T-Mobile wdrożył rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo klientów przy aktywacji usług zewnętrznych wskazane przez UOKiK

Bezpieczeństwo naszych klientów przy aktywacji usług jest dla nas priorytetem, więc od początku współpracowaliśmy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie postępowania dotyczącego usługi „Zamów z T-Mobile”. Sprawa w większości dotyczy reklamacji składanych przez klientów w latach 2018-2021, kiedy sposób aktywacji tego typu serwisów w naszej sieci realizowaliśmy zgodnie z ówczesną praktyką rynkową.  Obecnie wszystkie serwisy zewnętrzne aktywowane są z wykorzystaniem dodatkowych zabezpieczeń, a klienci mogą być pewni, że żadne tego typu transakcje nie zostaną zrealizowane bez ich wyraźnego potwierdzenia.
Żeby tak się stało, wprowadziliśmy:
– nową ścieżkę autoryzacji – każda aktywacja będzie wymagała potwierdzenia kodem SMS i wyraźnej zgody na obciążenie rachunku,
– przekazywanie potwierdzeń warunków umowy na trwałym nośniku,
– monitorowanie i eliminowanie nieprawidłowości w usługach podmiotów trzecich,
– pełniejsze informacje w odpowiedziach na reklamacje oraz na fakturach,
Dodatkowo klienci, którzy w latach 2018–2024 otrzymali negatywne rozpatrzenie reklamacji, będą mogli wystąpić o jednorazową rekompensatę w wysokości 500 zł. Co więcej, klienci mogą wystąpić także o zwroty opłat za wybrane serwisy dezaktywowane w ciągu 60 dni od aktywacji.

źródło: informacja prasowa T-Mobile

Materiał powiązany:
– UKE: Rekompensaty za subskrypcje realizowane tylnymi drzwiami. Decyzja Prezesa UOKiK wobec T-Mobile