Jedynie co trzeci Polak wie, co to jest smart living

Jedynie co trzeci Polak wie co to jest smart living. Samsung i Echo Investment – „Chcemy to zmienić.”. Według analityków, rozwiązania smart home, to obecnie najdynamiczniej rozwijająca się kategoria elektroniki konsumenckiej. IDC prognozuje, że światowa sprzedaż urządzeń inteligentnego domu w 2019 r. zwiększy się o 26,9 proc., do 832,7 mln szt.
Rynek smart home
Według danych IHS Markit i Statistica, globalny rynek smart home ciągle odnotowuje wzrost. W 2017 roku jego wartość szacowana była na 27.5 miliarda dolarów. Do roku 2020 wartość udziałów smart home ma się podwoić. Najnowsze trendy technologiczne nie omijają również branży deweloperskiej, gdzie coraz trudniej wyróżnić się takimi czynnikami jak: lokalizacja, czy metraż. Klienci – już nie konsumenci, a prosumenci – i ich potrzeby stały się najważniejszym katalizatorem zmian, które nadają kształt współczesnym inteligentnym mieszkaniom, budynkom a nawet miastom. Wśród poszukujących mieszkania na znaczeniu zyskują wartości dodane w postaci technologii, ułatwiających zdalne zarządzanie mieszkaniem. Począwszy od regulowania obiegu powietrza, sterowania oświetleniem, urządzeniami RTV, czy sprzętami AGD, a skończywszy na inteligentnej przestrzeni wokół osiedla (Smart home, Smart city, smart community, 2018) [1].
Technologia, która ułatwia życie
Potrzeby potencjalnych nabywców i najemców kształtują współczesny krajobraz inteligentnych mieszkań. Z drugiej strony, zaledwie 3 na 10 Polaków spotkało się z pojęciem smart living. Większość z nas nie wie, z czym dokładnie wiąże się ta idea (Smart Living, Infuture Hatalska Foresight Institute, 2018) [2].
Jak wskazują eksperci, świadomość technologii jako użytecznego narzędzia umożliwiającego stworzenie efektywnej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb i współczesnego trybu życia, przestrzeni jest nadal niewielka. Liderzy branży technologicznej i deweloperskiej łączą siły, żeby popularyzować ideę smart home i zaprezentować Polakom, jak w praktyce wygląda życie w inteligentnym domu. Jednym z głównych założeń współpracy między Echo Investment, a Samsung Electronics jest zaprezentowanie praktycznego zastosowania rozwiązań, które pozwolą łatwiej przyswoić ideę smart living, a zwłaszcza jej istotną kategorię, jaką jest smart home. Postęp technologiczny zmienia otaczający nas świat, a my wraz z nim chcemy dopasowywać nasze mieszkania, osiedla w taki sposób, aby odpowiadać na potrzeby klienta i umożliwiać mu zarządzanie mieszkaniem niezależnie od miejsca w którym przebywa – mówi Dawid Wrona, dyrektor działu sprzedaży Echo Investment S.A. Dodatkowo, w każdym mieście tworzymy showroomy, które mają na celu edukację klienta w trakcie procesu zakupu. Wraz z partnerami biznesowymi planujemy szeroko zakrojone działania komunikacyjne, które będą w głównej mierze skupiały się na edukacji z zakresu idei smart home – podsumowuje.
Korzyści z posiadania smart home
Samsung od lat opracowuje rozwiązania z zakresu smart home, umożliwiając łączenie urządzeń domowego użytku w ramach jednego ekosystemu, zarządzanego z poziomu smartfonu, aby łatwiej zapanować nad codziennymi zadaniami. Jak w rzeczywistości wygląda życie w inteligentnym domu ? Aby przybliżyć Polakom ideę smart home, Samsung i Echo Investment wspólnie stworzyły przestrzeń, w której poszukujący mieszkania mogą przekonać się o tym osobiście. Showroom został zaaranżowany na dwupokojowe mieszkanie, wyposażone m.in. w sprzęty i rozwiązania firmy Samsung. W inteligentnym domu możemy zarządzać codziennymi obowiązkami bez konieczności wstawania z fotela czy kanapy. Wystarczy włączyć swój smartfon lub komputer w dowolnym miejscu na świecie, by włączyć pralkę i ustawić w niej odpowiedni tryb, upewnić się, czy piekarnik został wyłączony, odkurzyć podłogi, a nawet… sprawdzić zasoby lodówki. Inteligentny dom, to nie tylko możliwość sterowania urządzeniami za pośrednictwem aplikacji. Połączone za pośrednictwem Wi-Fi sprzęty również mogą się ze sobą komunikować. Na wyświetlaczu nowoczesnej lodówki można więc śledzić, na jakim etapie jest pranie, czy przesłać wybrane przepisy kulinarne prosto do piekarnika. Dzięki tym rozwiązaniom domowe obowiązki zajmują dużo mniej czasu, a ich rozplanowanie i kontrolowanie staje się znacznie prostsze. Showroom znajduje się w flagowym projekcie Echo Investment S.A. – Browarach Warszawskich przy ul. Grzybowskiej 58 w Warszawie. Dodatkowo, dla wszystkich, którzy zdecydują się na zakup mieszkania przygotowano specjalną kartę Echo Premium, która uprawnia do zakupów w firmowych salonach Samsung Brand Store na preferencyjnych warunkach na zakup sprzętów RTV i AGD marki Samsung. Rozwiązania smart home, to nie jedyny wspólny projekt firm Samsung i Echo Investment. Pod koniec zeszłego roku Echo Investment uruchomiło pilotażowy program odbioru mieszkań przy pomocy tabletów marki Samsung. Poprzez uproszczenie procedur oraz automatyzację odbioru mieszkań udało się skrócić proces obsługi klienta nawet o 40 %. Rozwiązanie zawiera również komponent pieczęci i podpisu kwalifikowanego, dostarczonego przez Asseco Data Systems.

O Echo Investment
Echo Investment jest największym polskim deweloperem, jedynym na rynku z bogatym doświadczeniem w trzech sektorach rynku nieruchomości: mieszkaniowym, handlowo-usługowym oraz biurowym. Jako firma współodpowiedzialna za rozwój miast, Echo angażuje się w duże miastotwórcze projekty łączące różne funkcje. Tworzy miejsca, w których ludzie mogą pracować, mieszkać, bawić się i zaspokajać potrzeby dnia codziennego. Flagowym projektem, uzupełniającym tkankę miasta, są Browary Warszawskie, powstające w sercu najszybciej rozwijającej się dzielnicy Warszawy. Spółka przygotowuje kolejne kompleksowe projekty w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Wrocławiu. Od 1996 roku Echo Investment jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Zrealizowało już 150 projektów o łącznej powierzchni 1,5 mln mkw. w kilkudziesięciu miastach Polski. Od 2015 roku Echo Investment jest częścią dynamicznie rozwijającej się grupy kapitałowej PIMCO – Oaktree – Griffin Real Estate
Więcej informacji na echo.com.pl

[1] Smart home, Smart city, smart community, REAS i Obido, grudzień 2018
[2] Smart Living, Infuture Hatalska Foresight Institute, 2018

źródło: Samsung

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.