UKE: Badanie konsumenckie 2017

Badanie konsumenckie 2017. Prezentujemy wyniki najnowszego badania konsumenckiego, które przeprowadziliśmy w listopadzie 2017 r. Zawiera ono informacje o tym, jak klienci indywidualni i przedsiębiorcy korzystają na co dzień z usług telekomunikacyjnych. Ilu z nas ma telefon komórkowy? Wolimy abonament czy telefon „na kartę”? Do czego najczęściej używamy internetu, ile za niego płacimy i jak zmienia się jego przepustowość ? W tym roku postanowiliśmy rozszerzyć badanie. Po raz pierwszy zebraliśmy opinie m.in. o usługach Over-The-Top (OTT), rozwiązaniach smart home, smart city oraz autonomicznych samochodach. Jak chętnie korzystalibyśmy z usług telemedycznych i czy powierzylibyśmy swoje bezpieczeństwo autonomicznym samochodom? To tylko niektóre pytania, jakie zadaliśmy respondentom. Zapytaliśmy także o sieci 5G, które będziemy wdrażać w najbliższych latach (z tym pojęciem spotkało się już ponad 20% uczestników naszego badania). Spytaliśmy o to, bo wszystkie te kwestie mają już, albo w niedługim czasie będą miały, istotne znaczenie dla rozwoju gospodarki cyfrowej i rynku telekomunikacyjnego
Czytaj dalej …

źródło: UKE