Marcin Gruszka, Rzecznik Prasowy Play informuje we wpisie na blogu o rozpoczęciu wysyłki SMS z informacją o naliczaniu opłat do klientów “nagminnie” korzystających z roamingu międzynarodowego na obszarze UE. Skoro wcześniej zapowiedziana sprawa się materializuje – my, w imieniu klientów operatora pytamy: kiedy Play zagwarantuje swoim klientom zasięg sieci w przygranicznym pasie, choćby przy południowej granicy kraju, w odległości do 30 kilometrów od linii granicznej. Głównymi, zgłaszającymi problemy pod nasz adres są mieszkańcy województw: dolnośląskiego, opolskiego oraz śląskiego, choć nasze analizy wskazują na podobne “dolegliwości” również na innych obszarach, tj. w województwach: małopolskim, podkarpackim oraz … w lubuskim ? Jeśli Play zagwarantuje możliwość korzystania z usług przy granicy na obszarze WŁASNEGO KRAJU, mając pełną świadomość, gdzie mieszkali klienci w momencie podpisywania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i nic nie zmieniło się w tej materii nawet przez kilka lat – zachęcamy takich klientów do składania skarg nawet na poziom Komisji Europejskiej, która wprowadziła regulacje roamingowe nie tylko dla zrównania praw klientów całego obszaru UE, ale również po to, aby zmotywować operatorów krajowych do budowania zasięgu przy granicach państw, aby zminimalizować sytuacje, o których tu mówimy. Jednocześnie przypominamy, że wsparciem klienta w walce, podjętej z operatorem są lokalni rzecznicy praw konsumentów, zespół narzędzi wsparcia konsumenta UKE ( link: tutaj ) oraz zespół narzędzi wsparcia konsumenta UOKiK ( link: tutaj )
Wpis na blogu Marcina Gruszki, Rzecznika Prasowego Play – tutaj
źródło: informacja własna