Prawie dwie godzinny dziennie siedzimy w necie. Coraz cieplejsza pogoda i słońce za oknem, ale polskiego użytkownika sieci to nie powstrzymuje przed surfowaniem po cyberświecie. W maju z Internetu regularnie korzystało 28,3 mln Polaków. Według analizy PBI Gemius łącznie wykonaliśmy ponad 57 mld odsłon. Zwraca uwagę, że coraz mniej użytkowników sieci łączy się z Internetem wyłącznie za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. W poprzednim miesiącu tylko 17 proc. internautów w ten sposób buszowało po sieci. Czyżby nadchodził zmierzch takich urządzeń ? Stajemy się coraz bardziej mobilnym społeczeństwem więc nie dziwi, że smartfon lub tablet w ręku to teraz priorytet. Poszukujemy szybkiego dostępu do informacji, portali społecznościowych oraz bankowości elektronicznej. Kto będzie czekać aż dojedzie do domu czy biura żeby odpalić Internet ? Studiuję dane PBI i widzę, że użytkownicy, którzy wykorzystują w tym celu wyłącznie urządzenia mobilne, stanowili w maju najliczniejszą grupę – 44 % ogółu. Mnie to nie dziwi – komentuje Bartosz Gadzimski, CEO częstochowskiej firmy hostingowej Zenbox. A co było przede wszystkim na tapecie (nie ekranowej) ? Wiosenna, a nawet czasami letnia aura zrobiła swoje. Internauci zaczęli coraz chętniej przeglądać strony związane z dietami, odchudzaniem i fitnessem. Wygląda na to, że masowo zaczęliśmy pracować nad formą przed wakacjami. W ostatnim tygodniu maja średnia czasu spędzanego na tego rodzaju witrynach wyniosła 4,7 minuty na użytkownika, czyli ponad 2,5 razy dłużej, niż wynosi średnia dla tygodni poprzedzających omawiany okres. Pora roku i Internet to dwie składowe, które często ze sobą się łączą. Na wiosnę szukamy aktywności fizycznych, latem ofert wyjazdów, jesienią internauci przeglądają masowo strony związane z modą. Dodatkowo dochodzi do tego zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami. Kibice skupiają się na poszczególnych wydarzeniach sportowych, a wielu z nas także na tych politycznych – podsumowuje Gadzimski. Jego opinię potwierdzają dane PBI. Końcówka miesiąca to przecież wybory do Europarlamentu. Dzień po głosowaniu zainteresowanie witrynami z tej kategorii wzrosło we wszystkich grupach wiekowych. W przypadku internautów 60+ zasięg witryn z publicystyką wyniósł 48,3 %, podczas gdy w najmłodszej grupie uprawnionych do głosowania (18-29 lat) jedynie 23,8 %. Najbardziej cyber-aktywnym dniem poprzedniego miesiąca był 15 maja. Prawie 25 mln Polaków połączyło się wtedy z cyfrowym światem
źródło: inPlusMedia