Czy rezygnacje reklamodawców z TV Republika, to rikoszet dla i tak spadającej reputacji grupy Polsat Plus?

Jak informuje m.in. Business Insider – spora ilość dużych podmiotów, które reklamowały się w TV Republika zgłosiła chęć rezygnacji z reklamy w tej stacji. Ilość wspomnianych podmiotów z godziny na godzinę wzrasta. Ponieważ Dom Mediowy Polsat Media obsługuje pakiety reklamowe również dla TV Republika – ze strony tego podmiotu pojawiły się informacje zwrotne w postaci konsekwencji, które miałyby ponieść firmy rezygnujące z reklamy w TV Republika, bowiem według Polsat Media jest to łamanie warunków wcześniej podpisanych umów.
Tyle biznesu, ekonomii i pieniędzy.
Warto jednak nadmienić, iż zachowanie reklamodawców nie wzięło się znikąd, zaś co najmniej wątpliwe moralnie wypowiedzi Jana Pietrzaka, Marka Króla, czy Marka Jakubiaka na temat uchodźców w TV Republika nie powinny paść w żadnej stacji, bez względu na polityczny kierunek. W TV Republika jednak padły. Duże, znane marki mają prawo, aby nie być kojarzonymi z wypowiedziami, o których mowa, ponieważ – naszym zdaniem również – granica swobody wypowiedzi w tych przypadkach została znacząco przekroczona. Gdyby o swoje upomniała się tylko grupa Polsat Media – być może, ale tylko… być może – nie uderzyłoby to w wizerunek właściciela grupy – Zygmunta Solorza i jego podmioty, w tym telekomunikacyjne i TV Polsat. TV Republika jest jednak również elementem składowym telewizyjnych programów tematycznych grupy Polsat Plus, a jak dołożymy jeszcze reklamę TV Republika w witrynie Polsat Media o treści: „Telewizja Republika to polski kanał telewizyjny o profilu publicystyczno – informacyjnym. Rzetelne wiadomości, publicystyka na najwyższym poziomie i filmy dokumentalne, których nie zobaczysz nigdzie indziej. […]”, to co do wiarygodności takiego przekazu w bieżących okolicznościach można mieć co najmniej spore wątpliwości.
Jak sytuacja potoczy się dalej?
Ano zobaczymy. Jeśli konflikt między markami, reklamującymi się za pośrednictwem Polsat Media w TV Republika a Polsat Media będzie narastać – skutek może być taki, że owe marki wycofają się również z TV Polsat, a to już będzie strata nie tylko dla Polsat Media, ale również dla drugiego podmiotu Zygmunta Solorza. Same duże marki sobie poradzą. Natomiast wizerunek grupy Polsat Plus – może tak, a może nie.

I jeszcze kilka słów o inwestycjach w grupie Polsat Plus, mających również wpływ na wizerunek grupy. Z nieoficjalnych informacji, które otrzymujemy wynika że Polsat Plus, po odebraniu decyzji rezerwacyjnej na częstotliwości dedykowane 5G nie tylko nie zawnioskował na razie o pozwolenia radiowe z pasma „C”, ale planuje złożenie wniosku o odroczenie zobowiązań pokryciowych. Z tych samych informacji wynika, że nie jest to wyłącznie kwestia ewentualnych problemów obszarowych dla pokrycia w tym paśmie, ale również swoista gra na czas, ponieważ operator jest świadomy problemów z deficytem ilości stacji bazowych, z deficytem transmisyjnym oraz świadomy tego, że pasmo, które w wyniku aukcji do dyspozycji pozyskał – póki co – jest nieagregowalne po stronie sieci z dotąd wykorzystywanymi przez operatora zasobami. Reasumując, szerokość bloku 5G po agregacji u konkurentów i w grupie Polsat Plus będzie na starcie usług 5G nieporównywalna, co oznacza znaczną różnicę w jakości oferowanych usług na niekorzyść Plusa. Czy UKE zgodzi się na taki manewr i jak zareagują na to konkurenci, to również zagadka. Tym bardziej, że podmioty licytowały w ramach aukcji blok, którego oczekiwały. Wydaje się, że grupa Cyfrowego Polsatu od początku miała w głowie właśnie taki scenariusz i taki bieg wydarzeń. Jeśli zadzieje się sytuacja, o której mowa – a w zasadzie nic nie wskazuje na to, że będzie inaczej – będzie to kolejny strzał w kolano dla wizerunku podmiotu Zygmunta Solorza i zapewne kolejny spadek cen akcji Cyfrowego Polsatu na giełdzie.
Reasumując, właściciel grupy ma problem i niewiele czasu, aby sytuację uspokoić.

źródło: Business Insider / informacja własna (wk)

Materiały powiązane:
Business Insider: Zygmunt Solorz ma powód do zmartwień. Głównym powodem brak inwestycji w grupie Cyfrowego Polsatu
rp.pl: Trzy sieci komórkowe odebrały rezerwacje pasma po aukcji 5G
Prezes UKE udostępnia raporty z przenoszenia numerów w IV kwartale 2023 i całym 2023 roku

1 1 vote
Article Rating
3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nieagregowalne? Trochę sprzętów jest. iPhone 15 Pro wprost wspiera agregację b3_n78-n41 (idealna dla Plusa). A sporo innych flagowców wspiera nawet b3-b1_n78-n41. Gdyby tylko Plus miał normalne LTE2100…

Przykre te wiadomości. Myślałem, że na start przygotują choć kilkadziesiąt pokazowych stacji z agregacją. No i wyślą tam testerów, by natrzaskali gigabitowe wyniki i pochwalili się w mediach. 😉

Dziku

Wszystko potwierdza się. Plus idzie w odmęty marazmu, a wyprowadzanie kasy ze spółki trwa. Prawdopodobnie będziemy świadkami spektakularnego upadku marki i być może jej sprzedaży.