W sieci kin, m.in. Helios oraz Multikino można zrelaksować się oglądając premierę nowej polskiej komedii pt.: „To musi być miłość”. Na kanwie wydarzeń, prezentowanych w fabule filmu widzowie mogą zobaczyć wiele razy smartfon z logo sieci Plus i nazwą technologii „5G”. Grupa Polsat Plus jest bowiem jednym z głównych sponsorów. Premiera ruszyła od soboty, 6. listopada. Mniej więcej również od tego dnia, od klientów sieci Plus z całego kraju otrzymujemy monity o problemach z segmentem 5G. I tak, na obszarze centrum Polski w jednym miejscu terminal do 5G nie zaloguje się wcale, w innym prędkości uzyskiwane w tym segmencie są na poziomie sieci 3G. W Jeleniej Górze, w stacji BT-34555, z którą wielokrotnie były transmisyjne problemy – 5G nie działa wcale. Na obszarze Zagłębia – transmisja 5G również bardziej przypomina 3G, aniżeli 5G. Jak się dowiedzieliśmy drogą nieoficjalną – problemy na stacjach 5G pojawiły się w większości tam, gdzie świadczone są usługi LTE w paśmie 2100MHz. Szerszych informacji nie mamy. Ponieważ operator ma wiedzę o istniejących niedomaganiach sieci, trwających – jakkolwiek nie patrzeć – już kilka dni – liczymy na to, że sytuacja zostanie opanowana jak najszybciej, zaś efektem końcowym będzie przyśpieszenie 5G, nie zaś całkowite wyłączenie 5G i dalsza diagnostyka, trwająca długi czas.
Ponieważ to wciąż tylko technologia, zaś radiowcy są tylko ludźmi – klientów operatora prosimy o cierpliwość. Liczymy na to, że wkrótce pojawi się oficjalny komunikat w przedmiotowej sprawie
źródło: informacja własna
Wygląda na to, że problem naprawiony.
Z pewną dozą ostrożności potwierdzamy. Również dochodzą do nas informacje, że 5G w Plusie podnosi się z awarii, a poziomy transmisji są podobne do tych, które były przed awarią. Reasumując, lepiej nie jest, ale dobrze że chyba opanowano temat. Wypadałoby teraz jakoś chociaż komunikatem prasowym przeprosić klientów.
I przez ten ostatni rok wizerunek sieci o wręcz legendarnej bezawaryjności legł w gruzach.
Nie pamiętam roku, w którym było aż tyle inwestycji i rozwoju usług.
Niestety, nie pamiętam również roku, w którym było aż tyle awarii.
Niestety klienci bardziej pamiętają to drugie. Kto zawinił? Czy po prostu nieruszane systemy jakoś działały przez te lata bez awarii, a dodane nowe funkcje typu VoLTE, VoWiFi, eSIM, 5G spowodowały znaczący spadek stabilności?
Zresztą mogło być jeszcze gorzej, luka w zabezpieczeniach API na szczęście nie została wykorzystana.
To, czy luka w zabezpieczeniach API została wykorzystana przez kogoś, czy też nie – pokaże pewnie czas. Fakt, że warto być optymistą 😉
Minęły 3 tygodnie i nic. Również na zarządzanych numerach nie odnotowałem żadnego spamu. A niektóre mają prawie 20 lat.
Wracając do tematu, może ktoś bardziej zorientowany napisze co się dzieje ostatnio w firmie. Jedna czy dwie awarie rocznie to u całej W4 się zdarza, ale ostatnio w Plusie jest prawdziwa plaga. Za dużo tych awarii, za dużo!
Problemem Plusa są ostatnio awarie w miastach co można obserwować na dowdetector. W piku po około 500-600 zgłoszeń i wychodzi, że takie problemy są w różnych miejscowościach o różnych wielkościach o czym można przy tej okazji poczytać na profilu na FB. Ogólnie tyle w tym roku awarii co w Plusie to nikt nie ma. Może zamiast lidera 5G nowe hasło? Lider awarii. 😉
Nowe hasła? Proszę bardzo:
Plus
Lider awarii
Play
Najczęściej opuszczana sieć w Polsce
Orange
Sieć 5G #1 od końca
T-Mobile
Jakość, którą kochasz. Ale unikaj 5G.
To drugie hasełko i tak najlepsze. 😀
Trudno się zgodzić z dwoma hasłami. Czyli Orange, bo wszystkie testy pokazują coś innego, i T-Mobile, bo jednak przy ograniczonych zasobach prędkości nie wiele niższe niż Plus, a na pewno lepszy ping i wysyłanie. Co do Play ciekawe jak będą wyglądać wyniki po akcji z Basią z reklam, bo moim zdaniem wizerunkowo stracą na tym bardzo dużo.
Wystarczy spojrzeć na mapę zasięgu 5G w Orange i wszystko będzie jasne. Ponad 1000 stacji 5G mniej niż każdy z konkurentów.
Z tym lepszym wysyłaniem w T-Mobile też nie trafiłeś, bo w https://www.rfbenchmark.eu/jak-wyglada-stan-wdrozenia-5g-w-warszawie-raport-stationarytest-rfbenchmark/ widzimy zupełnie co innego. Wysyłanie w T-Mobile jest 2 razy gorsze od każdego z konkurentów. Z kolei w testach Speedtest.pl wysyłanie jest podobne (między 18,8 – 23,9 Mbps) we wszystkich sieciach.
Jedynie z pingiem się zgadzam, światłowody albo też szybszy core robią swoje.
Ale nie ma co się spierać o speedtesty. Liczyłem, że pod koniec tego roku będzie ze 30% nasycenia terminali 5G. Niestety, jest dużo mniej. 🙁
Podajesz wyniki z 20.07 te są mocno nie aktualne. Są nowe testy i widać jak na dłoni, że T-Mobile ma jeden z wyższych wyników jeśli chodzi o pobieranie i niższy ping niż Plus. https://www.telko.in/gotowosc-polskich-sieci-komorkowych-do-swiadczenia-uslug-5g,2
Jedynie gdzie Plus jest lepszy to pobieranie danych. Ale jak tak dalej będzie wyglądać rozbudowa tej sieci jak wygląda to i to spadnie poniżej poziomów konkuretnów.