Polscy użytkownicy smartfonów oceniają sieci komórkowe. Raport Ericsson ConsumerLab
– Jakość mobilnego internetu jest dla 20 procent Polaków korzystających ze smartfonów, najważniejszym czynnikiem determinującym lojalność wobec operatora komórkowego
– Polska znalazła się wśród 14 krajów objętych badaniem Ericsson ConsumerLab, dotyczącym korzystania z sieci komórkowych.
Co drugi Polak nie chce zmienić swojego operatora komórkowego
Połowa użytkowników smartfonów w Polsce chce nadal korzystać z usług swojego operatora. Bardziej przywiązani do swojej obecnej sieci są Niemcy i Anglicy (odpowiednio 52 i 58 procent). Dla 20 procent użytkowników smartfonów w Polsce, czynnikiem decydującym o lojalnośći w stosunku do operatora komórkowego jest jakość oferowanego przez niego internetu mobilnego. To samo, globalnie kryterium wynosi 29 procent i jest najważniejszym dla biorących udział w światowym badaniu. Znaczenie jakości przepływu danych w Polsce będzie rosło dorównując trendom światowym. W Polsce lojalność polskich użytkowników determinuje w głównej mierze obsługa klienta i tzw. „pierwsze wrażenie” (najważniejsze kryteria dla 23 procent ankietowanych Polaków). Porównując do poprzedniej edycji raportu, znaczenie obsługi klienta maleje na rzecz jakości mobilnego internetu. Pomimo znaczących inwestycji operatorów w istniejącą infrastrukturę, liczba użytkowników smartfonów doświadczających codziennych problemów ze swoim urządzeniem nie uległa zmianie. Ponad połowa korzystających ze smartfonów w Polsce doświadcza codziennie przynajmniej jednego problemu związanego z siecią
Czytaj dalej …
( źródło: Ericsson )