Plus, Orange i Play we własnych salonach sprzedaży w jeleniogórskim Tesco

Ponieważ przy sprzedaży usługi telekomunikacyjnej nic tak nie zachęca potencjalnych klientów, jak prezentacja jej działania przy zakupie – rozpoczynamy proces testów jakości usług transmisji danych w jeleniogórskich salonach sprzedaży operatorów. Rozpoczęliśmy od głównej siedziby jeleniogórskiego Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17. Są tu zlokalizowane salony: Plusa, Cyfrowego Polsatu oraz Orange. Przy okazji mowy o tym centrum handlowym nie sposób nie dodać, że na całej powierzchni handlowej wszyscy operatorzy mają większe bądź mniejsze problemy z jakością sygnału, z jego zanikiem włącznie. Może zatem warto podjąć wspólne przedsięwzięcie i zrealizować w Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17 instalację mikrostacji ? Nienajlepiej jest w głównej siedzibie Tesco, ale jeszcze gorzej jest w Tesco w dzielnicy Cieplice, przy ul. Wolności. W tym miejscu, tym razem na zdecydowanej większości powierzchni – nie zrealizujemy bez przeszkód nawet połączenia głosowego. Reasumując, można rzec: “najwyższy czas zabrać się do pracy, wszak takie miejsca, to nie tylko kumulacja ludzi, ale nierzadko potrzeba nawiązania połączenia”

Wyniki transmisji danych w salonach sprzedaży:
1. Plus, test zrealizowano w salonie sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Terminal skorzystał z czwartego sektora LTE1800, w stacji BT-33217, PCI 380. Odległość terminala od stacji, to w linii prostej około 700 metrów:
plus_lte1800_bt233217_czwarty_sektor_pci380_tesco_jp17_salon_cp_20170909_192907

2. Orange, test w salonie sprzedaży. Terminal skorzystał z pierwszego sektora LTE1800 w stacji przy ul. 1-go Maja 27, PCI 279. Odległość terminala od stacji, to około 880 metrów:
orange_lte1800_salon_sprzedazy_tesco_jpii17_56920_1sektor_pci279_20170909_194101

3. Salon sprzedaży Play. Terminal skorzystał z pasma LTE2600, stacji przy Al. Jana Pawła II 21. Odległość terminala od stacji, to w linii prostej około 100 metrów:
play_lte2600_salon_sprzedazy_tesco_jpii17_12127_sektor131_pci334_20170909_194529

Jak widać z zamieszczonych wyżej zrzutów ekranów, konsultanci Plusa ( Cyfrowego Polsatu ) oraz Orange muszą się sporo nabiedzić, aby potencjalnego klienta przekonać, że technologia LTE jest rzeczywiście warta uwagi i dociera w sporą ilość miejsc, skoro nawet w niemałym mieście i to w salonie sprzedaży operatora jakości usługi tak naprawdę poznać nie można. Jeśli klient po zakupie pójdzie wgłąd hali sprzedażowej i straci sygnał zupełnie – tym bardziej się zniechęci. Co za tym idzie – raz jeszcze wskazujemy na uchybienia i sugerujemy wyciągnięcie wniosków. Najlepiej w zakresie dostępności i jakości sygnału LTE w głównej siedzibie jeleniogórskiego Tesco wypadł Play. Konsultant po testach, parafrazując reklamy konkurenta, czyli Plusa zawołał: “brawo my !”. No … tym razem rzeczywiście coś w tym jest …

Goszcząc w Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17 – przy okazji udaliśmy się do niemal sąsiadującej w tym kompleksem Castoramy, przy Al. Jana Pawła II 11. Tu było lepiej, aniżeli w Tesco. Biorąc pod uwagę, że Castorama nie ma salonów sprzedaży operatorów – sieci, choć bez rewelacji – w tym miejscu dają sobie radę

Wyniki testów transmisji danych w Castorama Jelenia Góra, Al. Jana Pawła II 11:
1. Plus: terminal skorzystał z 4 sektora LTE1800 stacji BT-34515, PCI 474, przy ul. 1-go Maja 27:
plus_lte1800_jpii11_castorama_bt34515_sektor3_pci474_20170909_195634

2. Orange: terminal skorzystał z pierwszego sektora LTE1800, w stacji przy ul. Mostowej 2 ( dach C.H. “Mercus” ):
orange_lte1800_jpii11_castorama_bt269517_sektor0_20170909_195315

3. Play: podobnie, jak w Tesco terminal skorzystał z sektora LTE2600 w stacji na kominie PEC, przy Al. Jana Pawła II 21, z wynikiem jak niżej:
play_lte2600_jpii11_castorama_bt12127_sektor131_pci334_20170909_195809

źródło: informacja własna