Prezes UKE udostępnia raporty z przenoszenia numerów w IV kwartale 2023 i całym 2023 roku

Zapraszamy do zapoznania się z raportami przenoszenia numerów w sieciach stacjonarnych (FNP) i ruchomych (MNP) w IV kwartale 2023 roku i całym 2023 roku z wykorzystaniem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).
raport kwartalny fnp 4q2023 – 694 KB plik PDF
raport kwartalny mnp 4q2023 – 729 KB plik PDF
raport roczny fnp 2023 – 938 KB plik PDF
raport roczny mnp 2023 – 668 KB plik PDF
Z treści raportu rocznego dla segmentu sieci mobilnych dowiadujemy się o tym, jak wyglądała kondycja w ramach przenoszonych numerów dla każdego z operatorów?
I tak:
a) Orange oddał 363.370 numerów, zaś przyjął do swojej sieci 318.414 numerów, co daje saldo ujemne o wielkości 44.956 numerów
b) T-Mobile oddał 253.857 numerów, przyjął zaś 286.577 numerów, co daje saldo dodatnie o wielkości 32.720 numerów
c) Play oddał 347.783 numerów, przyjął zaś 471.827 numerów, co daje saldo dodatnie 124.044 numery
d) Plus oddał 406.691 numerów, przyjął zaś 199.662 numery, co daje zastanawiający, ujemny bilans 207.029 numerów. Oferta Cyfrowego Polsatu, to z kolei oddanie 31 numerów, bez przyjęcia. Klienci Netii, która wchodzi w skład grupy Polsat Plus przenieśli do innego operatora 6447 numerów, zaś operator pozyskał 18.371 numerów i tutaj widzimy 11.924 numery jako bilans dodatni.
W odniesieniu do rocznej skłonności klientów w zakresie migracji numerów – oprócz wpływu na decyzje jakości ofert – wyraźnie widać skutek inwestycji w zasięg, co po 27 latach funkcjonowania sieci komórkowych w Polsce może zadziwiać. Jeśli jednak przeanalizujemy wciąż występującą ogromną ilość braków w dostępie do sieci, w tym nawet w zakresie sieci stacjonarnej, umożliwiającej korzystanie z usług Wi-Fi calling – to zauważymy z jednej strony pozytywny efekt dynamicznych inwestycji Play, gdzie sygnał sieci pojawia się często na obszarach przez konkurentów od lat zapomnianych, zaś z drugiej strony – w przypadku naprawdę wyraźnego odpływu klientów od Plusa – widzimy skutek zaniedbań w zakresie inwestycji operatora w zasięg i jakość sieci. Patrząc na trendy inwestycyjne i informacje, które otrzymujemy z różnych źródeł w wersji nieoficjalnej – wydaje się, że odpływ klientów od Plusa, w tym również od oferty telewizyjnej – będzie rósł. Co do pozostałych operatorów – w różnych okresach tendencje będą się zapewne bilansować.

źródło: UKE / komentarz red. (wk)