Prezentujemy jakość sygnału sieci Plus, z selektywnym wyborem sieci przez terminal w pasmach: 2G / 3G oraz LTE900, na drogowej trasie od Jeleniej Góry po Polanę Jakuszycką. Analizującym log w sposób szczególny polecamy odcinek drogi krajowej nr 3, gdzie kończy się serwowanie efektywnego sygnału LTE ze stacji BT34500 i po 43 sekundach rozpoczyna się serwowanie sygnału ze stacji na maszcie własnym na terenie kopalni „Stanisław” w Górach Izerskich, w paśmie UMTS900 (BT33499) – w logu zielony kolor czcionki. Gdyby operator uruchomił w stacji BT34500 czwarty sektor, z azymutem na południową część biegu drogi krajowej nr 3, a dodatkowo zweryfikowałby azymuty stacji BT33499, dokładając czwarty sektor i dwa, podstawowe pasma LTE – sytuacja, o której mowa by nie zaistniała. Dodatkowo, przy takiej operacji – stacja BT33499 pozwoliłaby na pokrycie w dużej części szlaku turystycznego od Polany Jakuszyckiej, po schroniska: „Orle” i „Chatka Górzystów”. Dalszą część szlaku turystycznego, od schroniska „Chatka Górzystów” do schroniska „Na Stogu Izerskim” dokrywałaby stacja na dachu schroniska „Na Stogu Izerskim”, gdzie już od dawna powinien pracować trzeci sektor. Dodajmy, iż Plus jako jedyny posiada dwie stacje, w bardzo dobrych lokalizacjach, w odniesieniu zarówno dla wspomnianego szlaku turystycznego, jak i drogi wojewódzkiej nr 358: Szklarska Poręba – Świeradów Zdrój. Problem w tym, że nie przekłada się to w żaden sposób na przewagę nad konkurencją. Ostatnia modernizacja stacji BT33499, zamiast poprawić – jej efektywność wzdłuż DW358 zepsuła. Do dziś w tej stacji nie ma LTE, a ponadto wskazana byłaby jej rozbudowa do czwartego sektora. Właśnie ze względu na braki sygnału na ważnych dla Gór Izerskich szlakach turystycznych: pieszych, narciarskich i rowerowych oraz przy drodze wojewódzkiej nr 358. Dodatkowo, w stacji BT34530 Polana Jakuszycka również Plus uparcie trzyma się koncepcji dwóch sektorów i ubogiego wyposażenia radiowego, podczas gdy konkurenci posiadają przy granicy Państwa z radiowego punktu widzenia wszystko, co można dziś zaimplementować, w tym w stacji na rurowym maszcie Orange pracują od dawna trzy sektory, w tym jeden właśnie z azymutem na szlak turystyczny. Tu bowiem zaczyna się Polska, tu jest ważna część Gór Izerskich nie tylko dla polskiego, ale i dla międzynarodowego sportu, tu także biegną przygraniczne polsko-czeskie, a dalej polsko-czesko-niemieckie szlaki turystyczne, tu wreszcie … biegnie linia kolejowa od Jeleniej Góry po czeski Liberec. Plus, wydaje się – nie widzi istotności tego miejsca, w tym również dla własnych przychodów. W najbliższym czasie zaprezentujemy naszym Czytelnikom log z tej samej trasy, ale w trybie automatycznego wyboru sieci
Pliki:
– log jakości sygnału sieci Plus na drogowej trasie Jelenia Góra – Polana Jakuszycka
Na koniec warto dodać, że dziś, Plus już jako jedyny operator nie posiada ani jednej uruchomionej stacji w centrum turystycznego miasta Piechowice koło Jeleniej Góry, właśnie na trasie do Szklarskiej Poręby. Konsekwencja, to w większości brak możliwości efektywnego skorzystania z usług operatora wewnątrz budynków. Wydaje się, że komentarz w tym miejscu wydaje się zbędny
Zainteresowanych rozbudową zasięgu i modernizacją sieci w grupie telekomunikacyjnej Zygmunta Solorza zapraszamy do dyskusji na operatorskim forum plusforum.pl, gdzie konsultanci odpowiadają na zadane pytania
źródło: informacja własna
Materiał powiązany:
– Plus wciąż traci w Górach Izerskich
– Jelenia Góra: Orange i T-Mobile zawalczyły z Polkomtelem z godnością ( w tej informacji prezentujemy konfigurację LTE w sieci Plus w każdej z jeleniogórskich stacji )
– nowa stacja Plusa na schronisku „Odrodzenie” w Karkonoszach. O co tu właściwie chodzi ?