Plus 5G: w imieniu klientów podejmujemy interwencję w sprawie reklamy „nawet do 600Mbps” w 5G

W korespondencji napływającej pod nasz adres coraz więcej dotyczy sieci 5G w Plusie. Temat przewodni jest jeden: prędkość. Jedni z Czytelników pytają o to, jakie są realne prędkości w segmencie 5G, zaś inni są zadziwieni, skąd taka odwaga operatora, reklamującego usługi co prawda do 600Mbps, niemniej sugerujące, że takie prędkości są powszechnie osiągalne. W związku z tym, że niezadowolenie klientów jest coraz większe, w tym właśnie w związku z prowadzoną akcją reklamową – podejmujemy interwencję do Urzędu Konkurencji i Konsumentów wskazując na prawdopodobieństwo celowego wprowadzania klientów przez operatora w błąd. Podkreślmy – taka forma reklamy jest ewidentnie naruszeniem zbiorowych praw konsumentów.
Jakie są realne prędkości sieci 5G w Plusie?
Różne, zarówno w zależności od regionu, jak również w zależności od pory dnia. Jak zapewne nasi Czytelnicy zauważyli – w godzinach szczytu prędkości 5G mogą oscylować nawet w granicach 40Mbps (np. w jeleniogórskiej stacji BT-30668), zaś w godzinach mocno poza szczytowych dochodzić w dobrze wyposażonych infrastrukturalnie stacjach do poziomu około 450Mbps. Najwyższe prędkości uzyskamy jednak wyłącznie poza szczytem i wyłącznie na wybranych stacjach. Średnia, statystyczna prędkość w ciągu doby waha się w przedziałach 160 – 230 Mbps i jako taka mogłaby być ewentualnie reklamowana przez operatora. Dodajmy, że z tygodnia na tydzień prędkości spadają. Głównie dlatego, że rynek terminali 5G się wzbogaca, ponadto stacje są dociążane ruchem pracy i nauki zdalnej. Ponieważ Prezes UOKiK wydawał już decyzje w podobnych sprawach – liczymy na to, że zajmie się konstruktywnie tematem również w kwestii deklarowanych przez grupę Cyfrowego Polsatu prędkości 5G. Oczywiście, zachęcamy klientów grupy telekomunikacyjnej do składania indywidualnych skarg w temacie, podkreślając że operator prowadzi kampanię, naruszającą zbiorowe interesy konsumentów

źródło: informacja własna

46 komentarzy

  1. Tak to świetny pomysł, że aż założyłem konto w Tym portalu! PS. To proponuje jeszcze wyjaśnić dlaczego od lat „inni” operatorzy reklamują routery LTE bez agregacji „do 150 Mb/s Pobieranie danych, do 50 Mb/s Wysyłanie danych” gdy nie mają 20MHz pasma, więc to fizycznie jest nie możliwe.

    • Bo taka jest specyfikacja tych sprzętów? Zapytaj producentów samochodów dlaczego podają prędkość maksymalną jakiegoś modelu w Polsce np 230 km/h na godzinę? Przecież u nas maksymalnie można podróżować z prędkością 140 km/h, a czy to wina producenta, że nie ma możliwości jazdy z prędkością ponad 200 km/h?

      • „Szybka transmisja danych LTE Alcatel Link Zone umożliwia nawiązanie połączenia z siecią LTE z prędkością maksymalnie do 150 Mb/s.” – w tym zdaniu jest wyraźna sugestia, że w Naszej sieci możesz uzyskać do 150 Mb/s. PS. A do jazdy samochodem 230km/h to jest kilkanaście torów w Polsce na których możesz to robić.

        • A gdzie tam jest ta sugestia? Bo ja jedyne co widzę w tym zdaniu to, że urządzenie pozwala osiągnąć do 150 Mb/s nigdzie nie ma słowa, że w naszej sieci czy tym podobnych. Jest użyte „siecią LTE” czyli nie, że dokładnie w tej sieci.

          • No to kolejne zdanie: „Oznacza to, że korzystanie z sieci, niezależnie od intensywności i rodzaju przeglądanych materiałów jest bardzo szybkie i wygodne.” – Jeżeli pisze to operator na swojej stornie to niby gdzie mam korzystać? jak nie z usług operatora z którym podpisuję umowę. Nawet jak warunki umowy nie ograniczają prędkości to tego typu zapis jest po prostu nieprawdą

          • Jak doskonale to widać kopiuj wklej ze specyfikacji/ materiałów producenta. Dalej opis dotyczy urządzenia, a nie sieci. Pokazuje co maksymalnie pozwala osiagnąć urządzenie, a nie sieć. Czemu się nie czepiasz producentów samochodów, ze umieszczają informację o prękości maksymalnej 200 km/h, jak u nas możesz jeździć tylko 140 km/h?

