W nowym rozkładzie jazdy, od 10. grudnia br. widnieją już regularne kursy kolejowe na zrewitalizowanej trasie kolejowej: Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój. Do stacji docelowej kursy będą odbywały się zarówno od strony Jeleniej Góry, jak i od strony niemieckiego miasta Gorlitz. Prawdopodobnie już w styczniu, a najpóźniej w lutym 2024 r. rozpoczną się regularne kursy kolejowe na kolejnym, zrewitalizowanym szlaku, tj.: Jelenia Góra – Karpacz. Tutaj z kolei dojedziemy – podobnie jak w przypadku Szklarskiej Poręby – również bezpośrednią relacją z Wrocławia. Zważywszy na dwie nowe linie kolejowe oraz wciąż zaniedbaną linię od Jeleniej Góry w kierunku granicy Państwa w Zgorzelcu i dalej do Niemiec – kolejny raz apelujemy do operatorów o przyjrzenie się tematowi dokrycia sygnałem wspomnianych odcinków. W ostatnim czasie nowe stacje bazowe przy odcinku kolejowym powstały w grupie operatorów globalnych w miejscowości Rębiszów (stacja wymaga weryfikacja jakości pokrycia) oraz na odcinku drogowym w miejscowości Biedrzychowice. Z kolei Play uruchomił stację bazową w Rębiszowie. Biorąc pod uwagę rozkład szlaków turystycznych na Pogórzu Izerskim, ruch drogowy oraz ruch kolejowy – sugerujemy każdemu z operatorów rozszerzenie każdej ze stacji bazowych na odcinku – zarówno drogowym, jak i kolejowym – od Jeleniej Góry do Zgorzelca do czterech sektorów. Przy drodze krajowej nr 30, również u każdego z operatorów pożądane jest wybudowanie co najmniej dwóch kolejnych stacji, tj.: na odcinku Jelenia Góra – Rybnica oraz w miejscowości Pasiecznik. W temacie pokrycia szlaków kolejowych, ale i drogowych największe braki i pogłębiające się w czasie różnice in minus względem konkurentów ma Plus.
źródło: informacja własna (wk) / rynek.kolejowy.pl
Materiał powiązany:
– Koleje Dolnośląskie: rozkład jazdy pociągów pasażerskich