T-Mobile: informacja dla klientów po postępowaniu UOKiK

T-Mobile informuje, że Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi wobec nas postępowanie w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów związane z Państwa umową. W postępowaniu tym Prezes UOKiK zakwestionował naszą praktykę dotyczącą zastrzegania w warunkach ofert promocyjnych postanowień przewidujących brak przyznawania (utratę) rabatu za obsługę elektroniczną i terminową płatność w przypadku nieterminowego opłacania należności z faktur. Wysokość takiego nieprzyznanego (utraconego) rabatu – w ocenie Prezesa UOKiK – może być uznana za karę umowną. W związku z tym informujemy, że od 1 czerwca 2023 r. przy przyznawaniu Państwu rabatu za obsługę elektroniczną i terminową płatność nie stosujemy już postanowień zakwestionowanych przez Prezesa UOKiK. Ponadto oświadczamy, że przy udzielaniu Państwu tego rabatu w kolejnych okresach rozliczeniowych w dalszym ciągu nie będziemy weryfikować warunku terminowej płatności wynikającego z zakwestionowanych postanowień. Oznacza to, że nawet jeśli rachunek zostanie zapłacony z opóźnieniem, to nie utracą Państwo przyznanego rabatu za obsługę elektroniczną i terminową płatność. W takiej sytuacji możemy natomiast naliczyć Państwu odsetki.

źródło: T-Mobile