Plus: VoLTE oraz WiFi calling się wykluczają

Plus wymaga w większości telefonu do BOK, aby usługa VoLTE działała. Tak wynika z naszych najnowszych informacji. Dwie usługi, pozwalające na bardziej elastyczne korzystanie ze smartfonu, których klienci sieci poszukują u swoich operatorów – dobrze byłoby, aby szły w parze. VoLTE umożliwia bowiem po stronie operatora w czasie bardziej efektywne gospodarowanie pasmem i możliwość refarmingu częstotliwości na potrzeby kolejnej technologii, zaś po stronie klienta uzyskanie usług o lepszej jakości. WiFi calling (VoWiFi) daje natomiast możliwość „bycia w zasięgu sieci” nawet wtedy, kiedy nie mamy fizycznego dostępu do sygnału ze stacji bazowej lub realizowania tańszych połączeń za granicą. Patrząc na zakres obu usług – powinny być świadczone równocześnie, dając klientowi komfort korzystania z usług.
Jak to jest w Plusie?
Na kanwie informacji o udostępnieniu klientom usługi VoLTE – zajrzeliśmy do Regulaminu świadczenia usługi WiFi calling (za pomocą aplikacji WiFi calling+, bo w ten sposób operator tę usługę świadczy). Tam zaś, w punkcie 4 paragrafu 2 możemy przeczytać:
” 4. Usługa nie zostanie aktywowana, jeśli Abonent korzysta (na numerze telefonu w sieci Plus, na którym chce aktywować Usługę) z którejkolwiek z następujących usług dodatkowych: Wirtualna Centrala Telefoniczna, Strefa Plus (Strefa Tanich Połączeń), System Plus, Multi SIM, Kwotoreduktor (OnePhone, numer stacjonarny), pay4me,Roaming Assistant,VPN, VoLTE.”
W ten oto sposób, usługa na którą klienci sieci czekali spory czas, a która odbywała – wydawałoby się – nieskończone testy została w znaczący sposób ograniczona. Tym bardziej, że – jak zaznaczyliśmy na wstępie – klienci zwykle oczekują świadczenia obu usług i tzw. zdrowy rozsądek sugeruje, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby tak się stało

źródło: informacja własna / Plus

Materiał powiązany:
Plus udostępnia VoLTE szerszemu gronu klientów

0 0 votes
Article Rating
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcin

Ależ moi drodzy o co Wy się tak spieracie ? 😉 W Polkomtelu jeszcze długo nie będzie natywnego VoWiFI, bo nie mają zbudowanej jednolitej struktury na serwerze. Jeśli chodzi o brak możliwości wysyłania SMS/MMS przez VoWiFi w Orange to problem jest tylko po stronie software na serwerze wewnętrznym usługi, bo warstwa sieciowa jest całkowicie kompatybilna i przygotowana na świadczenie SMS/MMS po VoWiFi i najlepszym przykładem z perspektywy użytkownika sieci jest T-Mobile gdzie to działa bardzo dobrze. Dopóki nie ogarną odpowiedniego softu dopóty SMS/MMS po WiFi w Orange nie będzie. Wiem, że prace trwają, ale jeszcze dobry rok nawet może to potrwać, nie należy to do najwyższych priorytetów ta sprawa w Orange Polska 😉

piotrzet

Ale to nie jest żadna nowość. To było już wiadomo jakiś czas temu. Dopóki nie wprowadzą VoWiFi bez aplikacji to nie będzie to działać w taki sposób.
Po za tym co do VoLTE dalej żadnych konkretów nie ma. To że dostęp do usługi dostają kolejni użytkownicy to nie znaczy, że usługa jest uruchomiona dla wszystkich. Nadal brak regulaminów, brak taryf i najważniejsze brak listy urządzeń obsługujących VoLTE. Czyli dalej w tej sieci nic się nie zmieniło, a były głosy, że podobno na początek 2020 miał być start. Zaraz kolejny rok minie, a w Plusie jak VoLTE i VoWiFi nie było tak nie ma.

Kamil

Jakim Orange? Przecież aplikacja WiFi Calling Orange została wyłączona pół roku temu i VoWiFi działa tam tylko natywnie. Co do samego Orange to też śmiech na sali, żeby nie obsługiwać SMS-ów w tej technologii.

piotrzet

Przepraszam ale z całym szacunkiem wypisujesz bzdury. VoWiFi w Orange działa tylko w telefonie bez żadnych aplikacji. Aplikacja została wyłączona z dniem 20.02.2020.
Co do Plusa chodziło mi oczywiście o VoWiFi w telefonie, a nie beznadziejnej aplikacji z którą występują problemy. Po za tym nie ma możliwości przejścia na VoLTE, bo aplikacja nie wspiera tzw handoveru z VoWifi na VoLTE.

piotrzet

Proszę pokaż mi w którym miejscu pokazałem brak kultury, ani cię nie obrażam ani nie wypisuję jakiś farmazonów. Stwierdziłem fakt, że wypisujesz bzdury. Nie jest to określenie ani wulgarne, ani obrażające. Stwierdzające fakt jedynie, że wprowadzasz innych w błąd.
Co do wsparcia Orange dla usług odkryte przez użytkowników lub opublikowane na stronie Orange VoWiFi 147 modeli, VoLTE 159 modeli. Ciekawe czy Plus będzie mógł się na start chociaż połową urządzeń pochwalić z tego wspierających te technologie, bo na chwilę obecną liczby wyglądają tak VoWiFi bez aplikacji: 0, VoLTE: 0. To jest faktycznie powalająca ilość.

piotrzet

No to kilka vs ponad setka wypada śmiesznie nie uważasz? Jeszcze do tego bez potwierdzenia i bez usługi VoWiFi w telefonie. W orange jest obecnie wsparcie dla 3 modeli Xiaomi i będzie ich zapewne więcej, a w Plusie jak na ten moment jest równe 0.

piotrzet

Proszę nie wprowadzać w błąd. W Plusie żadnego startu usługi VoLTE nie było. Jest to samo co do tej pory dostęp dostają wybrańcy bez możliwości aktywacji. Regulaminów brak, listy telefonów brak co za tym idzie brak startu usługi.
Start faktyczny usługi będzie można ogłosić w momencie kiedy konkretne informacje pojawią się na stronie operatora, a nie tak jak jest teraz.