Prezes UKE udostępnia raporty przenoszenia numerów w IV kwartale 2022 r. i w całym roku 2022

W internetowym serwisie Urzędu Komunikacji Elektronicznej opublikowano zestawienie migracji klientów sieci telekomunikacyjnych pomiędzy operatorami. Jak dotąd, z podziałem na segment usług stacjonarnych i mobilnych. Ostatnie zestawienia różnią się od standardowych, ponieważ uwzględniają nie tylko ostatni kwartał 2022 roku, ale także coś, co można nazwać tendencją, czyli skłonności do wyboru operatora przez klientów przez cały 2022 rok.
W czwartym kwartale ostatniego roku przeniesiono między operatorami 356571 numerów, z czego najwięcej w grudniu ponieważ ten miesiąc jest zwykle bogatym miesiącem zmiany kontraktów. Jest też swoistym miesiącem „przebudzenia” z racji weryfikacji ofert na okoliczność sprawiania sobie prezentów, czy zamykania roku w zakresie planowanych wydatków na rok przyszły. Ostatni kwartał nie uśmiechnął się do grupy Polsat Plus, gdzie zanotowano w całej grupie stratę klientów netto i to nawet przy wzięciu pod uwagę operatorów wirtualnych prowadzonych przez grupę. Stratę klientów netto zanotował również Orange. Wyraźnie na plusie jest T-Mobile oraz sporo mniej – Play. Z kolei w całym roku 2022 przeniesiono łączenie 1.358.163 numery. To naprawdę imponująca ilość, biorąc pod uwagę, że skłonności i wiedzę o możliwości przeniesienia numeru do innego dostawcy usług buduje się przez lata. Bilans całoroczny kolejny raz pokazuje, że najwięcej numerów przenosi się w okolicach końca roku i początku kolejnego. To najbardziej popularne kwartały do zmiany operatora. W bilansie całorocznym netto zyskuje T-Mobile. Pozostali operatorzy tracą, z czego najwięcej i to nawet przy wzięciu pod uwagę operatorów wirtualnych – grupa Polsat Plus. Biorąc pod uwagę, że przy dodatnim saldzie  T-Mobile, wynoszącym niemal 65.000 – grupa Polsat Plus traci ponad 100.000 numerów można powiedzieć, że z jakiegoś powodu grupa traci popularność. Choć 100.000 utraconych kart SIM w bilansie rocznym to dla operatora jeszcze wciąż niewiele – mimo wszystko utrzymująca się tendencja powinna dać do myślenia. Swoistą „ciekawostką” jest to, co dzieje się w Play. Przebojowy, głośny operator, z szumnymi reklamami w bilansie strat jest na drugim miejscu. Sam czwarty kwartał na plus nie jest pocieszeniem, ponieważ pod uwagę mimo wszystko warto wziąć cały rok, który jest wskaźnikiem tendencji. Co zatem kieruje klientami Play? Są niezadowoleni z ofert? A może z cennika? Może jakiś wpływ ma osoba Barbary Kurdej-Szatan, która swego czasu była na pierwszych stronach gazet? A może to wciąż kwestia zasięgu, który się buduje, ale nie bardzo widać to w przypadku klientów, którzy są mobilni. Warto spojrzeć na to, co będzie się działo z klientami operatora w kolejnych kwartałach już bieżącego roku.
Powiązane pliki w serwisie UKE, z podziałem na segment stacjonarny i mobilny:
raport kwartalny fnp 4q2022 – 125 KB plik DOCX
raport kwartalny mnp 4q2022 – 136 KB plik DOCX
raport roczny fnp 2022 – 78 KB plik DOCX
raport roczny mnp 2022 – 54 KB plik DOCX

źródło: UKE / komentarz red.

0 0 votes
Article Rating
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
muszynskij

Coza przedziwne czasy, kiedy Plus nie jest już śmieszny kabaretami Mumio i sławną Rarką, zaś Play już nie magnetyzuje kotem Filemonem i Borewiczem i najlepszą ofertą na kartę…
A na poważnie to nie dziwię sie że Plus jest największym stratnym, bo ich reklamy są kompletnie nie trafione w żadną grupę docelową, dodatkowo ten okropny rebranding konsolidujący wszystkie marki pod Polsatem, jedynie pozostawiając Plusa jako markę sieci mobilnej, nie wyszedł zbyt pozytywnie. Jak można zaorać coś co było dobre od tylu lat?
Play za to stracił blask pod nowym właścicielem, który chce go wycisnąć po całości, reklamy skompromitowanych celebrytów raczej nic tu nie pomogły. Play robi się drogi i nie jest już challengerem tylko upasłym kotem który chce „żreć” coraz więcej, co skończy się dla niego czkawką.
Pomarańczowi są zachowawczy jak zawsze i nawet nie ma co komentować. T-Mobile za to odrobił lekcje po tych wszystkich błędach i wpadkach i ma spójną markę. Poprawił komunikację z rynkiem i teraz widać że się opłacało. Marka jest niezmienna od lat, lekko zliftingowana i łatwo strawna. Nie wiem co jeszcze może stać za tym sukcesem, może także Heyah 01?