T-Mobile 5G: gdzie się podział efekt intensywnych prac w Jeleniej Górze?

W materiale prasowym operatora T-Mobile z dnia 15. września 2021 r. mogliśmy przeczytać m.in.: „W ostatnich dwóch tygodniach najwięcej nowych stacji bazowych uruchomionych zostało w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Gnieźnie, Jeleniej Górze, Kole, Koszalinie, Krasnymstawie, Lublinie, Luboniu, Łomży, Piasecznie, Pile, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Zielonej Górze. Mniejsze inwestycje objęły natomiast m. in. Górę Kalwarię, Legnicę, Leszno, Łuków, Nadarzyn, Olsztyn, Puławy, Suwałki, Toruń, Wałbrzych.”
W związku z powyższym próbowaliśmy odnaleźć efekt intensywnych prac nad rozwojem sieci 5G w Jeleniej Górze. Jak bowiem mówi treść komunikatu, jak wyżej – uruchomiono również tutaj najwięcej stacji 5G. Zrobiliśmy rekonesans po centrum miasta, w tym oczywiście… w śródmieściu. Jeśli idzie o śródmieście żadna z pracujących stacji globalnego operatora nie oferuje 5G. W ścisłym centrum również trudno ją odnaleźć.
W takim razie gdzie jest 5G T-Mobile w Jeleniej Górze i co oznacza „słowo klucz” – najwięcej stacji?
Okazuje się, że w obszarze, o którym mowa – słowo „najwięcej” oznacza… jedną sztukę! Pracuje ona przy Al. Jana Pawła II 21, na kominie EC.
Mając na względzie sytuację, o której mowa skierowaliśmy do operatora zapytanie o szczegóły uruchomień 5G w Jeleniej Górze, bowiem w tle tak mocnego marketingowo przekazu prasowego – jedna uruchomiona stacja 5G, to wizerunkowa porażka. Jakkolwiek nie patrzeć – klienci materiały prasowe czytają. Jeśli zaś ma się świadomość uruchomienia jednej stacji w mieście, no… może gdzieś poza centrum jeszcze jednej bądź dwóch – to lepiej będzie poczekać na realny zasięg najnowszej technologii i wtedy o fakcie klientów poinformować, aniżeli komunikatem prasowym wyprzedzać rzeczywistość – jednocześnie narażając się na swoistą kompromitację?

źródło: informacja własna

Materiały powiązane:
25 lat działania sieci komórkowych: co się dzieje z jakością sieci nad polskim morzem?
T-Mobile zasięg: sygnał sieci operatora na regionalnych trasach na północ od Jeleniej Góry. Play tym razem pokonuje nawet tego konkurenta
Dostęp do usług: czy turystyczna dzielnica Piechowic – Michałowice – doczeka się wreszcie zasięgu sieci?

12 komentarzy

  1. Wcale mnie to nie dziwi. T-Mobile prowadzi obecnie najbardziej agresywną kampanię marketingową ostatnich lat. Przemilcza przy tym część informacji, część podaje nieaktualnych.

    Wystarczy zerknąć na https://www.t-mobile.pl/c/najlepszasiec
    Najpierw kilka razy „największa sieć 5G”, potem pierwsze miejsce w testach jakości transmisji danych, potem oczywiście chwalenie się „Best in Test”. I znowu „najlepsza transmisja danych”.

    Statystyczny klient pomyśli, że to wszystko dotyczy 5G i zamknie stronę. Natomiast dopiero po przeczytaniu masy małego tekstu na końcu (i posiadaniu pewnej wiedzy technicznej) jasne staje się, że najlepsze miejsca w rankingach dotyczą LTE, a nie 5G.

    Ja z kolei czekam od wielu miesięcy na tegoroczny „Best in Test” uwzględniający 5G. Czy się doczekam? Czy może T-Mobile stchórzy? 😉

    Kiedyś śmialiśmy się z Plusa, że uruchamia po jednej stacji w mieście i się chwali. A teraz T-Mobile robi dokładnie to samo. 😀 I bombarduje nas komunikatami prasowymi co tydzień!

