3 mieszkańców Polski. Aby sprostać rosnącym potrzebom na przesył danych w sieci światłowodowej operator rozbudowywał także ten rodzaj infrastruktury. Na koniec trzeciego kwartału długość łączy światłowodowych będących w dyspozycji T-Mobile wzrosła do 13,8 tys. km. Rosnąca wygoda korzystania z danych idzie w parze ze wzrostem konsumpcji danych przez klientów o 15%. Ilość danych przesłanych w sieci 5G wzrosła w tym samym czasie o imponujące 304%.
ESG w naszym DNA
Operator nie ustaje jednak w realizacji innych projektów, zgodnych ze swoją strategią ESG. W ramach działań na rzecz włączenia cyfrowego zorganizowano cykl 10 bezpłatnych warsztatów dla seniorów, które pomogą tym osobom zyskać większą swobodę w korzystaniu z technologii. Zajęcia, zorganizowane w Magenta Experience Center, skoncentrowane są na praktycznych umiejętnościach i indywidualnym podejściu do uczestników. Firma działa także w trosce o naturę. Bardzo dobre wyniki w obszarze recyklingu starych urządzeń przynosi wprowadzona w czerwcu oferta, w ramach której klienci, w zamian za oddanie niepotrzebnego już telefonu, otrzymują zniżkę przy zakupie nowego smartfona. Tylko w ramach tej akcji w trzecim kwartale zebrano kilkanaście tysięcy niepotrzebnych lub niesprawnych już urządzeń. Dodatkowo, T-Mobile ponownie zaangażował się w inicjatywę „Podwodne sprzątanie świata”, organizowaną przez Fundację Nasza Ziemia oraz w kolejną edycję programu zbiórki zużytych telefonów w szkołach. W zeszłym roku szkolnym zaowocował on zebraniem 2 ton sprzętu! Warto dodać, że opublikowany w tym kwartale Raport zrównoważonego rozwoju za 2023 rok potwierdza długoterminowe zaangażowanie T-Mobile w obszary neutralności klimatycznej, cyrkularności i dostępności cyfrowej, umacniając pozycję firmy jako lidera zrównoważonego rozwoju.
źródło: informacja prasowa T-Mobile