  2. Moim zdaniem owszem reklamy do 600 Mb/s nigdy nie powinno być ale reklamowanie też jako 230 czy mniej jest przesadą w drugą stronę. Jeśli widzieliśmy speedtesty np maksymalny ponad 500 Mb/s to każda sieć powinna reklamować się tak co można wyciągnąć maksymalnie przy jednym użytkowniku, bo na niektórych stacjach będzie to możliwe.

    • Zapomniałem dopisać. Szczerze mówiąc to bardziej bym się czepiał ich LTE bez końca niż tych prędkości. Tam jest niejasno opisane po jakiej ilości GB następuje lejek. Jeden ma 100 GB, drugi 200 GB w tej samej ofercie i cenie. Zdecydowanie tak nie powinno być. Limit powinien być jasno określony jak jest to w innych sieciach.

  3. Robią to od kilku lat O&TM więc to nie jest jak napisałeś „Jak doskonale to widać kopiuj wklej” tylko mam prawo domniemywać celowy zabieg wprowadzania klienta w błąd dla wzmocnienia swojego wizerunku technologicznego 2) Odpisywałem już na Twoje pytanie z samochodami, zapraszam na Tor.

    • Co jak co ale po niezależnych testach widać, że to raczej Plus ten swój wizerunek techniczny musi wzmacniać. Stąd własnie kampania 5G do 600 Mb/s. Jakoś nie kojarzę aby Orange czy T-Mobile w swoich reklamach używało takich słów. A idąc śladem Plusa to mogą nawet używać LTE do 880 Mb/s. Ale jak widać tego nie robią? Ciekawe czemu?
      Co do opisu urządzenia tak jak pisałem miej pretensję do producenta, że tak opisuje swoje urządzenia, a nie do T-Mobile czy Orange, że podają jego specyfikację.
      Cóż tory to nie to samo co używanie na co dzień. Różnicy nie widzisz? Czy jak?

      • No tak mnie roześmiałeś, nie jesteś chyba tak młody aby nie pamiętać: Całych kampanii Network$ i świętowania: 75, LTE-A, agregacja trzech nośnych i liczby stacji ogłaszanych z taką, a taką prędkością. Latami tak było, teraz PLUS z racji chwilowej przewagi jedzie tym schematem. A widać nie potrafisz spojrzeć obiektywnie. 2) Widzę ale to Ty zamieszczasz speedtesty robione w konkretnym „idealny radiowo” miejscu (tak jak na torze) a nie średnią czy taki mam w domu przy oknie. 3) Jesteś w błędzie wpisz w wyszukiwarkę „Produkt niezgodny z opisem a prawa konsumenta”

        • Ty porównujesz informację prasową z reklamą? Serio? Kto ma dostęp do informacji prasowej, a kto do reklamy? Plus również w informacjach prasowych udziela takich informacji. I jak pamięcią sięgam to ani Orange ani T-Mobile w reklamach nie chwalił się makmysmalnym prędkościami. Jedynie sieć numer 1 na podstawie jakiś testów, czy najszybsza średnia prędkość pobierania potwierdzona jakimiś testami, albo best in test co rok w T-Mobile ale konkretnych wartości jakie sieć może mieć w reklamach nie było w taki sposób jak to ma miejsce obecnie w Plusie. Nie tylko ja zamieszczam testy, które mają super prędkości. Po za tym skąd się bierze średnia w T-Mobile 42 Mb/s, a w Plusie 28 Mb/s. Rozumiem, ze według ciebie 100% użytkowników T-Mobile testuje tylko w idelanych warunkach i na samych flagowcach? To coś ci uświadomię gdyby tak było to średnia byłaby ponad 100 Mb/s czy ponad 200 nawet. Po za tym o jakich idealnych warunkach mówisz? Gdybym miał faktycznie te idealne warunki to w obecnej konfiguracji sieci tu gdzie miałem 350 Mb/s miałbym ponad 500 Mb/s, a nie 350. Także jak widać to idelane warunki nie są. To nie testy w Play Cafe gdzie nadajnik był jeden tak samo jak i użytkownik i wtedy nawet po ponad 500 Mb/s leciało. Co do towaru niezgodnego z umową. Nie wiem czy wiesz w ogóle ale sieć komórkowa czy inna radiowa jest zależna od wielu czynników w tym szerkości pasma. Dlatego są podawane maksymalne wartości dla urządzenia. Ale jak się czepiasz tak to czemu nie masz problemu z pamięcią urządzeń? Przecież telefonu mają np 256 GB na dane i który tyle ma? Żaden, bo coś już jest zajęte. Czemu się nie czepiasz Plusa że reklamuje LTE bez końca, a jest FUP i każdy klient jest traktowany inaczej? Dzinwe. Tak jak pisałem ja pomijam te 600 Mb/s bardziej czepiam się wprowadzania w błąd klientów LTE bez końca.

