Prezentujemy jakość sygnału sieci Plus, na drogowej trasie od Jeleniej Góry do Płocka. Terminal pracował w trybie automatycznego wyboru sieci. Test został przeprowadzony podczas przejazdu samochodem, z telefonem zamocowanym przy przedniej szybie. Aplikacja testowa: G-Nettrack Pro
Dane informacyjne:
– orientacyjny obraz trasy na mapie (aplikacja mapowa została włączona z opóźnieniem, w sąsiedztwie miejscowości Kraśnica. Początek trasy, to jednak śródmieście Jeleniej Góry, dalej przez miejscowość Dziwiszów oraz Podgórki do punktu, w którym rozpoczyna się obraz trasy na mapie )
– plik logu
Celem uzupełnienia dodajemy, iż jako bieg trasy wybraliśmy w sposób zamierzony nieszablonowe odcinki, aby przeanalizować dostępność sygnału sieci niekoniecznie w obszarach, którymi biegną drogi kluczowe, ale w obszarach zamieszkałych, gdzie klienci oczekują dostępu do sieci na właściwym jakościowo poziomie. Poszczególne punkty pomiarowe można poznać na bazie współrzędnych geograficznych. Choć w zdecydowanej części w rekordach arkusza zobaczymy sieć 4G – na różnych poziomach jakościowych – to warto odnieść zapisy do współrzędnych punktu pomiarowego
Wtedy, również w dużej mierze okaże się, że:
1. terminal jest obsługiwany przez stacje irracjonalne względem swojego położenia
2. sporo stacji nie zostało jeszcze rozszerzonych o LTE
3. zdarzają się również braki w definicji sąsiedztw między komórkami sieci LTE, gdzie przelogowanie w sieci LTE pomiędzy stacjami następuje przez sieć 2G/3G
4. obsługa terminala przez poszczególne komórki, wielokrotnie na bardzo długich odcinkach potwierdza rosnące braki w ilości stacji bazowych Plusa względem konkurencji, jak również to, jak bardzo brak jednorodności pasm na sąsiadujących stacjach wpływa na jakość obsługi terminala. Stacje bez priorytetowych technologii są przez terminal pomijane, natomiast stacje z technologiami o większym priorytecie są niepotrzebnie przeciążane, co skutkuje malejącymi na nich poziomami transmisji danych. Operator od dłuższego już czasu wydaje się nie rozumieć problemów, o których mowa, zasłaniając się brakiem modernizacji i doposażania stacji bez pasm o wyższym priorytecie tezą o tym, że na nich nie ma ruchu. Jednak trudno, aby był na nich ruch, skoro stacje w sąsiedztwie ten ruch przejmują ze względu na priorytet pasm, jednocześnie degradując własną jakość
Testy w drodze:
1. Kościelec, ul. Kolska 25, Bar „Europa” ( punkt przy drodze krajowej nr 92), speedtest
2. Płock, ul. Jachowicza 38 (śródmieście). Hotel „Płock”, 2 piętro. Tryb automatycznego wyboru sieci
a) parametry sieciowe
b) test speedtest.net
Zainteresowanych zasięgiem sieci Plus oraz planami inwestycyjnymi grupy, w tym – planami modernizacyjnymi – zapraszamy do dyskusji na operatorskim portalu plusforum.pl, gdzie konsultanci udzielają odpowiedzi na zadane pytania
źródło: informacja własna