Problem z LTE współwłaścicieli Networks! – głos klienta

Na kanwie naszej informacji o problemach z siecią LTE współwłaścicieli Networks!, gdzie z dużym prawdopodobieństwem przyczyny takiego stanu rzeczy należy szukać po stronie konfiguracji sieci bądź większego jej segmentu – otrzymaliśmy mail od klienta sieci Orange. Klient pisze, jak niżej:
” Myślę, że mogę mieć podobny problem z logowaniem się do LTE na karcie sim Nju Mobile w Rzeszowie. Po przeniesieniu numeru do Nju na kartę telefon logował się do LTE (karta była wtedy sporadyczne używana). Potem numer został zmigrowany na abonament jako dodatkowy i po tej operacji przestał logować się do LTE. Po wysłaniu zgłoszenia na ebok, operator coś poprawił, ale nie do końca. Otóż, jak podróżuję i mam włączoną nawigację  oraz transmisję danych, to jak wyruszam z miejsca, gdzie mam tylko zasięg 3G to po dojechaniu do Rzeszowa – telefon nie przełącza się sam na LTE. Przejeżdżam całe miasto w 3G. Dopiero
po dojechaniu do celu i wyłączaniu nawigacji następuje przełączanie. Jak już telefon przełączy się to trzyma zasięg LTE i w drugą stronę – przełącza się na 3G dopiero na obrzeżach miasta (teoretycznie powinien działać jeszcze kawałek za). Zgłaszałem ten fakt na ebok, ale tym razem odpisali że to wina telefonu lub jego ustawień. Mam pewne wątpliwości co do tej odpowiedzi, gdyż z kartą Plusa nie ma takiego problemu. Próbowałem  różnych opcji zmieniać kolejnością karty (telefon dualsim mało znanego producenta z Chin), modyfikować ustawienia APN , pracować tylko z jedną kartą, ale efekt zawsze ten sam ”
Reasumując, przywołujemy „do tablicy” zarówno T-Mobile, jak i Orange oraz Networks!, oczekujemy sensownych działań oraz informacji o tym, że problem rozwiązano

( źródło: materiał własny )