  4. „Wyobraź sobie, że kupiłeś w sklepie ze sprzętem RTV nowy telewizor. Po przyjściu do domu i kilku godzinach korzystania z nowego sprzętu przekonałeś się, że coś jest nie tak. Produkt nie posiada wszystkich funkcji, o których byłeś informowany w sklepie i o których pisano w broszurze informacyjnej od producenta. Idziesz do sklepu z reklamacją, a sprzedawca odsyła cię do producenta.”
    no i co w tedy?
    „Prawo stanowi, że całkowitą odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową w sprzedaży konsumenckiej ponosi sprzedawca, a nie producent.”

    Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kupiles-produkt-niezgodny-z-opisem-sprawdz-jakie-masz-prawa

    • Ale co ty porównujesz? Brak jakiejś funkcji z brakiem przepływności sieci radiowej taką jak deklaruje producent? To nawet jak kupisz urządzenie WIFI i jesteś podłączony sam i jesteś 30 cm od routera to nigdy prędkości maksymalnych nie osiągniesz, bo to sieć oparta na radiu. Są certyfikaty na jakąś prędkość jeśli urządzenie spełnia to dostaje oznaczenie. A nikt nie patrzy ile można w realu wyciągnąć na nim.

      • ad: „Ale co ty porównujesz?”, „Co do opisu urządzenia tak jak pisałem miej pretensję do producenta” – odpisałem, że wg prawa producent nie ma tu nic do tego, sprzedawca bierze na siebie cała odpowiedzialność za sprzęt i jego parametry. 2) W przypadku WiFi myślę, że maiłeś na myśli, że chip rate jest zawsze większa od realnej prędkości WiFi nawet UDP. Więc w przypadku 5G PLUS chip rate to prawdopodobnie 800mbps.

        • Dlatego na urządzeniach jest podane magiczne słowo „do” a co ono oznacza, że do 150 Mb/s to może być 120 Mb/s jak i 1 Mb/s wszystko mieści się w słowie „do”. Co do maksymalnej prędkości wynikającej z szerokości, modulacji itd to niestety muszę cię zmartwić ale Plusowe 5G jest tylko do 600 Mb/s i nic więcej. Plus dokładnie to reklamuje tak samo jak i dawno temu LTE do 150 Mb/s. Także nie masz racji. Ale wcale nie ma się co dziwić czytając twoje komentarze. 😉

  5. „Po za tym skąd się bierze średnia”, chyba wiem ale nie chcę Ci zabierać marzeń. Kiedyś backup’owłem bazę speedtest.net i znalazłem parę telefonów w CORN’ie co 10min robią testy. PS. 4 lata temu 1000mbps już było w wielu sieciach – https://3.bp.blogspot.com/-m00g5C5-rJM/WkOK0mrStBI/AAAAAAAAPzk/W1gC3SE46Qo2wP3ECK2F97SpkxdVqEe0QCLcBGAs/s1600/speedtest_BLA-L29_CSL.png

    • 1000 Mb/s na LTE? W Polskiej sieci kilka lat temu? A w której to? I jakim sposobem? Bo o tym tutaj dyskutujemy. Po za tym średnich prędkości nie publikuje speedtest.net ale speedtest.pl i rfbenchmark. I z tego co pisali to do średniej nie są brane kilkukrotnie wykonywane testy pod rząd.

        • A co to sieć CSL? Gdzie taką mamy w Polsce
          Co to za operator jak ma takie prędkości to z pewnością się tam przenoszę.

