Zasięg: sieci komórkowe na kolejowej trasie od Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej

W ostatnich dniach kolejny raz przejechaliśmy koleją na trasie od Jeleniej Góry do końcowego przystanku, którym była Szklarska Poręba Górna.
Jak wygląda zasięg sieci na trasie kolejowej, o której mowa?
U każdego z operatorów wciąż występują braki w sygnale. Jeden z nich nie traci zasięgu całkowicie. Pozostali trzej zasięg tracą, przy czym spośród pozostałej trójki jeden z operatorów może być określony jako operator uplasowany na drugim stopniu podium. Kolejowa trasa na odcinku, o którym mowa nie jest trasą łatwą. Choćby z powodu tego, że przebiega w części terenów górskich. Najgorzej rzecz się ma na odcinku od miasta Piechowice do przystanku Szklarska Poręba Średnia. To właśnie tutaj trzej operatorzy tracą sygnał zupełnie, zaś jeden z nich – dzięki stacji bazowej zlokalizowanej tam, gdzie konkurentów nie ma – utrzymuje sygnał bardzo skrajnej jakości w segmencie 2G. Natomiast przy dojeździe do stacji końcowej wyróżnia się również jeden operator, niemniej nie jest to operator, który w paśmie 2G daje radę na odcinku od Piechowic do Szklarskiej Poręby Średniej.
Po dość szerokim wstępie pora na konkrety
Który to operator daje radę w paśmie 2G na szlaku od Piechowic do Szklarskiej Poręby Średniej, gdzie u pozostałych możemy zobaczyć komunikat „no signal”? To, oczywiście… Plus. Plus, który jako jedyny w stacji Piechowice-Górzyniec posiada cztery efektywne sektory (BT-33174). Również Plus – i również jako jedyny – posiada stację na terenie kopalni „Stanisław” (BT-33499). Faktem jest, że obie stacje wciąż można poprawić. Stację na maszcie „Emitela” przy drodze krajowej nr 3 (BT-33174) w zakresie dostępności sygnału na szlaku turystycznym w stronę Wodospadu „Kropelka” oraz Rezerwatu Krokusów, zaś stację na terenie kopalni „Stanisław” (BT-33499) – o czym wspominaliśmy wiele razy – w zakresie dostępności efektywnego sygnału przy drodze wojewódzkiej nr 358 od Szklarskiej Poręby do Świeradowa-Zdroju oraz na izerskich szlakach od Polany Jakuszyckiej w stronę schroniska „Na Stogu Izerskim” w Świeradowie-Zdroju. Dodajmy przy okazji, że sygnał Plusa odnajdujemy w różnej jakości właśnie na szlaku od wieży „Emitela” w Piechowicach-Górzyńcu w kierunku do Rezerwatu Krokusów i Wodospadu „Kropelka”, gdzie sygnału pozostałej trójki praktycznie nie ma. Jest to jednak w większości sygnał 2G/3G.
Który z operatorów wyróżnia się przy dojeździe do stacji końcowej w Szklarskiej Porębie Górnej?
Tu odpowiemy prosto: tym operatorem jest Play. Dodajmy, że już na dworcu kolejowym Szklarska Poręba Górna – sygnał sieci każdego z operatorów nie powala z nóg, a transmisja danych bywa niestabilna. Wiele razy pisaliśmy o konieczności wybudowania kolejnej stacji bazowej w sąsiedztwie wspomnianego dworca kolejowego, jak również na szlaku od centrum miasta w kierunku wyciągu na „Szrenicę”. Sytuacja pozostaje bez zmian od lat i aktualna jest do dziś. Póki co – najlepiej radzą sobie operatorzy globalni (stacja przy ul. Małej), stację planuje również w sąsiedztwie stacji N! – Play. Niemniej – do pokrycia całości szlaku wszystkim brakuje bardzo wiele i to na zewnątrz budynków. Uzupełnić warto, że właśnie przy tym szlaku w ostatnim czasie wybudowano cały ciąg apartamentowców, więc warto zastanowić się, czy jednak nie podejść do tematu nieco inaczej, aniżeli wygląda to dziś? Podobnie wygląda turystyczny szlak od dworca kolejowego Szklarska Poręba Górna w kierunku schroniska „Wysoki Kamień”, skąd roztacza się przeuroczy i jedyny w swoim rodzaju widok na Szklarską Porębę i Karkonosze. Ponieważ na wstępie wspomnieliśmy o brakach na obszarze Szklarskiej Poręby Dolnej – wracamy również do tego wątku przypominając, iż w dzielnicy żaden z operatorów nie posiada dedykowanej stacji bazowej i wiele problemów z dostępem do sieci notujemy nawet na zewnątrz.

źródło: informacja własna

3 komentarze

  1. I właśnie za takie testy i analizy uwielbiam serwis gsm.biz. Żaden konkurencyjny serwis nie ma podobnych treści.

    • Oj tam, oj tam… 😉
      Dziękujemy!

  2. Play powinien jak najszybciej wejść na któryś z masztów w Piechowicach.
    Czy wiadomo na jakim etapie budowy jest stacja fioletowych w Szklarskiej Porębie przy 1-go Maja 36A ?

Comments are closed.