Jak informują klienci Play oraz potwierdzają nasze testy – Play diametralnie obniżył jakość transmisji danych, nade wszystko widoczną dla terminali, zalogowanych do sieci partnerów roamingowych. Ze względu na to, że blisko Święta Bożego Narodzenia, więc przewidywany, wzmożony ruch na sieci – z całą pewnością jest to element „optymalizacji” zasobów, żeby dało się z sieci o niedoinwestowanych zasobach „core” oraz o dość mizernych punktach styku – w ten trudny czas korzystać. Operator oficjalnie nie potwierdza pogorszenia jakości usług. Niemniej, przypomnijmy, że to przecież nie pierwszy raz. Pojawiały się już przecież, w przypadku własnych problemów nawet próby obciążania partnerów roamingowych. Choćby Polkomtela przy problemach, zaistniałych swego czasu na wschodniej granicy. Przy okazji warto zadać pytania, na które powinni odpowiadać sobie powoli klienci Play:
1. ile klientów ma obecnie, oficjalnie P4 i co realnie robi z przychodami ?
2. na ile zauważalne są tzw. inwestycje klienckie, tj.: budowa nowych stacji operatora ?
3. na ile zmienia się logika korzystania z roamingu krajowego w terminalach sieci Play ?
4. czy Play dzisiaj rzeczywiście ma oferty warte uwagi, tj. takie, których nie przebija w standardzie konkurencja ?
5. czy reklamowany zasięg czterech sieci jest rzeczywiście zasięgiem czterech sieci ?
6. czy wzrost zasięgu LTE Play, a nade wszystko możliwość skorzystania z tego zasięgu wewnątrz budynków jest rzeczywiście tak spektakularna, że nie można skorzystać z alternatywy u innego operatora ?
7. co z realną możliwością stabilnego skorzystania z sieci Play w drodze ?
oraz …
8. na ile poprawiła się rzetelność udzielanych klientom sieci informacji przez operatora ?
9. jak wygląda kompetencja konsultantów i sposób załatwiania reklamacji w Play ?
10. ilu klientów sieci realnie zrezygnowało z usług z powodu:
a) blokowania logowania terminali do sieci Plus swego czasu ?
b) zablokowania dostępu do sieci Orange bez wcześniejszego powiadomienia ?
c) uporczywego trzymania terminala we własnej sieci przy jego obsłudze z irracjonalnych stacji ?
d) wprowadzenia usługi „Notka SMS”, obciążającej klienta dzwoniącego do klienta Play, z powodu czego był swego czasu spory szum ?
e) praktycznego zablokowania w większości przypadków sieci Orange jako partnera w roamingu krajowym ?
f) wprowadzenia Play24 w formie nieczytelnej, niestabilnej, z „wodotryskami”, która jest obecnie, a przy tym w formie, która wiele razy ma niewiele wspólnego z rzetelnością informacji o stanie konta klienta ?
g) braku możliwości skorzystania z sieci partnera w roamingu krajowym w dedykowanych usługach internetowych ?
h) stwierdzenia w większości salonów, że nie ma kart SIM RBM-7 lub, że system do przenoszenia numerów od dłuższego czasu nie działa, jeśli klient chce skorzystać z atrakcyjniejszych ofert w trybie przeniesienia numeru, co jest ewidentną nieprawdą, a po cichu w salonach można usłyszeć, że to dyrektywa centrali
Reasumując, jeśli klienci Play będą się biernie przyglądać temu, co się dzieje – Play nie zmieni ani kompetencji w udzielanych odpowiedziach, ani prawdomówności w swoim przekazie, jak również – nie zabierze się za pożądane inwestycje w sieć, począwszy od budowy stacji bazowych w należytej ilości i jakości, a skończywszy na elementach, pozwalających na przenoszenie ruchu, który jest adekwatny do występującego popytu na usługi, w tym usługi transmisji danych. Nie będzie również szanował danych osobowych klientów, ich pieniędzy, zaś reklamacje będzie załatwiał metodą „na przetrwanie”. W tym samym momencie będzie się chwalił marketingowym przekazem, że jest prymusem tu bądź tam, zaś sprawy, leżące odłogiem – odłogiem pozostaną. Może więc czas na zmiany ? Ze swojej strony mobilizujemy tych, co czują, że jest nie tak – do działania. Reklamacje załatwiane byle jak eskalujemy przez lokalnego rzecznika praw konsumenta, sprawy ewidentne – nagłaśniamy w mediach, zaś nierzetelność rozliczania usług w przypadku ignorowania ewidentnych roszczeń – kierujemy do sądu. W przypadku wiodącej trójki, w zdecydowanej większości przypadków daje się wszystko załatwić zgodnie z tzw. „zasadami”. Skoro mimo niemałego już stażu Play nie ma ochoty wyciągać wniosków, to może jednak trzeba … poza szablonami ? Ponadto, istnieje jeszcze metoda wyboru. Na rynku, oprócz Play działają jeszcze inni operatorzy. Nie tylko infrastrukturalni, ale również wirtualni. Skoro Play nie jest najtańszy, a ponadto tak naprawdę poza miastami nie ma własnej sieci, to …
A do konkurentów apel: może warto przygotować świąteczną, specjalną promocję dla niezadowolonych klientów Play, zdobywając się choć raz na marketingową odwagę w tym zakresie ?
O tym trudnym dla klientów temacie, podobnie, jak w przypadku blokowania logowania do sieci Plus, siłowego logowania do sieci własnej mimo sygnału w zaniku, usługi „Notka SMS i blokowania logowania do Orange – piszemy jako pierwsi
źródło: informacja własna