          • Hong Kong pewnie to Skyline czyli nie na wyspie tylko test z tych wysokościowców. Ps. Ale w tych latach, Włochy 600 bywało dużo. Tam średnia to była 300, bo ludzie mieli 1GB pakiety, więc jak ktoś robił speedtest to miał wypasiony telefon z dużego miasta i duży pakiet więc powtarzał wynik. https://3.bp.blogspot.com/-u4CjjLk5xaI/WkGRVBHEZkI/AAAAAAAAPzE/tVeJzxeda6cBSCSw72zMCUPQ0U2shNc9QCLcBGAs/s1600/1mln_i-a.png /i to iPhone, /a to android. Do góry to prędkość w poziomie rozkład np. 9% miało wolniejszy Internet niż 1mbps.

          • Ale co mnie obchodzi inna część świata? My dyskutujemy o tym coś jest w Polsce, co wyraźnie zaznaczyłem w moim komentarzu. Masz problem z czytaniem ze zrozumieniem czy jak?

  6. w 5G nie ma jak w LTE pól pustych i referencyjnych dla strumieni, więc cały strumień na dane i sumy korekcyjne: https://5g-tools.com/5g-nr-throughput-calculator/ 40MHz TDD QAM256 LDPC 948/1024 = 778Mbps

    • Gdyby tak było przy pustej sieci spokojnie byśmy przekraczali na pustych stacjach ponad 600 Mb/s, a tym czasem rodzynki to 515 Mb/s, a średnio wcale nie więcej niż LTE konkurencji czyli 200-250 Mb/s. Do tego link, który podałeś z tego co widzę prezentuje wartość 732 Mb/s, a nie 778 Mb/s. No chyba, że widziałeś ten speedtest z 5G Plusa w okolicach 600 Mb/s to się nim pochwal z chęcią zobaczę.

      • 555mbps widziałem w Plusie, ale to fake ramka się nie zdekodowała, a następna przyszła i dane „naprawcze” do poprzedniej i naglę pseudo sukces tego momentu. Dlatego np. speedtest.net obecnie odrzuca 10% z dołu i 10% z góry i dopiero z tego podaje peek wynik. PS. https://www.youtube.com/watch?v=yzhJ2allyC0

        • 555 Mb/s to dalej brakuje daleko do 780 o których pisałeś. Po za tym twierdzisz że speed test obniża o 10 % to jak to możliwe że ja miałem 415 Mb/s podczas gdy maksymalnie w tej lokalizacji było możliwe trochę ponad 430 Mb/s?

          • Napisałem: „więc cały strumień na dane i sumy korekcyjne (…) 778Mbps” 2) (…) jak to możliwe że ja miałem 415 Mb/s podczas gdy maksymalnie w tej lokalizacji było możliwe trochę ponad 430 Mb/s?” Pewnie po włączeniu/modernizacji ściszają inne BTSy aby nie dochodziło do interferencji podczas testów. Odbiór monterów to screen ze speedtest’a do centrali. Parę razy też tak trafiłem, ale to najczęściej parę godzin (do 18:00). Chyba, że zostawią i olewają czekają na integratora, tak stacja bez obciążeń handoverowych może być minimalnie wydajniejsza.

          • Nie było żadnej modernizacji. Sytuacja w czerwcu zeszłego roku bodajże. W tym czasie w pobliżu żadnych modernizacji była wcześniej. Ty pokazujesz jakiś stary film który ma kilka ładnych lat. Ale przecież na pewno speed test nic nie zmienił w tym czasie tylko zatrzymali się w czasie 😂
            Widać że ty znajdzeijsz wytłumaczenie na każdą informację co napisze.

          • P.S szkoda tylko że tak tylko na inny temat. Ale cóż widać jakiś cel w tym jest

  7. Odpowiadałem na każde Twoje pytanie. Ale nie rozumiem gdy usprawiedliwiasz kłamstwo! Modem QAM64 na 15MHz nie może nawet czysto teoretycznie uzyskać 150down i 50up i to jest ewidentnie celowe oszustwo. A to, że PLUS podają do 600mbps jest realnie nieosiągalne na zewnątrz, ale teoretycznie w laboratorium czy jako piko komórka w pomieszczeniu są szanse i tyle. A ty próbujesz udowodnić, że to nie kłamstwo tylko tak przepisali, tak się robi i jest ok. A z tym kategorycznie nie zgadzam się. OVER!

