Prezentujemy kolejny odcinek naszej „krakowskiej” trasy testowej. Tym razem wciąż dla sieci Plus, ale podczas przemierzania drogi od Krakowa do Sandomierza. Przy analizie danych logu zwracamy uwagę na to, że w danych zawarto informacje o współrzędnych punktu pomiarowego terminala, które można łatwo odnieść do stacji, która w danym punkcie terminal obsługuje, mając zarówno świadomość odległości terminala od serwującej komórki, jak i logiki odbierania sygnału z danej stacji, np. w momencie, kiedy telefon ma stację tuż obok, ale nie jest do niej z jakiegoś powodu zalogowany. Trasa od Krakowa do Sandomierza powinna być jedną z lektur dla Zarządu Polkomtela, na posiedzeniu z osobami odpowiedzialnymi za rozwój, modernizację, optymalizację i jakość sieci, aby odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
a) jak wygląda realnie nasze LTE ?
b) co dalej w związku z powyższym ?
Podczas drogi widać ogromną losowość obsługi terminala przez stacje. Jest to konsekwencja nałożenia kilku istotnych rzeczy naraz:
1) istnienia na trasie wciąż stacji bez modernizacji lub bez technologii LTE, która to, przez priorytet radiowy – jest widoczna jako serwująca z irracjonalnych odległości, względem miejsca, w którym telefon się znajduje
2) wymieszanych technologii na stacjach sąsiadujących: tu LTE800, tam LTE1800, tu z kolei GSM only lub UMTS900 bez LTE, co przekłada się na różne priorytety, a co za tym idzie – rzeczywiście trudność w parametryzacji handover na tak działającej sieci
3) ewidentnego braku w ilości stacji w drodze
4) uchybień w parametryzacji sieci
Plik logu tutaj
Prezentacja przebiegu trasy tutaj
źródło: informacja własna