Co trzeci konsument w ostatnim roku wybrał powerbank marki Baseus. Premiera modelu Airpow 30000 mAh

Urządzenia marki Baseus były najpopularniejszymi bankami energii w ostatnich 12 miesiącach w naszym kraju – wybierał je co trzeci konsument decydujący się na zakup powerbanku. Polacy najchętniej wybierali powerbanki z funkcją ładowania dwóch urządzeń jednocześnie (niemal ¾ transakcji), diodami wskazującymi poziom naładowania (blisko połowa transakcji) czy szybkim ładowaniem (ponad ¼ transakcji). We wszystkie te funkcje wyposażony jest Baseus Airpow 30000 mAh, premierowo dostępny na polskim rynku w dystrybucji firmy 4cv Mobile.
Co trzeci sprzedany w ostatnim roku powerbank był marki Baseus
W okresie od marca 2024 roku do marca 2025 roku marka Baseus była najpopularniejszym wśród polskich konsumentów producentem powerbanków, odnotowując 31 proc. udziału w liczbie wszystkich sprzedanych powerbanków, a także 35 proc. udziału w wartości sprzedaży tego typu urządzeń w Polsce. Analiza opracowana została przez 4cv Mobile na podstawie danych marki Baseus z serwisu allegro.pl.
3 na 4 użytkowników wybiera powerbanki z funkcją ładowania dwóch urządzeń
Wśród chętnie wybieranych przez konsumentów opcji powerbanków w ostatnich 12 miesiącach znalazły się możliwość jednoczesnego ładowania dwóch urządzeń (74 proc. transakcji), diody kontrolne (46 proc. transakcji) oraz wbudowany wyświetlacz (45 proc. transakcji). Ponad ¼ transakcji (29 proc.) obejmowała także powerbanki z szybkim ładowaniem, mniejszą popularnością cieszyły się funkcja latarki (4 proc. transakcji) oraz ładowanie solarne (1 proc. transakcji). Niemal ⅕ transakcji (19 proc.) dotyczyła powerbanków bezprzewodowych i można zaobserwować, że jest to trend wzrostowy na rynku polskim.
Ponad ⅓ polskich konsumentów stawia na powerbanki 20000 mAh
W analizowanym okresie najchętniej kupowane były powerbanki o pojemności 20000 mAh (38 proc. udziału w liczbie transakcji). Popularnością cieszyły się także urządzenia z akumulatorem 10000 mAh (32 proc. udziału w liczbie transakcji). Z kolei na trzecim miejscu, z udziałem 13 proc. w liczbie transakcji, znalazły się powerbanki o pojemności 30000 mAh.
Aż ⅔ Polaków wybrało powerbank w kolorze czarnym
|
Najpopularniejsze wśród polskich konsumentów okazały się powerbanki z wyjściem USB-C – 86 proc. transakcji. W dalszej kolejności konsumenci wybierali te ze złączem typu A (74 proc. transakcji) oraz microUSB (50 proc. transakcji). Z kolei jeśli chodzi o preferowany przez Polaków design, to większość użytkowników stawia na klasykę – powerbanki w kolorze czarnym wybierane były w 67 proc. transakcji, natomiast białe – w 15 proc. transakcji. Wśród innych kolorów największą popularnością cieszyły się odcienie niebieskiego, szarości oraz urządzenia wielokolorowe (po 3 proc. transakcji).
Polska premiera Baseus Airpow 30000 mAh
Nowością na polskim rynku jest powerbank Baseus Airpow o pojemności 30000 mAh. Akumulator pozwala nawet na 6 naładowań smartfona z baterią o pojemności 4000 mAh. Model Airpow jest wyposażony w dwa porty – USB-C oraz USB-A i umożliwia ładowanie dwóch urządzeń jednocześnie. Jego moc 20 W oraz technologie Power Delivery i Quick Charge 3.0 pozwalają na szybkie ładowanie telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, a także samego powerbanku o około 30% szybciej od standardowej ładowarki. Baseus Airpow wyposażony jest we wskaźnik LED, dzięki któremu możliwa jest weryfikacja poziomu naładowania urządzenia. Baseus Airpow 30000 mAh dostępny jest w kolorze czarnym w cenie 180 zł.
Trendy na rynku powerbanków w 2025 roku
Z analizy Baseus wynika, że w tym roku konsumenci stawiają na modele małe i poręczne oraz produkty z wbudowanymi kablami. Obserwując globalne trendy odnotowano także zainteresowanie konsumentów rozwiązaniami, które gwarantują wysoką mobilność i niezależność.

4cv Mobile to spółka, która już od 2001 r. z powodzeniem działa na rynku nowych technologii. 4cv Mobile jest również wyłącznym dystrybutorem na rynku polskim deskorolek elektrycznych i akcesoriów renomowanej marki Kawasaki, Jeep i Fiat-500, jak również nawigacji uznanego niemieckiego producenta – firmy Becker. Spółka wprowadziła na polski rynek inteligentne zegarki marki BEMI i TicWatch. W zakresie obsługi posprzedażowej najważniejszym elementem aktywności firmy jest oficjalne centrum serwisowe Samsunga. Od 2020 roku firma 4cv Mobile jest również oficjalnym dystrybutorem produktów AGD hiszpańskiego producenta Cecotec, a od 2022 roku także sprzętu RTV marki Niceboy. Marki własne 4cv to Rider oraz Inoly.
www.4cv.pl

​Baseus to marka akcesoriów cyfrowych, założona w 2009 roku, będąca częścią Shenzhen Times Innovation Technology Co., Ltd. Nazwa firmy pochodzi od hasła Base on User, co podkreśla filozofię stawiania użytkownika w centrum uwagi. Baseus łączy badania i rozwój, projektowanie, produkcję oraz sprzedaż, koncentrując się na tworzeniu funkcjonalnych i estetycznych produktów. Wykorzystuje najnowsze technologie, ekologiczne materiały i aktualne trendy, by dostarczać użytkownikom funkcjonalne i stylowe urządzenia. Produkty Baseus są dostępne w ponad 70 krajach na całym świecie. W Polsce marka dostępna jest od 2023 roku, od tego roku także w dystrybucji firmy 4cv Mobile. Obecnie na naszym rynku dostępnych jest ponad 700 urządzeń marki.

źródło: informacja prasowa 4cv