    • Przecież tam jest podana prędkość maksymalna, a nie jaka jest pewna. Czego w tym nie rozumiesz? Jak według ciebie mają podawać specyfikację? Żeby dla ciebie było ok i nie miał byś żadnych ale to by musiało być modem osiągający 0,01 Mb/s może wtedy byś się nie czepiał. Podają specyfikację urządzenia a mnie sieci tego widać też dalej nie rozumiesz. Gdzie podają że u nich na jedn paśmie możesz osiągnąć 150 Mb/s? Bo ja nie wiedziałem. W Plusie 600 Mb/s również nie osiągniesz i jakoś nie widzę żebyś protestował żeby się tak nie reklamowali. Czyli jak inni podają maksymalne parametry urządzenia to kłamią, a jak plus podaje maksymalne parametry sieci to już nie? W takim razie czekam aż N! Zacznie reklamować LTE z prędkością do 880 Mb/s i hasło mamy szybsze LTE niż Plus 5G i to ponad 200 Mb/s

      • Modem LTE QAM64 na 15MHz – do 112mbps down i do 37mbps (Orange i T-Mobile), tylko PLUS i PLAY może napisać, że w ich sieci teoretycznie z takim sprzętem możesz osiągnąć do 150/50. I chyba z 10 raz Ci to piszę!!!

        • Dalej nie rozumiesz co pisze. W specyfikacji modemu masz pokazana jego specyfikację, a nie sieci. Więc skoro modem jest do 150 Mb/s to tak jest to zawarte w specyfikacji. Gdyby T czy Orange podały niższe wartości to właśnie byłoby wprowadzanie klientów w błąd. Ograniczeniem w tym wypadku jest sieć nie sprzęt ale trudno oczekiwać żeby sieci podawały nie prawdziwe dane na temat sprzętu który mają. Czego w tym nie rozumiesz?

          • „Alcatel Link Zone umożliwia nawiązanie połączenia z siecią LTE z prędkością maksymalnie do 150 Mb/s. Oznacza to, że korzystanie z sieci, niezależnie od intensywności i rodzaju przeglądanych materiałów jest bardzo szybkie i wygodne. Źródło: TM >Routery i modemy >
            Alcatel Link Zone. Wg prawa konsumenta, sprzedawca odpowiada za specyfikację towaru. Więc taki zapis „do” pozwala operatorowi uchronić od konsekwencji prawnych, ale powinien być stanowczo wskazany jako nieuczciwa praktyka.

          • No i właśnie jak sprzedawca odpowiada za specyfikację towaru to pisanie, że ten router ma prędkości do 112 było by wprowadzeniem w błąd, ponieważ to urządzenie ma prędkości do 150 Mb/s. Więc piszę to już któryś raz, a ty dalej swoje. T-Mobile podaje specyfikację routera, a nie swojej sieci. I co do określenia „do” jest to jak najbardziej poprawne odniesienie do sieci radiowych, ponieważ na prędkości ma wiele czynników, które od operatora nie są zależne. Sieci kablowe podają również prędkości do i tam problemu nikt z tym nie ma. Dziwne, że czepiasz się tak tego, a nie czepiasz się LTE bez końca w Plusie, które zdecydowanie bardziej wprowadza klientów w błąd.

  8. Kuźwa no nie wierzę hahahah. Wybaczcie że z Was pocisnę, ale no nie mogę hahahh Przeglądam sobie gsm.biz aż tu nagle artykuł o Plusie patrzę 31 komentarzy (o ku*wa) to rzadko spotykane na tym portalu ( myślę sobie – muszą nieźle ludzie jeździć po tym Solorzu) już żem popcorn zrobił, otwieram ten zacny artykuł iiii mój entuzjazm prysł.. oł dżizas ..serio ? Te 30 ponad komentarzy to dwóch gości nawalających się kontrargumentami .. brak profitu hahaha
    Także tego… podziwiam że macie tyle czasu żeby się tak angażować xD i w sumie to je*ać Polkomtel, ta firma to stan umysłu.. już nawet Play jest lepszy niż Solorz [edycja redakcji] nastawiony na czysty zysk.. pozro hahah. Sieć plusa to marnująca prąd ułomna struktura.
    P.S.
    Czekam na ciętą ripostę miłośników Polmozbytu hahahah – powiedział miłośnik N! xD

    • Siedzę przy kąpie odpisuję na emaile, a pomiędzy odpisuję Piotrowi. PS. Fakt profil pusty, ale nie jestem taki anonimowy, wpisz w wyszukiwarkę i adres mój domowy znajdziesz. No to Marcin z Marcinem pogadał. To chyba zasięgu się życzy tak jak połamią pióra itp.

