Co by było … gdyby ? Inwestycje Plusa mogą być roztropniejsze

W dniu dzisiejszym prezentujemy dość nietypowy log jakości pokrycia sygnałem sieci. W dalszej części z pogranicza powiatu wałbrzyskiego i Kotliny Kłodzkiej. Log wiedzie nas szlakiem kolejowym, od dworca głównego PKP Wałbrzych Główny, przez Jedlinę-Zdrój, Głuszycę, Bartnicę, Świerki, Ludwikowice Kłodzkie, Nową Rudę, Ścinawkę Średnią, Gorzuchów Kłodzki – na dworcu kolejowym Kłodzko Główne kończąc. W pliku zauważymy, że sygnał w każdym z pasm jest bardzo niestabilny. LTE miesza się z GSM i UMTS900, co pokazuje wyraźnie, że czegoś jednak w sieci, którą analizujemy brakuje. W terenie, który jest topograficznie trudny – takie mankamenty projektowo-wykonawcze wychodzą w dwójnasób. Warto zatem zadać pytanie, co by było gdyby:
1) stacja w Wałbrzychu, przy dworcu kolejowym Wałbrzych Główny, na maszcie własnym, na terenie byłej kopalni Wałbrzych ( ul. Beethovena 14, BT-33448 ) nie miała trzech, ale cztery sektory ?
2) stacja w Bartnicy, na maszcie własnym nie została po modernizacji pozostawiona z dwoma sektorami, zamiast również uzyskać cztery i oprócz w  UMTS900 uzyskała jeszcze LTE800 ? ( BT-30619 )
3) stacja w Ludwikowicach Kłodzkich, z bardzo widocznym LTE nie pozostawała z dwoma sektorami po modernizacji, ale została również wyposażona w cztery sektory ? ( BT-30612 )
4) stacja w Nowej Rudzie, przy ul. Węglowa Wola 26, również została wyposażona chociaż w dodatkowy sektor, zamiast obecnych ledwie dwóch ? ( BT-34321 ). Ponadto, w Nowej Rudzie operator spróbowałby chociaż zobaczyć, jak wygląda w ilości, lokalizacji stacji i doposażeniu stacji na tle konkurencji ?
5) operator przejrzał na oczy i dowiesił się w wymaganych lokalizacjach do masztów Orange w miejscowościach: Świerki oraz Święcko ( obie stacje przy drodze wojewódzkiej nr 381: Kłodzko-Wałbrzych ) ?
6) stacja na kościelnej wieży, w miejscowości Piszkowice, BT30602, tuż za Kłodzkiem, oprócz UMTS900 otrzymałaby LTE800, co odciążyłoby LTE ze stacji przy ul. Dusznickiej 32 w Kłodzku ( tak, tak … przy cytowanym kościele w Piszkowicach [GSM900+UMTS900], terminal posiadający LTE nie widzi stacji obok siebie, ale widzi właśnie tę z Kłodzka, albo … nieco dalej – stację aż z Nowej Rudy, bo grupa Polkomtela tak wymieszała technologie, obecne na sąsiadujących stacjach ) ?
7) stacja przy ul. Dusznickiej 32 w Kłodzku jednak otrzymałaby czwarty sektor z kompletem technologii ? ( BT-34360 )
8) stacja w Kłodzku, na szczycie Twierdzy Kłodzkiej otrzymałaby czwarty sektor, z kompletem pasm i z optymalizacją obszaru na azymut z ulicami: Szpitalną i Łukasińskiego, poniżej twierdzy, aby sygnał nie „przelatywał” ponad częścią miasta, w tym jednak zaistniał logicznie przy dworcu kolejowym Kłodzko Główne dopóki nie zostanie wybudowana dedykowana, bardzo potrzebna stacja dla tego obszaru, np. na wieży kościoła Klarysek przy ul. Łukasińskiego ?
9) stacja w Ścinawce Górnej, na maszcie Orange otrzymałaby czwarty sektor, w tym została rozbudowana do UMTS900 i LTE1800/LTE800 ?

Jak spojrzymy na obszar, o którym mowa, w tym bieg drogi wojewódzkiej nr 381 oraz bieg trasy kolejowej – każda ze wskazanych sugestii znacząco wspomogłaby jakość sygnału. Mówiąc o Kotlinie Kłodzkiej – nie sposób nie wspomnieć o ledwie dwusektorowej po modernizacja stacji Rzeczka ( BT30570), gdzie niepokryty jest szlak turystyczny na Wielką Sowę oraz o kuriozalnej instalacji na szczycie Wielkiej Sowy (BT34300), jednosektorowej, gdzie drugi, przeciwległy sektor dokryłby część szlaku, o którym mowa, a jednocześnie spowodowałby, że w sąsiedztwie stacji telefony w Plusie przestałyby logować się do sieci … operatora czeskiego. Wstyd … ? To chyba wciąż mało powiedziane. Po prostu dowód podejmowania decyzji o modernizacjach zza biurka, bez znajomości topografii terenu i tego, co zmieniło się od daty wybudowania stacji do dnia dzisiejszego. Zresztą … gdyby ktoś uczciwie pokusiłby się o solidną analizę ruchu i odpowiedziałby sobie na pytanie, skąd tak wielkie obciążenie niejednej stacji w Kotlinie Kłodzkiej – sam odpowiedziałby na wiele zadanych w punktach 1-9 pytań. Problem w tym, że pieniądze właściciela wydawane są po prostu bezmyślnie …

Log z kolejowej trasy: Wałbrzych Główny – Kłodzko Główne tutaj

źródło: informacja własna

FacebookTwitterGoogleLinkedInReddit