    • Jeśli już to 2 razy, a nie kilka to po pierwsze, po drugie później chwalenie testami umlaut i po trzecie chwalenie speedtest i rfbenchmark i tam ani słowa o 5G nie ma.
      Skoro ktoś pomyśli, że testy dotyczą 5G to znaczy, że nie umie czytać ze zrozumieniem. Kolejna sprawa to statystyczny klient nawet pojęcia o tej stronie nie ma.
      Komunikaty prasowe niestety ale takiej mocy jak reklamy w tv nie mają. Mało kto o nich wie. Ale są tanie, bo właściwie wydaje je biuro prasowe, a później portale o tym piszą. Wszystko za darmo, a nie jak reklamy.

      • To może spójrzmy na temat w ten sposób: każdy przekaz medialny wcześniej niż później kończy się akcją marketingową/kampanią. Po drugie, jeśli tworzy się komunikat prasowy, to żeby operator wizerunkowo nie tracił – musi coś za sobą nieść. Po trzecie, jeśli klient szuka zasięgu (nawet niekoniecznie 5G) np. w Google, to z reguły trafia na taki komunikat. Albo w witrynie operatora, albo na którymś z portali, np. na naszym, który ma miesięcznie 300 tysięcy odsłon, w tym większość właśnie dzięki przekierowaniu z Google. Reasumując, jeśli publikuje się komunikat prasowy i podaje wątpliwej jakości informacje, to wizerunkowo finalnie i tak się traci

        • O ile Kowalski w ogóle wie co to 5G czy LTE. Jeśli szuka to szuka map zasięgu, a tam informacji na temat ile lokalizacji itd nie ma.

          • Nie odbiegajmy od tematu. Jeśli komunikat prasowy się pojawia, to ma jakiś CEL i adresata. Tu cel jest bardzo wątpliwy

          • Poza tym nie została podana konkretna liczba stacji, a tylko, że największa, więc też bardzo nie rozumiem jaki problem. Plus robił dokładnie tak samo i dodawał kolejne miejscowości do listy.

        • BTW: 300K/mc gratulacje, jak na tak bardzo „wąską” grupę odbiorców to wielki sukces !

          • Dzięki. Nie chwalimy się, bo w sumie nie o statystyki chodzi. Portal istnieje 20 lat, więc siłą rzeczy trochę odwiedzających jest 😉

          • Do innych portali daleko, a szkoda, bo tutaj faktycznie są ostatnio nowości, których u konkurencji brak. I te rzetelne testy tego najbardziej u innych brakuje.

          • Myślę, że to absolutnie najlepszy portal dla nieco bardziej zaawansowanych. Natomiast za wiarygodne testy sieci z obszernymi opisami – wielkie brawa!

            Inne portale już dawno zmieniły się w telekomunikacyjne „pudelki”.

      • Należy zawsze brać poprawkę na to, że większość klientów nie interesuje się rynkiem telekomunikacyjnym na co dzień.

        Widzą „5G Ready” w salonach Play – myślą, że Play już ma 5G.
        Widzą „5G” i „pierwsze miejsce w testach jakości transmisji danych” obok siebie na stronie T-Mobile – myślą, że najlepsze 5G ma T-Mobile.

        Ale nie co co roztrząsać filozoficznie tego tematu. Reklama rządzi się swoimi prawami, a tam (niestety) wszystkie chwyty dozwolone.

        • O ile 5G Ready to żadne 5G co jest wprowadzaniem klienta w błąd. O tyle 5G w T-Mobile, Orange i Play na paśmie 2100 MHz to żadne pseudo 5G, więc do reklamowania jako 5G Ci trzej operatorzy mają do tego prawo. W końcu to nie ich wina, że aukcji dalej nie było, a o tym czy to 5G nie decydują prędkości czy pasmo jakie zostało wybrane.

Comments are closed.