Grupa Play z mocnymi wzrostami w 2024 roku – najwyższe przychody i EBITDAaL w historii, 1,3 mld zł na inwestycje w infrastrukturę

Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w 2024 r.:
– Przychody ogółem wzrosły o 4% r/r i po raz pierwszy w historii przekroczyły 10 miliardów osiągając poziom 10,2 mld zł.
– Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,3% r/r do poziomu 5,1 mld zł, a przychody z usług dla domu o 4,1% r/r do ponad 2 mld zł.
– Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w ubiegłym roku wzrósł o 10,5% r/r przekraczając historyczny poziom 4 mld zł.
Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,8% r/r.
Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 2,8% r/r i na koniec ubiegłego roku wyniosła ponad 2,1 mln.
– Play przez cały 2024 rok był najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer, co oznacza, że już ósmy kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 61 030.
Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych w czwartym kwartale 2024 roku wzrósł o 8,4% r/r do 32,7 zł.
– Operator dalej rozwijał segment usług domowych, poszerzając m.in. ofertę serwisów streamingowych dostępnych w pakietach. Między innymi z tego powodu co trzeci klient wybierał Telewizję Nowej Generacji – jedyne takie rozwiązanie na rynku, w ramach którego co miesiąc można wybierać pakiety kanałów i serwisów w modelu „à la carte”.
– Spółka intensyfikowała działania skierowane do dużych przedsiębiorstw w ramach segmentu Play Rozwiązania dla Biznesu. Z rozwiązań dla przedsiębiorstw w Play korzysta już ponad połowa firm z pierwszej setki największych polskich prywatnych przedsiębiorstw z listy magazynu „Forbes”.
– Rosło wykorzystanie zdalnych kanałów sprzedaży i obsługi klienta, a liczba aktywnych kont w aplikacji Play24 przekroczyła 8 milionów, umożliwiając klientom łatwe i szybkie zarządzanie usługami w Play.

Osiągnięcia infrastrukturalne:
– W 2024 roku Play jako lider rynku aktywnie kontynuował proces rozwoju infrastruktury, przeznaczając 1,3 mld zł na inwestycje.
Operator uruchomił 805 nowych stacji bazowych, kończąc rok liczbą 12 426 nadajników. W ubiegłym roku zostały uruchomione zarówno najwyżej położona stacja bazowa Play na Kasprowym Wierchu, jak i nadajnik zlokalizowany najniżej – w Kopalni Soli Wieliczka – który zapewnia zasięg ponad 110 m pod powierzchnią ziemi.
– Dzięki infrastrukturze telekomunikacyjnej zbudowanej przez Play został zapewniony zasięg telefonii komórkowej dla klientów wszystkich sieci w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.
Rósł też zasięg sieci 5G, który w ramach wszystkich użytkowanych przez operatora częstotliwości, w tym pasma C uruchomionego na początku ub.r., przekroczył 77% populacji.
– Intensywna rozbudowa sieci stacjonarnej oraz współpraca z partnerami hurtowymi pozwoliła rozszerzyć zasięg usług domowych do 10 mln gospodarstw domowych.
– Dalszy rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu możliwy był również poprzez nabycie 100% udziałów spółki Miconet (śląskiego dostawcy usług internetowych).

Pozostałe osiągnięcia:
– Play był największym płatnikiem podatku CIT w branży ICT (za rok podatkowy 2023).
– Spółka podpisała długoterminową umowę PPA na dostawę energii słonecznej, co stanowi znaczący krok w działaniach z zakresu zrównoważonego biznesu.
– Klienci Play w 2024 roku aktywnie wysyłali SMS-y na numery charytatywne. Całkowity dochód z tego tytułu – prawie 3 mln zł – operator przekazał organizacjom społecznym.
– Play wspierał mieszkańców obszarów dotkniętych powodziami na południu Polski. Skoncentrował się na jak najszybszym przywróceniu usług oraz udostępnieniu osobom przebywającym w regionach powodziowych dostępu do darmowego, nielimitowanego internetu mobilnego. Przeznaczył też budżet na zakup najpotrzebniejszego sprzętu.
– Operator wspierał rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce jako fundator bezpłatnej akademii kodowania 42 Warsaw. W 2024 roku kampus świętował pierwszy rok działalności, zakończył też drugą rekrutację, dzięki czemu kolejni studenci rozpoczęli naukę w innowacyjnym modelu edukacji.
– Rosnące wyniki finansowe i biznesowe Play potwierdzają naszą silną pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Model biznesowy Play koncentruje się na dostarczaniu wartości klientom, którym oferujemy konwergentne usługi (mobilne, stacjonarne i telewizyjne) w dobrych cenach. Ma on też istotny wpływ na bezpieczeństwo kraju, ponieważ intensywnie rozbudowujemy naszą infrastrukturę, zapewniając łączność niemal w każdym miejscu w Polsce. W 2024 roku naszym priorytetem był segment usług dla domu. Rozwijaliśmy ofertę światłowodu oraz telewizji, jak również finalizowaliśmy procesy migracji po połączeniu z UPC Polska. Kontynuowaliśmy także rozwój oferty rozwiązań dla biznesu, pozyskując kluczowych klientów w sektorach handlu detalicznego, transportu i hotelarstwa. Dzięki tym działaniom utrzymaliśmy wiodącą pozycję w kategorii usług mobilnych i zdobywamy rynek w obszarze usług domowych i dla biznesu. W imieniu pełnego zaangażowania zespołu Play chciałbym podziękować naszym klientom za zaufanie. Będziemy nadal ciężko pracować, aby każdego dnia dostarczać wyjątkowe usługi – skomentował Ken Campbell, prezes Grupy Play.

źródło: informacja prasowa Play

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments