Z naszymi testami w salonach sprzedaży operatorów sieci komórkowych przenosimy się do jeleniogórskiej galerii handlowej: „Galeria Sudecka”. Kompleks zlokalizowany jest na obrzeżach miasta, na krańcu największego osiedla mieszkaniowego Jeleniej Góry – Zabobrze. Adres lokalizacji, to: Al. Jana Pawła II 51. W galerii handlowej, o której mowa mikrokomórkę, ale tylko na starej części kompleksu – posiada Orange. Stacja pracuje na rzecz obu operatorów Networks! W kompleksie swoje salony sprzedaży posiadają wszyscy operatorzy
I tak, znajdują się tutaj:
1. salon sprzedaży Cyfrowego Polsatu ( dziś, sprzedający usługi całej grupy ), należący do sieci Liberty Poland
2. salon sprzedaży Orange, z sieci partnera GTI
3. salon sprzedaży Play
4. salon firmowy T-Mobile
Obecnie, operatorzy sieci gwarantują prezentację sprzedawanych usług transmisji danych na poziomie, jak niżej:
1. Plus:
Podczas testu sieć zachowywała się sprawnie. Pracownicy salonu nie zgłaszali problemów z dostępnym sygnałem oraz z realizacją innych usług. Terminal odbierał sygnał ze stacji eNodeB 30668, z pierwszego sektora LTE1800, PCI 489. Ponieważ wynik testu w salonie przewyższa wyniki wewnątrz galerii w pobliżu salonu – prawdopodobnie dla potrzeb salonu zamontowano wzmacniacz sygnału, który przynosi pożądane efekty. Salon znajduje się w starej części kompleksu, gdzie jeszcze nie notuje się problemów z sygnałem. W nowej części, u każdego z operatorów, w tym również u Plusa – notujemy albo sygnał bardzo słaby, albo na granicy utraty albo brak sygnału. Warto, aby wszyscy operatorzy pochylili się nad tematem i w kierunku swoich klientów postarali się albo o wzmocnienie sygnału na całej części galerii albo o mikrokomórkę, której sygnał pokryje cały kompleks, w tym halę sprzedażową Leroy Merlin po przeciwnej stronie
2. Orange:
Podczas naszej wizyty konsultanci nie zgłaszali uwag co do jakości sygnału, zasugerowali ponadto, że wynik testu download powinien oscylować wokół 40 Mbps, co się potwierdziło. Oznacza to, że na codzień obserwują, jak działa sieć i warto to docenić. Sygnał docierał do terminala ze stacji eNodeB 269521, w paśmie LTE1800 / PCI 459, czyli mikrokomórki, zainstalowanej w starej części kompleksu, gdzie dziś jest hala sprzedażowa i pasaż Auchan. Salon Orange znajduje się na pograniczu starej i nowej części galerii handlowej
3. Play:
Jak widać na załączonym zrzucie ekranu testowego – w Play terminal sygnał LTE odebrał, a test został przeprowadzony bez błędów do końca. Pracownicy salonu skarżyli się jednak na zaniki sygnału LTE i zaniki sygnału jako takiego, w tym na problemy z realizacją usług głosowych. Poniekąd taka sytuacja nie dziwi, ponieważ salon Play znajduje się w nowej części galerii, gdzie losowo każdy z operatorów zaczyna mieć problem z jakością sygnału. Stacja, serwująca sygnał do terminala podczas testu, to lokalizacja przy ul. Waryńskiego 10: eNodeB 12131, cell Id 76, PCI 12. Test został przeprowadzony w trybie automatycznym, a terminal wybrał sieć LTE800
4. T-Mobile, salon firmowy
W przypadku T-Mobile mamy poważne zastrzeżenia co do jakości troski operatora o własny salon. Jakkolwiek nie patrzeć, w „Galerii Sudeckiej” jest salon firmowy !!! – nie salon dystrybutora lub podmiotu zewnętrznego i to, co się widzi jest sporą wizerunkową wpadką T-Mobile. Faktem jest, że salon jest w nowej części galerii handlowej, gdzie są kłopoty z sygnałem, ale skoro Liberty Poland zadbał o wzmacniacz w salonie Cyfrowego Polsatu i to mimo jego obecności w starej części galerii, gdzie kłopoty z sygnałem zasadniczo nie występują – pokazując marketingowo wzorcowy sygnał LTE, to tym bardziej na wysokości zadania powinien stanąć T-Mobile. Dostęp do technologii 3G i to w paśmie 900 MHz ( ze stacji przy ul. Sygietyńskiego 8, pierwszy sektor ) oraz te marne wyniki podczas testu – to niestety nie to, czego oczekiwałby klient w salonie firmowym !
Testy, zrealizowane dotąd także w innych punktach handlowych:
1. Tesco, Al. Jana Pawła II 17 – tutaj
2. Galeria handlowa „Nowy Rynek”, ul. Podwale 25 – tutaj
źródło: informacja własna