Nowy spot prospołecznej kampanii Grupy Polsat „Pomagajmy sobie nawzajem”

Nowy spot prospołecznej kampanii Grupy Polsat „Pomagajmy sobie nawzajem”. 2 maja ruszyła emisja drugiego spotu w ramach prospołecznej kampanii Grupy Polsat „Pomagajmy sobie nawzajem”, zwracającej uwagę na trudności osób starszych, z którymi zmagają od początku epidemii. Kampanię promują dwa spoty „babcia” i „dziadek”. Tym razem głównym bohaterem jest starszy mężczyzna, któremu bliscy za sprawą nowych technologii pomagają odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ekstremalne warunki i ograniczenia bezpośredniego kontaktu wpłynęły także na rekordowo szybki i niecodzienny proces tworzenia kampanii.  Koronawirus szczególnie niebezpieczny dla osób w podeszłym wieku, oprócz zagrożenia zdrowia niesie za sobą także ryzyko długotrwałej izolacji. Bohaterowie najnowszego spotu Grupy Polsat, którzy na odległość niosą pomoc bliskim seniorom, przekonują, że dzięki nowoczesnym technologiom ograniczenia bezpośredniego kontaktu nie muszą oznaczać osamotnienia i wykluczenia osób starszych. Możliwości, jakie daje internet i środki komunikacji na odległości pozwalają otoczyć opieką osoby starsze i pomóc im w wykonywaniu codziennych obowiązków, ograniczając jednocześnie ryzyko zarażenia. Wykorzystując naturalne dla nas środki komunikacji, możemy zrobić coś ważnego – to idea, która przyświeca całej kampanii.
Drugi spot promujący kampanię „Pomagajmy sobie nawzajem” można obejrzeć tutaj:
Pomagajmy sobie nawzajem. Kampania Grupy Polsat – Dziadek 30’

Pomagajmy sobie nawzajem. Kampania Grupy Polsat – Dziadek 45’

Prospołeczna kampania w nowej społecznej rzeczywistości
Kampania i towarzyszące jej spoty zachęcające do pomocy seniorom powstały w rekordowo krótkim czasie. W ciągu 3 dni udało się przeprowadzić casting, znaleźć lokację i nagrać materiał. Zdjęcia kręcone były z zachowaniem niezbędnych zasad bezpieczeństwa: bardzo ograniczona liczbowo ekipa pracowała na planie w maseczkach i rękawiczkach, zachowując bezpieczny dystans, a bohaterowie spotów filmowani byli głównie z zewnątrz za pomocą drona oraz obiektywów o długiej ogniskowej. Niecodzienny sposób pracy na planie i nagrywanie ujęć w nowej społecznej rzeczywistości podkreśliły dokumentalny charakter spotów. Pierwszy z nich trafił do emisji zaledwie tydzień od powstania pomysłu. Krótkie filmy zawierające poruszające obrazy opustoszałych ulic Warszawy są nie tylko wezwaniem do wzajemnej pomocy w tym wyjątkowym czasie, ale także dokumentem bezprecedensowej historii, która dzieje się na naszych oczach. Symbolem nieznanej dotąd rzeczywistości, której możemy sprostać tylko będąc razem.
Metryczka spotu:
– Klient: Grupa Polsat – Karina Jakóbiak-Kapusta – Z-ca Dyrektora Departamentu Komunikacji Marketingowej, Małgorzata Lenarczyk – Kierownik Działu Komunikacji i Social Media
– Autor kreacji: Agencja Brain – Asiya Malinowska – Dyrektor Kreatywny, Jakub Kamiński – Dyrektor Kreatywny, Marcin Karłowski – Senior Copywriter
– Reżyser: Bartosz Prokopowicz
– Autor zdjęć: Mateusz Skalski
– Produkcja: TFP – Ryszard Kłosowski
– Postprodukcja: Rio De Post i Roboto Sound
– Zakup mediów: Polsat Media

źródło: Cyfrowy Polsat