100 lat targów IFA: sztuczna inteligencja Samsung kluczem do przyszłości

Internationale Funkausstellung Berlin (IFA) – największe w Europie targi elektroniki użytkowej, odbywające się corocznie w Berlinie w Niemczech – obchodzą w tym roku swoje 100-lecie. Targi IFA, zainaugurowane w 1924 roku jako wystawa radiowa, przekształciły się w wielki pokaz najnowocześniejszej technologii, który nierozerwalnie związany jest z historią innowacji Samsung. Urządzenia gospodarstwa domowego i elektronika użytkowa przeszły w ciągu ostatnich dekad wielką ewolucję – od gabarytowych, nieporęcznych maszyn do zaawansowanych, zintegrowanych urządzeń, które stały się niezbędnymi towarzyszami codziennego życia.
Widok zewnętrzny na tereny wystawowe Messe Berlin podczas IFA 2022

W obliczu rynkowych ewolucji, Samsung jako lider innowacji, płynnie łączy urządzenia mobilne, sprzęt RTV i urządzenia gospodarstwa domowego dzięki platformie SmartThings1. Targi IFA 2024 rozpoczynają się 6 września pod hasłem „Innowacje dla wszystkich”. Przed wielkim otwarciem Samsung zaprasza w sentymentalną podróż przez stulecie  innowacji IFA oraz dziedzictwo przełomowych technologii Samsung.
Od wystawy radiowej do centrum innowacji dla urządzeń z AI
Początkowo targi IFA stanowiły platformę dla niemieckiego rządu do prezentacji nowej technologii radiowej w latach 20. XX wieku. W 1930 r. przemówienie na otwarcie targów wygłosił sam Albert Einstein.
Albert Einstein podczas swojego przemówienia otwierającego IFA w 1930 roku (źródło zdjęcia: IFA website)

Wydarzenie to zapoczątkowało serię przełomowych momentów w historii innowacji, w tym wprowadzenie pierwszego na świecie radia samochodowego w 1932 roku i pierwszego kolorowego telewizora w 1937 roku. II wojna światowa na kilka lat wstrzymała organizację targów IFA w latach 40. XX wieku, jednak postępu technologicznego nie dało się zatrzymać. W 1971 roku wydarzenie zostało przemianowane na Internationale Funkausstellung, stając się targami IFA, które konsumenci znają do dzisiaj. Rozwój innowacji w kategorii urządzeń gospodarstwa domowego był w tym czasie równie imponujący. Lodówki i pralki przestały być prostymi urządzeniami mechanicznymi zaprojektowanymi do zmniejszenia nakładu pracy domowej. Innowacje w dziedzinie sprężarek i silników – wraz z postępem w komponentach elektronicznych, inteligentnych funkcjach i łączności – przekształciły te urządzenia w zaawansowane technologicznie narzędzia umożliwiające życie w nowoczesnym stylu. Samsung po raz pierwszy zorganizował swoje stoisko na targach IFA w 1991 roku, prezentując monitory, komputery i inne urządzenia na skromnych 43 metrach kwadratowych. W tym czasie targi rozszerzały swoją ofertę poza radio i telewizję, obejmując także urządzenia mediów cyfrowych. Dwanaście lat później, w 2003 roku, Samsung zapraszał uczestników targów IFA na swoje stoisko o powierzchni 3600 metrów kwadratowych w prestiżowej lokalizacji (Hala 20). Od 2014 roku firma zajmuje CityCube Berlin na wyłączność, a podczas nadchodzących targów IFA 2024 Samsung będzie prezentował swoje innowacje na 6000 metrach kwadratowych.
Historia innowacji i rozwój AI dzięki połączonemu ekosystemowi
Historia innowacji Samsung jest nierozerwalnie związana z targami IFA. W miarę wprowadzania przełomowych technologii w kategorii urządzeń gospodarstwa domowego, telewizorów czy urządzeń mobilnych, obecność Samsung na targach IFA była coraz bardziej intensywna. W 2006 roku właśnie podczas targów IFA Samsung zaprezentował telewizor Bordeaux, dzięki któremu marka stała się światowym liderem na rynku telewizorów. W 2011 roku Samsung wprowadził pierwszy na świecie inteligentny telewizor oraz linię Galaxy Note, która zapoczątkowała „erę phabletów”, zacierając granicę pomiędzy smartfonami a tabletami. Samsung zaprezentował pierwszy na świecie zakrzywiony telewizor UHD i swój pierwszy smartwatch, Galaxy Gear, na targach IFA w 2013 roku. Trzy lata później, w 2016 roku, wprowadzenie lodówki Family Hub z dużym ekranem dotykowym zapoczątkowało erę ewolucji urządzeń gospodarstwa domowego w zaawansowane urządzenia Internetu rzeczy (IoT).
Stoisko SmartThings firmy Samsung Electronics na IFA 2023

W 2014 roku Samsung dostrzegł potencjał drzemiący w połączonych doświadczeniach, które mogłyby zrewolucjonizować życie konsumentów. Obecnie, dekadę później, platforma SmartThings ewoluowała się do ogromnego, globalnego ekosystemu z ponad 340 partnerami i 350 milionami użytkowników.Na targach IFA 2018 Samsung podkreślał, że sztuczna inteligencja będzie kluczowym elementem rozwoju branży. Już podczas targów w 2023 r. Samsung zaprezentował 15 urządzeń zasilanych AI, zapoczątkowując erę AI w urządzeniach gospodarstwa domowego. Spersonalizowanych doświadczeń bazujących na AI dopełniają również takie rozwiązania jak zaprezentowana w ubiegłym roku platforma Samsung Food, która łączy urządzenia gospodarstwa domowego, telewizory i urządzenia mobilne, oferując nowe doświadczenia podczas gotowania, dostosowane do każdego gospodarstwa domowego i użytkownika.
Samsung Food zaprezentowane podczas targów IFA 2023.

Przygoda Samsung z IFA zmierza obecnie ku innowacjom w zakresie kontroli nad urządzeniami za pomocą bardziej zaawansowanych poleceń głosowych. Podstawowe maszyny, zaprojektowane 100 lat temu do przechowywania żywności i prania ubrań, ewoluują w inteligentnych towarzyszy, którzy komunikują się z użytkownikami werbalnie i z łatwością wykonują skomplikowane zadania domowe.4 Tej transformacji będzie można doświadczyć na stoisku Samsunga w CityCube Berlin podczas targów IFA 2024, odbywających się w Messe Berlin w dniach 6-10 września.

1 Dostępne w urządzeniach z systemami Android i iOS. Wymagane jest połączenie Wi-Fi i konto Samsung.
2 Bixby to marka asystentów głosowych sztucznej inteligencji (AI) / Internetu rzeczy (IoT) firmy Samsung. Dostępność asystenta Bixby może zależeć od kraju. Bixby rozpoznaje niektóre akcenty/dialekty języka angielskiego (Stany Zjednoczone, Zjednoczone Królestwo, Indie), chińskiego, koreańskiego, francuskiego, niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego (Hiszpania, Ameryka Łacińska) i portugalskiego (Brazylia). Interfejs użytkownika może zależeć od urządzenia. Dostępność funkcji Bixby i dostawców treści może zależeć od kraju, dystrybutora, języka, modelu urządzenia lub wersji systemu operacyjnego. Wymagane zalogowanie się na koncie Samsung i połączenie z siecią (Wi-Fi lub dane mobilne).
3 Stan na 31 sierpnia 2024.
4 Funkcja ta może dawać nieprecyzyjne wyniki i będzie okresowo aktualizowana w celu poprawy dokładności.

źródło: informacja prasowa Samsung

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments