Zamierzamy odwołać się od decyzji Urzędu z uwagi na brak zasadności nałożonej na firmę kary pieniężnej. Jesteśmy przekonani, że w sytuacji gdy na każdym etapie postępowania w pełni współpracowaliśmy z UOKiK, a po otrzymaniu nowych wytycznych niezwłocznie zmieniliśmy zasady aktywowania usług, kara taka nie znajduje uzasadnienia. Warto podkreślić, że jest to pierwsze merytoryczne rozstrzygnięcie kwestii sposobu uzyskiwania wyraźnych zgód od konsumentów zgodnie z zapisami artykułu 10 Ustawy o Prawach Konsumentów. Dlatego do czasu przedstawienia firmie nowych wytycznych działaliśmy w oparciu o wcześniej uzyskane decyzje Prezesa UOKiK potwierdzające prawidłowości mechanizmu świadczenia usług Granie na czekanie, Szafa gra oraz Prenumeraty. Jest to ważne rozstrzygnięcie kwestii istotnej dla całego rynku ale nie powinno odbywać się kosztem jednego z podmiotów działających na nim. Nasz proces zakładał wieloetapowe informowanie klientów o zasadach i warunkach świadczenia oferowanych usług:
– w regulaminie, który zawsze jest udostępniany klientowi przed podpisaniem umowy,
– w SMSie o aktywowaniu usługi na początku bezpłatnego okresu wraz z informacją jak można bezpłatnie w prosty sposób wyłączyć usługę,
– w SMSie przypominającym o zakończeniem okresu promocyjnego wraz z informacją o kosztach dalszego korzystania z niej oraz z informacją o sposobie rezygnacji z serwisu.
– Warto przypomnieć, że rezygnacja jest łatwa, bezpłatna i można dokonać jej w dowolnie wybranym momencie, wysyłając SMS o treści „NIE” na numer 80333.
– Dla wygody użytkowników oferujemy również bezpłatnie specjalną aplikację Granie Na Czekanie, która pozwala na zarządzanie funkcjami usługi z poziomu smartfonu.
Dodatkowo udostępniamy wszystkim abonentom podsumowanie zawartej umowy, w którym w przejrzysty sposób są wyszczególnione wszystkie usługi oraz związane z nimi koszty
źródło: T-Mobile