Apple iPhone 12 i technologiczne nowinki

Mieliśmy okazję przez kilka godzin korzystać z najnowszych modeli iPhone 12: wersja iPhone12 oraz iPhone12 Pro. Do szybkiej weryfikacji „nowinek” w sieciach komórkowych wykorzystaliśmy drugi z modeli. Podobnie, jak ekspresowa była weryfikacja, tak będą ekspresowe konkluzje:
1. jedynym operatorem, u którego udało się wykorzystać VoLTE był Play
2. jedynym operatorem, u którego można było skorzystać z VoWiFi był T-Mobile
3. w przypadku kart SIM Orange, T-Mobile oraz Play w menu terminala mieliśmy możliwość wyboru sieci 5G. Takiej opcji nie było w przypadku Plusa. Opcje wyboru sieci kończyły się na 4G, co może oznaczać, że terminal nie obsługuje 5G 2600TDD
4. w przypadku Plusa, w momencie kiedy chcieliśmy uruchomić opcję VoLTE na poziomie terminala (VoLTE on) otrzymaliśmy zwrotną informację, że telefon nie jest certyfikowany u tego operatora. U pozostałych operatorów nie było z tym problemu, niemniej, jak wspomnieliśmy – VoLTE pracowało wyłącznie w przypadku karty SIM Play
5. każda z kart SIM, w kartą sieci Plus włącznie miała włączoną funkcjonalność VoLTE na poziomie sieci
6. telefon agreguje wszystkie pasma, wykorzystywane przez operatorów: Orange, T-Mobile oraz Play. W przypadku LTE900 w Plusie nie mamy takiej pewności, a wyniki speedtest wręcz temu przeczą
7. telefon został zakupiony w Apple Store, co oznacza że posiada niebrandowane oprogramowane firmware

źródło: informacja własna

8 komentarzy

  1. ” telefon został zakupiony w Apple Store, co oznacza że posiada niebrandowane oprogramowane firmware”
    W przypadku Apple nie ma coś takiego jak niebrandowany soft. Prosze nie wypisywać takich bzdur. Telefon kupiony w sklepie jak i u operatora ma dokładnie to samo oprogramowanie to nie android. Chociaż tutaj u niektórych producentów też zachodzą już zmiany w tej kwestii.

    Co do VoLTE i VoWiFi certyfikacja jest w każdej sieci oprócz Plusa więc usługi powinny działać bez problemu.

  2. 1. Bzdura. W Orange i T-M również działa.
    2. Bzdura. W Orange i Play’u również działa.
    3. Terminal jak najbardziej obsługuje 5G w tym paśmie, po prostu Plus nie jest certyfikowaną siecią. Podobnie było z LTE na samym początku.
    4. j/w, brak certyfikacji
    7. Każdy iPhone na świecie posiada niebrandowane oprogramowanie i miejsce zakupu nie ma tu nic do rzeczy.

    • Trudno dyskutować na takim poziomie, bo to do niczego nie prowadzi. Tak, jak napisaliśmy było na naszym teście, który realizowaliśmy wiele razy, ponieważ telefon mieliśmy na pokładzie kilka godzin. Co do oprogramowania – nie mamy specjalnych doświadczeń z tą platformą, stąd konkluzja. W odniesieniu do pozostałych punktów – nie naciągniemy rzeczywistości, która miała miejsce tylko dlatego, że dyskutant z drugiej strony tak chce. Być może potrzebna jest jakaś aktualizacja oprogramowania jeszcze? Co do Plusa – to pewnie tak jest, że nie jest certyfikowaną siecią – zobaczymy.
      Pisanie „bzdura” w momencie, kiedy stan faktyczny jest, jaki jest jest mało dojrzałe – i to delikatnie mówiąc. Trochę więcej kultury proszę.

      • Szanowni Państwo, czy napisanie słowa „bzdura” uważają Państwo za dyskusję nie na poziomie? Bez jaj 🙂
        Żadna aktualizacja oprogramowania nie jest potrzebna, zarówno VoLTE i VoWiFi działają w każdej sieci oprócz Plusa. Proszę wybaczyć, ale musieli Państwo coś źle zrobić 😉

        • Umówmy się tak. Jak ktoś ma doświadczenia z najnowszymi iPhone’ami prosimy o spostrzeżenia. Trudno coś źle zrobić, skoro w jednej sieci usługa działa, a w drugiej nie. Żadnych ustawień celem preferowania czegokolwiek nie zmienialiśmy. Jak wspomnieliśmy w poprzednim komentarzu – może to jeszcze kwestia dopracowania czegoś w oprogramowaniu?

          • Ale ja przecież już wcześniej napisałem. Mam iPhone’a 12 i w/w usługi działają w każdej sieci, oczywiście z pominięciem Plusa. Niczego w oprogramowaniu dopracowywać nie trzeba, zresztą takie sprawy i tak są załatwiane tzw. „ustawieniami operatorskimi”, a nie samym oprogramowaniem.

          • Jak widać niekoniecznie musi tak być na każdym egzemplarzu. Dlaczego? – powiedzmy, że dziś trudno powiedzieć. Czekamy na spostrzeżenia innych użytkowników tego smartfonu

  3. @gsmbiz – nie mogę odpisać na ostatni Wasz komentarz, więc odpiszę w ten sposób. Egzemplarze iPhone’ów (nie tylko 12) sprzedawane w naszym kraju (i nie tylko) nie różnią się niczym. To nie Android.
    Przyjmijcie do wiadomości, że błąd leży po Waszej stronie (ewentualnie w karcie SIM) 😉

Comments are closed.