Bank Pocztowy wprowadził nowe rozwiązanie. Od grudnia br. właściciele rachunków w Banku Pocztowym mogą samodzielnie odzyskać dostęp do swojej bankowości internetowej i ustawić nowe hasło w ciągu dosłownie 3 minut za pomocą prostego formularza online bez konieczności połączenia z infolinią lub wizyty w placówce bankowej. Do tej pory Infolinia Banku obsługiwała dziennie około 400 zgłoszeń dotyczących odzyskiwania dostępu do bankowości. Wprowadzone rozwiązanie stanowi istotny krok w kierunku zwiększenia komfortu użytkowników oraz usprawnienia procesów obsługi klienta. Bank Pocztowy wprowadził możliwość samodzielnego odzyskania hasła do bankowości internetowej, a następnie zmiany hasła. Do tej pory wymagało to kontaktu z Infolinią lub wizyty w placówce bankowej. Obecnie wystarczy wypełnienie formularza na stronie logowania do bankowości. – Wprowadzenie funkcji samodzielnego odzyskiwania dostępu do bankowości internetowej i zmiany hasła jest bezpośrednią odpowiedzią na sygnały płynące od naszych klientów. Do tej pory Infolinia Banku otrzymywała około 400 zgłoszeń dziennie dotyczących tego tematu. Dzięki nowej funkcjonalności klienci mogą zaoszczędzić czas, realizując te czynności samodzielnie, bez konieczności wizyty w placówce lub oczekiwania na połączenie z konsultantem. Wprowadzenie formularza wpisuje się w strategię cyfryzacji Banku, usprawniając procesy i dostosowując je do nowoczesnych standardów – mówi Sylwia Kisielewska, Dyrektor Departamentu Customer Experience Banku Pocztowego.
W jaki sposób Klient może odzyskać hasło?
Formularz do samodzielnego odzyskiwania dostępu do bankowości internetowej jest umieszczony bezpośrednio na stronie logowania, pod oknem do wpisywania danych dostępowych. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, w bankowej kartotece danych klienta muszą widnieć aktualne dane kontaktowe i osobowe, takie jak adres e-mail, numer telefonu komórkowego oraz numer dowodu osobistego. Proces jest prosty, intuicyjny i nie zabiera więcej niż 3 minuty. Rozpoczyna się od podania numeru NIK, który system weryfikuje i decyduje o kontynuowaniu procesu. Następnie, Klient wpisuje adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego i zatwierdza wpisane dane kodem otrzymanym na podany adres e-mail. Kolejnym krokiem jest odpowiedź na 5 pytań dotyczących posiadanych produktów w Banku oraz potwierdzenie tych danych wprowadzając otrzymany w wiadomości SMS kod. Na zakończenie Klient otrzymuje SMS z jednorazowym hasłem do bankowości, umożliwiającym szybkie odzyskanie dostępu.
Bank Pocztowy S.A. prowadzi obsługę bankową klientów indywidualnych oraz korporacyjnych na terenie całego kraju, oferując proste i bezpieczne usługi finansowe w 132 placówkach sieci własnej, w sieci Poczty Polskiej oraz przez nowoczesną bankowość internetową i mobilną. Klienci w placówkach Banku mogą otworzyć rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy, wziąć kredyt gotówkowy, nabyć ubezpieczenie, czy założyć lokatę.
źródło: informacja prasowa Bank Pocztowy S.A.