HONOR uruchomił specjalną infolinię z poradami na temat oszczędzania, która jest odpowiedzią na styczniowe problemy finansowe

Warszawa, 10 stycznia 2025 r. – Globalna marka technologiczna HONOR uruchomiła dziś specjalną infolinię z poradami finansowymi, które udzielane są przez oszczędzających emerytów. Inicjatywa jest odpowiedzią na wyniki badań firmy, wskazujące, że blisko 40% młodych Polaków zwróciłoby się o pomoc w sprawach finansowych do starszego pokolenia, a 30% uznaje styczeń za najtrudniejszy miesiąc pod względem wydatków. Ankieta wykazała również, że mieszkańcy Polski najprawdopodobniej odczują brak gotówki już około 17 stycznia.
Bezpłatna infolinia, dostępna za pośrednictwem aplikacji WhatsApp, oferuje praktyczne porady na temat oszczędzania. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie marki HONOR, aż 52% Polaków poniżej 25. roku życia wykazuje duże zainteresowanie poradami finansowymi od starszego pokolenia. Ankietowani wskazali, że emeryci posiadają większe doświadczenie życiowe (39%) oraz przeszli przez trudne czasy gospodarcze (34%).
Polacy wydają za dużo w okresie świątecznym
Problemy finansowe w styczniu nie są zaskoczeniem – blisko 60% respondentów przyznało, że nadmierne wydatki w okresie świątecznym odbijają się na ich budżecie w kolejnym miesiącu. Co więcej, 27% ankietowanych deklaruje wstrzymanie się z zakupami (zarówno niezbędnymi, jak i zbędnymi) do lutego, a 17% przyznaje, że wydaje zbyt dużo na prezenty świąteczne dla bliskich, co prowadzi do braku środków finansowych. Najważniejsze czynniki, które sprawiają, że młodzi Polacy znajdują się w trudnej sytuacji finansowej, to fakt, że zbyt wcześnie zostaje im na koncie kwota w wysokości tygodniowego wynagrodzenia (36%), przekraczanie salda debetowego (23%) oraz konieczność korzystania z karty kredytowej z powodu braku dostępnych środków na koncie aż do momentu kolejnej wypłaty (15%). „Zdajemy sobie sprawę, że styczeń jest szczególnie trudnym miesiącem pod względem finansowym, zwłaszcza dla młodszych osób. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać wiedzę starszego pokolenia w zakresie oszczędzania i stworzyliśmy infolinię doradztwa finansowego HONOR, prowadzoną przez seniorów. Opiera się ona na naszym najnowszym, przyjaznym dla portfela smartfonie HONOR Magic7 Lite. W ten sposób chcemy pokazać, że za wysoką wydajność nie trzeba przepłacać, a także zapewnić ludziom bezpłatny dostęp do cennych porad i życiowej mądrości na temat oszczędzania pieniędzy” – mówi Avikar Jolly, dyrektor marketingu w HONOR Europe.
W badaniu zapytano również starsze pokolenie Polaków o ich wskazówki dotyczące oszczędzania:
– To, że ma się pieniądze, nie oznacza, że trzeba je wydawać (44%).
– Nie zakładaj, że droższe oznacza lepsze (42%).
– Zawsze porównuj oferty przed dokonaniem zakupu (41%).
– Warto oszczędzać na rzeczy, które naprawdę chcesz kupić i które są potrzebne (37%).
– Nigdy nie podpisuj umowy kupna bez dokładnego zapoznania się z jej treścią przez co najmniej pół godziny (35%).
Z badania wynika również, że mieszkańcy Włoch, Hiszpanii i Portugalii czują, że najprawdopodobniej wyczerpią swoje środki finansowe w podobnym czasie. Tymczasem mieszkańcy Francji i Niemiec zazwyczaj utrzymują stabilność finansową nieco dłużej, wychodząc na minus od 22 stycznia. Najnowszy smartfon HONOR Magic7 Lite oferuje szereg zaawansowanych funkcji opartych na sztucznej inteligencji, wyjątkową trwałość, pojemną baterię, wysokiej jakości aparat oraz elegancki design.
Więcej informacji na temat tego urządzenia można znaleźć na stronie:
https://www.honor.com/pl/phones/honor-magic7-lite/

Infolinia finansowa HONOR będzie dostępna w dniach 10-17 stycznia 2025 (oprócz weekendu). W celu skontaktowania się i uzyskania odpowiedzi należy wysłać wiadomość na numer +49 176 599 57 306 przez aplikację WhatsApp.
Infolinia będzie działać w języku angielskim oraz niemieckim.

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone poprzez OnePoll.com. Wzięło w nim udział 1000 mieszkańców Polski.

źródło: informacja prasowa Honor

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments