Prezes UKE udostępnia raporty przenoszenia numerów w I kwartale 2021 r.

Prezes UKE udostępnia raporty przenoszenia numerów w I kwartale 2021 r. Zapraszamy do zapoznania się z raportami przenoszenia numerów w sieciach stacjonarnych (FNP) i ruchomych (MNP) w I kwartale 2021 roku z wykorzystaniem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD).
Pliki:
Raport FNP 1Q 2021 – 328 KB plik PDF
Raport MNP 1Q 2021 – 339 KB plik PDF

źródło: UKE

[ I kwartał br. jest pierwszym od dłuższego czasu, w którym sumaryczny bilans migracji numerów w podmiotach, kontrolowanych przez Cyfrowy Polsat jest ujemny. Być może to skutek różnic pomiędzy marketingiem mobilnego internetu, a zderzeniem z rzeczywistością. Miniony kwartał to także potwierdzenie postrzegania Play jako sieci, w której trudno pozostać. W dużej mierze bierze się to wciąż z miernej statystycznie jakości sieci i stabilności zasięgu mimo utrzymującej się skali inwestycji w nowe stacje, zaś atut cenowy to już historia. Ciekawym trendem jest dodatni bilans ruchu migracyjnego klientów w sieci Orange i warto zadać pytanie, czy i jak operator będzie się starał go zatrzymać? – dop. red. ]

2 komentarze

  1. Czyżby ludzie zaczęli masowo zauważać niedogodności zasięgowe w Play ? Nawet Plus, gdzie od dłuższego czasu też wybywają użytkownicy ze względu na niezadowalającą jakość sieci nie notuje takich spadków jak P4. W sumie może chodzi też o cenę, bo jak się okazuje Play wcale nie ma tak atrakcyjnej kosztowo oferty porównując do konkurencji.

    • W mailach od klientów Play otrzymujemy utyskiwania nie tylko na zasięg i to w bliskiej odległości od nowo wybudowanej stacji. Skargi są powtarzane od lat na jakość BOK, brak rozwiązywalności wielu problemów przez prawdopodobne zatrudnianie przez operatora niskoopłacanych ludzi „z ulicy”. Kolejne miejsce zajmują problemy klientów w roamingu: nagłe utraty sygnału mimo tego, że kolega „zza ściany” go ma, brak możliwości wysyłania SMS zza granicy, co jest jakimś systemowym dziwolągiem i nie dotyczy to pojedynczych przypadków, kłopoty z transmisją danych, czy brak usług roamingowych w momencie, kiedy klient przed wyjazdem za granicę upewniał się właśnie w BOK, że roaming jest włączony. Dopóki tak podstawowe elementy nie zostaną wyeliminowane, to odpływ od Play będzie i inwestycje w nowe stacje (miernej jakości) niewiele dadzą

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.