Sztuczna inteligencja w contact center to … fakt

Sztuczna inteligencja w contact center to … fakt. Sztuczna inteligencja, machine learning i wysysanie soków z big data w call center… brzmi jak fragment filmu science fiction ? To współczesne rozwiązania, które zapewniają jeszcze lepszą jakość obsługi klientów. Usługi bazujące na sztucznej inteligencji są coraz częściej wdrażane w polskich firmach. Pozwalają zoptymalizować zarówno koszty, jak i czas pracy konsultantów call center
5 razy więcej sztucznej inteligencji (AI) w obsłudze klienta
Jak prognozują raporty Gartnera, do 2021 roku 5-krotnie wzrośnie wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klienta. Coraz więcej firm dostrzega potencjał w AI i szuka rozwiązań, które pomogą usprawnić prace oraz zmniejszyć koszty. 91% firm rozpoznawalnych na całym świecie już wdraża rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (badanie MIT Technology Review „Getting to Iconic”). I słusznie ! Innowacyjne rozwiązania to ogromne możliwości i szansa na rozwój
Oszczędność czasu z dialerem predyktywnym
Polskie firmy nie pozostają w tyle. Tide Software od 10 lat dostarcza usługi telekomunikacyjne i idąc z duchem czasu, udostępnia klientom narzędzie dla contact center oparte o algorytmy AI. Inteligentny dialer predyktywny, to zaawansowany sposób automatycznego wybierania połączeń. Dlaczego ? Skraca czas oczekiwania konsultanta do mniej niż 5 sekund i pozwala zaoszczędzić ok. 15-20 sekund na minutę. Jest efektywny dla call center każdej wielkości – od 3 do 200+ konsultantów. Jest to możliwe, dzięki wykorzystaniu algorytmów uczenia się. Analizują one miliard zdarzeń telekomunikacyjnych rocznie (big data) i określają prawdopodobieństwo dodzwonienia się do danej osoby. Efekty wdrożenia dialera predyktywnego mówią same za siebie – o 20 % mniejsza liczba dropów i wzrost skuteczności dodzwonień nawet do 50 % (*).
A do tego prawdziwy HLR
Dbając o optymalizację kosztów i czasu pracy swoich klientów, Tide Software dostarcza również innowacyjną usługę HLR – Home Location Register. Firma jako jedna z nielicznych w Polsce umożliwia przeprowadzenie kontroli jakości bazy odbiorców i zapewnia aktualne dane, odświeżane w czasie rzeczywistym. Taki HLR daje 3 korzyści:
– usunięcie z bazy numerów nieaktywnych,
– informację o tym, czy numer jest przeniesiony do innego operatora GSM,
– weryfikację miejsca przebywania danego numeru, by móc dobrać odpowiednią porę kontaktu.
Wysoki poziom obsługi klienta ma często decydujące znaczenie przy wyborze usług danej firmy. Warto więc zadbać o customer experience. Działając w call center zaprzyjaźnij się z algorytmami sztucznej inteligencji, bo są przyszłością. Zyskasz wyższy poziom efektywności i zoptymalizujesz zarówno koszty, jak i czas pracy konsultantów.
(*) z wykorzystaniem rotacji numeracją

źródło: Tide Software