Grupa Cyfrowy Polsat podsumowuje III kwartał. Budowa ogólnopolskiej sieci 5G, więcej klientów programu smartDOM i świadczonych usług kontraktowych, kolejne akwizycje. Grupa Cyfrowy Polsat, mimo trwającego stanu epidemii,zakończyła III kwartał z wynikami przekraczającymi oczekiwania analityków rynku. Wśród najważniejszych wydarzeń znalazły się m.in.: budowa ogólnopolskiej sieci 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD z planem objęcia zasięgiem 11 mln mieszkańców Polski, rozpoczęcie przeglądu opcji strategicznych dotyczących potencjalnej sprzedaży mobilnej infrastruktury telekomunikacyjnej Grupy, przejęcie 100% udziałów w spółce nadającej kanały Fokus TV i Nowa TV oraz szybka integracja Interia.pl w ramach struktur Grupy Polsat. Przychody Grupy przekroczyły 3 mld zł, skorygowana EBITDA wyniosła 1,1mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 345mln zł. Grupa rozpoczęła również wypłatę rekordowo wysokiej dywidendy w łącznej kwocie 640 mln zł. Jednocześnie Zygmunt Solorz i Grupa angażowali się w pomoc w walce z epidemią, m.in. przekazując blisko 50 mln złotych na wsparcie społeczeństwa, służby zdrowia, klientów, widzów i pracowników. – Jesteśmy polską firmą i niezwykle istotne było dla nas, aby w trudnym czasie pandemii zaangażować się w pomoc służbie zdrowia i społeczeństwu. Wspólnie z naszym głównym akcjonariuszem Zygmuntem Solorzem przeznaczyliśmy na ten cel już łącznie kilkadziesiąt milionów złotych – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus. – Charakter i różnorodność naszej działalności sprawiły, że nasz biznes okazał się odporny na sytuację, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy. Jednocześnie trzeci kwartał pozwolił nam odbudować wyniki segmentu mediowego, który najdotkliwiej odczuł skutki wiosennego lockdownu – mówi Mirosław Błaszczyk. – Mając stabilną sytuację finansową, zmyślą o dalszym rozwoju Grupy, prowadziliśmy duże projekty inwestycyjne. Kupiliśmy Grupę Interia, kanały Fokus TV i Nowa TV rozszerzyły portfolio Telewizji Polsat, uruchomiliśmy sprzedaż fotowoltaiki pod marką ESOLEO, a dzięki intensywnej rozbudowie naszej sieci 5G w jej zasięgu już w przyszłym roku znajdzie się ponad 11 milionów mieszkańców Polski. Plus podjął decyzję o rozbudowie najszybszej sieci 5G na całą Polskę. W maju 2020 roku w 7 miastach na 100 nadajnikach ruszyła pierwsza w Polsce sieć 5G Plusa na częstotliwości 2600 MHz TDD. Pozwala osiągać szybkość Internetu do 600 Mb/s. Kilkumiesięczne obserwacje doświadczeń użytkowników sieci i najlepsze wyniki uzyskiwane w testach szybkości sieci 5G w porównaniu do innych operatorów zaowocowały decyzją o poszerzeniu zasięgu sieci. Do listy 7 obecnych miast z 5G dołączy kolejnych ponad 150 miejscowości, dzięki czemu łącznie z najszybszego 5G w Polsce będzie mogło korzystać ponad 11 mln osób.Po przejęciu Grupy Interia.pl nastąpiła szybka integracja portalu w ramach struktur Grupy Polsat. Ta strategiczna inwestycja ma się przyczynić do zajęcia przez Grupę Polsat istotnej pozycji w Internecie – wzmocnić jej pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online, stanowić dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych przez Grupę oraz doskonały kanał komunikacji z obecnymi i przyszłymi klientami. Od 1 października pełna obsługa reklamowa Grupy Interia.pl jest realizowana przez Polsat Media, a biuro reklamy portalu zostało wcielone do Polsat Media. Przeprowadzony został również proces integracji programowej serwisów informacyjnych Polsatu i Interii oraz rozpoczęty proces integracji segmentów sportowego i rozrywkowego.Grupa Polsat rozpoczęła także działalność na rynku fotowoltaiki. W lipcu wprowadziła do oferty instalacje fotowoltaiczne pod nową marką ESOLEO. Oferta ESOLEO to szereg korzyści: mniejsze rachunki za prąd, sprzęt od renomowanych producentów, kompleksowe zajęcie się formalnościami, przygotowanie projektu, pomoc w uzyskaniu kredytu przy zerowym wkładzie własnym, szybki montaż oraz możliwość skorzystania z dotacji. Z ofertą ESOLEO można zapoznać się na terenie całej Polski w ponad 1000 punktach sprzedaży i obsługi klienta Plusa i Cyfrowego Polsatu, a także na stronie www.esoleo.pl i specjalnej infolinii 222 136222. Grupa Polsat od początku trwania epidemii podjęła szereg inicjatyw prospołecznych oraz wprowadziła wiele udogodnień dla klientów, aktywnie włączając się w walkę z koronawirusem. Angażowała się w działania na wielu polach, wspierając służbę zdrowia, edukację, dzieci wykluczone cyfrowo, seniorów, a także zapewniała rozwiązania milionom swoich klientów i tysiącom pracowników. Zygmunt Solorz i Grupa Polsat przeznaczyli łącznie około 50 milionów złotych na ten cel, a wśród przeprowadzonych wspólnie z Fundacją Polsat działań znalazły się m.in.:zakup 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 milionów złotych, przekazanie 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln złotych dla szpitali zakaźnych, zakup środków ochrony, specjalny blok reklamowy w Polsacie, a także 2200 tabletów dla dzieci wykluczonych cyfrowo (więcej informacji).
– Grupa Cyfrowy Polsat. Wyniki za III kwartał 2020 r. Pełna treść komunikatu prasowego
– Grupa Cyfrowy Polsat. Centrum wyników
– Grupa Cyfrowy Polsat. Raport skonsolidowany za III kwartał 2020 r.
źródło: Cyfrowy Polsat