Prezentujemy jakość sygnału sieci Plus, na drogowym odcinku od Płocka do Białegostoku. Podobnie, jak w przypadku trasy od Jeleniej Góry do Płocka – również tym razem przemieszczaliśmy się czasami nieszablonowo, aby przeanalizować, jak operator radzi sobie nie tyle przy drogach, ale w obszarach zamieszkałych
Informacje:
– orientacyjny przebieg trasy
– plik logu jakości sygnału w trasie
– zrealizowane testy:
1. Bar „U Dany”, Ruś 1 (przy drodze krajowej nr 64):
a) parametry jakościowe sygnału
b) test speedtest.net
2. Białystok śródmieście, Rynek Kościuszki. Test speedtest.net
3. Białystok, ul. Młynowa 38, wewnątrz budynku, 2 piętro (apartamenty):
a) parametry sygnału
b) test speedtest
3. Białystok Główny, poczekalnia PKP
a) parametry sygnału
b) test speedtest.net
Dodajmy, że podobnie, jak w przypadku odcinka od Jeleniej Góry do Płocka, tak i na trasie od Płocka do Białegostoku jakość sieci pozostawała w schemacie braków w ilości stacji względem głównych konkurentów i wymieszanych technologii, gdzie terminal był przejmowany przez stacje odległe, ale z technologią o wyższym priorytecie radiowym. Mijaliśmy również stacje, których do dziś nie rozbudowano do żadnej technologii LTE, stąd również serwowanie sygnału do terminala ze stacji losowych. Z prezentowanych danych speedtest.net zastanawia mała prędkość transmisji danych w śródmieściu Białegostoku, gdzie w sąsiedztwie uruchomiono stację, pracującą w trybie MIMO 4×4 i 256QAM, z agregacją częstotliwości. Być może to tylko chwilowe niedomagania, a być może stacji warto przyjrzeć się bliżej ?
Zainteresowanym procesami modernizacyjnymi i inwestycyjnymi oraz jakościowymi w sieci Plus przypominamy o możliwości podjęcia dyskusji na korporacyjnym forum operatora, pod adresem plusforum.pl, gdzie odpowiedzi na zadane pytania udzielają konsultanci
źródło: informacja własna
Informacja powiązana:
– Plus na drogowej trasie od Jeleniej Góry do Płocka