Play ponosi konsekwencje podwyżek cen usług i mizernej jakości stacji bazowych? UKE prezentuje raporty przeniesienia numerów w II kwartale 2021 r.

Raporty przeniesienia numerów w II kwartale 2021 r. W sieciach mobilnych w II kwartale 2021 roku przeniesiono ponad 300 tys. numerów, a w sieciach stacjonarnych blisko 85 tys. – wynika z najnowszych raportów przeniesienia numerów udostępnionych przez Prezesa UKE. Raporty przedstawiają statystyki przenoszenia numerów z wykorzystaniem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). W II kwartale 2021 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie 314 656 numerów. To mniej niż w I kwartale 2021, gdy przeniesiono 401 355  numerów. Wśród największych operatorów komórkowych w ostatnim kwartale bilans trzech zamknął się na plusie. W wyniku przenoszenia numerów Orange Polska zyskał ponad niemal 4 tys. nowych użytkowników kart SIM, Polkomtel (operator sieci Plus) zyskał 1,7 tys., T-Mobile – 5,3 tys. Największą stratę odnotował P4 (operator sieci Play) – ponad 41 tys. W sieciach stacjonarnych w I kwartale 2021 roku przeniesionych zostało łącznie 84 438 numerów, o prawie 35 tys. mniej niż w poprzednim kwartale., kiedy liczba ta wyniosła 118 795. Z pełnymi raportami przenoszenia numerów można zapoznać się na stronie BIP UKE.

Pliki:
Raport kwartalny MNP 2Q2021 – 342 KB plik PDF
Raport kwartalny FNP 2Q2021 – 330 KB plik PDF

źródło: UKE

0 0 votes
Article Rating
4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
piotrzet

Jakość stacji i internetu doskonale wiadomo, że nie ma nic do rzeczy. Zyskiwali przy marnej sieci i problemach z roamingiem. Plus również zyskiwał wtedy gdy sieć była do nosa. Dla klientów liczy się przede wszystkim cena i oferta, a tutaj obecnie Play leży i kwiczy. Prepaid słaby, abonament niczym nie wyróżniający się od konkurencji itd itd To wszystko ma wpływ, a nie mizerna jakość sieci.

Marcin

Dokładnie tak jak mówisz. Przeciętny przysłowiowy Kowalski, czyli około 70 % klientów operatorów którzy nie znają się na technikaliach patrzą kto daje więcej za mniej i ma korzystniejsze warunki umowy, ewentualnie czy zasięg jest tam gdzie najczęściej przebywa, a o czymś takim jak speedtest nie ma pojęcia, nie mówiąc już o jakiś pasmach – dla niego to czarna magia (ma działać i tyle). Sam wiem po swoich znajomych, co niektórzy nawet nie wiedzą jak ręcznie wybrać operatora. Sieć komórkowa to ten jeden z nielicznych działów techniki światowej z której korzysta każdy, a mało kto wie jak to w ogóle działa i na czym polega choć w ułamku… Dlatego też m.in. Polkomtel trzyma się jeszcze dzięki reklamom, a Play traci przez słabe oferty. Proste…

Jan

W zasadzie sytuacja jest dla mnie całkowicie niezrozumiała. Play najwięcej klientów zyskiwał wtedy, gdy miał najmniej stacji bazowych. Do tego wielkie dziury w zasięgu własnym, ograniczenia wynikające w roamingu krajowego itp.

A teraz dziury w większości załatane i więcej stacji bazowych niż Plus, a Play zamiast rosnąć dalej – tonie.