      • Ano widzisz miło wiedzieć, że więcej tu nas Marcinów 🙂 No to zasięgu… jakości zasięgu hah

  9. Tak powinni napisać, że: „w naszej sieci możesz uzyskać do 112mbps”

    • Ale jak widać, żadna sieć nie ma specyfikacji na stronie ile można uzyskać w poszczególnych pasmach, a to co piszą to specyfikacja routera. Czyli wprowadzeniem w bład nie jest.

      • Widocznie tak jak Ty nie są zainteresowani prawdą tylko wolą powielać kłamstwo. Na prawdę nie ma miejsca we współczesnym świecie. PS. Większość sieci na świcie, ale napisałeś że: „Ale co mnie obchodzi inna część świata?” więc ten argument spada.

        • Ale gdzie tu jest kłamstwo? Sieć podaje specyfikację routera taka jaka ona jest. To, że na prędkości maksymalne wpływ ma wiele rzeczy to już nie jest wina sieci. Tak jak podają jest to ok. Gdzie pisałem coś odnośnie innych sieci na świecie? Dyskutujemy o tym co jest w Polsce, a co mnie obchodzi co jest w innych częściach świata? Czepiasz się tego, a nie kłuje cię w oczy lte bez końca w Plusie? To nie jest kłamstwo? To jest dopiero kłamstwo. Dziwnym trafem inne sieci w Polsce umieją podać po ilu GB następuje lejek tylko nei Plus, który wprowadza w bład reklamując LTE bez końca, które takim nie jest, bo narzuca FUP.
          Każdy doskonale mający trochę pojęcia w tematyce wie, że w Polsce 5G niczym się nie różni od LTE i taki właściwie był temat artykułu, a nie to co podają sieci w specyfikacji danego sprzętu.

          • Tak, Operator podaje parametry, które są nawet teoretycznie niemożliwe do uzyskania w tej sieci. Uważam, że takie praktyki nie powinny mieć miejsca. Hello posłuchaj co piszesz. To może amerykańską szkołą obrazowo – przykładową. To tak jakby usługodawca powiedział ma Pan tu kabel do LAN 1gbps i podłączył do sieci gdzie jest przepustowość do 500mbps, uważasz że to ok? Czy, że to jest nie uczciwa praktyka. PS. Do po 18:00

          • Super podałeś przykład i obrazujesz go dla siebie. Czy to wina producenta kabla, że nie ma 1 Gb/s? Nie tylko sieci, a więc w jaki sposób T-Mobile czy Orange ma zmieniać specyfikację urządzeń. To tak jakbyś producentowi samochodu kazał pisać w Polsce, że maksyalna prędkość jaką osiąga to 140 km/h Widać dalej do ciebie nie dociera, że to jest specyfikacja sprzętu, a nie sieci i jakie prędkości można osiągnąć. Kończę tą dyskusję, bo widzę że to jak kopanie się z koniem. Ja o czym innym ty o czym innym i do ciebie to nie dociera.

  10. Tak dokładnie tak jest, blokada elektroniczna prędkości na rynki (kraje skandynawskie) no i w całej Unii „Ograniczenia prędkości w samochodach – czemu istnieje limit 250 km/h?” 2) Chyba z piąty raz Ci to piszę >>> sprzedawca odpowiada za parametry sprzętu nie producent <<< Tak na zdrowy rozsądek, skąd ma producent to wiedzieć, że trafi do takiej sieci (Networks), która nie ma 20MHz pasma.

    • Spokojnie nie denerwuj się, jutro dokończymy rozmowę. A tak na poważnie, to my nie mamy żadnych praw jako konsumenci. Bo „sprzęt” jest aneksem do umowy, większe szanse masz przy zakupie ratalnym jako ukryte wady. PS. robisz zemnie jakieś plusfana – tyle reklamacji co ja napisałem to mnie przez kolejne ćwierć wieku będą palcami pokazywać np: http://4.bp.blogspot.com/-f6la2Emd8bc/TsVY2iLalaI/AAAAAAAADYI/FFqMQZsoFkE/s1600/reklamacja.png PS2. Często się kończyło rozmowami z urzędnikami wysokiego szczebla, działem technicznym, przyznanymi rabatami – ale każda moja reklamacja została uwzględnia.

Comments are closed.