Warszawa, 11 sierpnia 2023 r. – Huawei CBG Polska spytało grupę ponad 1000 posiadaczy tabletów oraz osób chcących je nabyć o to, jak używają i zamierzają używać tych urządzeń. Większość z nas przegląda na nich internet, ogląda filmy i seriale czy śledzi social media, a co siódmy ankietowany wykorzystuje je do pracy zdalnej. Najmłodsi użytkownicy, którzy nie ukończyli jeszcze 24 roku życia, znacznie chętniej niż starsi ankietowani wykorzystują tablety do notowania i nauki oraz grania. Z badania wynika także, że im młodszy użytkownik, tym nowsze urządzenie posiada. – Renesans zainteresowania tabletami nastąpił podczas pandemii. Widać to doskonale, gdy spojrzymy na dane obrazujące kiedy kupowaliśmy swój sprzęt. Największa grupa użytkowników (37%) nabyła swój tablet od roku do 3 lat temu, czyli w pandemicznych czasach, a 27% zrobiło to od 3 do 5 lat temu. 25% użytkowników posiada swoje obecne urządzenie od ponad 5 lat. W ciągu ostatniego roku na zakup tabletu zdecydowało się 9% ich posiadaczy. Odsetek ten znacząco wzrasta wśród najmłodszych, osiągając 16% u respondentów do 24 roku życia i 13% w grupie 25-34 lata. Trend jest więc taki, że rynek tabletów żyje dzięki młodszym użytkownikom – to oni posiadają nowsze, lepiej spełniające ich oczekiwania urządzenia – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.
Tablet dla młodych – do notowania i grania
Dla ponad połowy posiadających lub chcących nabyć tablet (55%) kluczową kwestią przy wyborze tabletu jest cena. Kupujący zwracają również uwagę na ilość pamięci RAM i przekątną ekranu (odpowiednio 46 i 38%), a na kolejnych miejscach z wynikami ponad 30% plasują się marka i czas działania na jednym ładowaniu. Duży wyświetlacz wysokiej jakości, poręczność i łatwa dotykowa obsługa sprawiają, że tablet jest idealnym narzędziem do codziennej rozrywki. 60% polskich użytkowników przegląda na tablecie internet, blisko połowa ogląda filmy i seriale, a 2 na 5 osób przegląda social media. – 33% młodych użytkowników używa tabletu do robienia notatek i nauki i robią to znacznie chętniej niż starsze grupy wiekowe, dla których średnia to zaledwie 19%. Aż 42% młodych wykorzystuje tablet także do grania. Zainteresowanie mobilnym gamingiem spada wraz z wiekiem i osiąga poziom 20% u osób po 50 roku życia. Dodając do tego fakt, że dla młodych najważniejszym kryterium wyboru urządzenia jest jego cena, nie może dziwić, że tablet jest idealnym zastępstwem dla dużo droższego i mniej poręcznego laptopa. Dostrzegając te potrzeby, stworzyliśmy HUAWEI MatePad 11.5 – tablet w przystępnej cenie, z dużym ekranem i innowacyjną bezprzewodową klawiaturą, która umożliwia komfortowe pisanie i granie w każdym miejscu – mówi Dorota Rakowska.
Praca zdalna wygodna jak na laptopie
Już co siódmy obecny lub przyszły posiadacz tabletu myśli o nim jako o narzędziu przydającym się do pracy zdalnej, z powodzeniem wykonującym te same zadania, które zazwyczaj robi się na laptopie. Urządzenie przede wszystkim ma służyć do obsługi e-maili (66%) i dokumentów (61%). Co druga osoba zamierza prowadzić na nim służbowe wideorozmowy, 44% – tworzyć prezentacje, a co trzeci ankietowany planuje wykorzystać go do tworzenia lub obróbki prac graficznych i pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Młodzi zdecydowanie częściej rozważają użycie tabletu jako akcesorium graficznego (44%), ale bardzo rzadko do arkuszy kalkulacyjnych (zaledwie 4%). Respondenci mają potrzebę korzystania ze swoich tabletów w połączeniu z innymi urządzeniami. Najbardziej popularnym akcesorium wykorzystywanym razem z tabletem są słuchawki bezprzewodowe, a także drukarka i smartfon – robi to 1 na 3 osób. 1 na 4 łączy swój tablet z laptopem, poszerzając w ten sposób obszar roboczy o dodatkowy ekran.
Badanie
Badanie wykonano w czerwcu 2023 roku na zlecenie HUAWEI CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1009 osób.
źródło: Huawei